Wii U sålde bättre än Xbox One veckan före julafton.

Medlem
Wii U sålde bättre än Xbox One veckan före julafton.

Som rubriken lyder så sålde Wii U bättre under julruset än vad Xbox One gjorde.

Nu säljs i och för sig inte Xbox One i en del länder här i Europa, och inte heller i Japan (men där säljer Xbox skit vilket som). Så hade Xbox One haft världsrelease så hade nog siffrorna sett lite annorlunda ut. Dock så tror jag inte att Xbone hade vunnit stort över Wii U på samma sätt som PS4. Men jag tycker ändå att det kan ses som rejäla framsteg för Wii U. Nu kan man bara hoppas på att trenden fortsätter i år och att fler inser vilken oerhört rolig maskin det faktiskt är

VGChartz

Medlem

Tycker det är osjysst att jämföra så:
Xbone sålde mycket bättre en Wiiu i Amerika. Sålde lite bättre i EU (Fast det inte ens finns i alla länder)

Din rubrik stämmer, men känns lite "aftonbladet"


signatur

Rwa?

Medlem

Själva maskinen är totalt skräp. Långsam och en kontroll som har en undermålig pekskärm. Det skall ta mig tusan inte ta 10 sekunder att gå in i en meny. Trots det är det ett bra köp eftersom man får spela ett gäng underbara spel. Konsolen har skänkt mig några av mina bästa spelupplevelser i år. Super Mario 3D World var klockrent och det var en härlig känsla att återuppleva Wind Waker. Sen kommer det ju snart ett nytt Mario Kart, Donkey Kong och Super Smash. Hur som helst roligt om det går uppåt för Nintendo.

Medlem

Jag tycker det är mer intressant att XBone får storstryk av sin äldre bror 360.

Titta på Sonys siffror. PS4 säljer i runda slängar 50% mer än Sonys gamla PS3.
I Microsofts fall säljer deras gamla konsol cirka 30% bättre än deras nya. En del av det kan naturligtvis förklaras med att den fortfarande inte släppts på många platser men om det är fallet så har nog Microsoft skjutit sig i foten med sitt lanseringsschema.

Medlem

Them 3ds-sales! Var det ett eller två år sedan jag läste artiklar där man dödförklarade de bärbara konsolerna? "iPhone och Android äter upp marknaden för 3ds."

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Tycker det är osjysst att jämföra så:
Xbone sålde mycket bättre en Wiiu i Amerika. Sålde lite bättre i EU (Fast det inte ens finns i alla länder)

Din rubrik stämmer, men känns lite "aftonbladet"

Det gäller att spela fult när man sätter rubrikerna Nä men jag nämnde ju att Xbone inte var släppt i alla länder än. Dock så tvivlar jag på att det handlar om så mycket då den redan har släppts i de största länderna här i Europa. Och i Japan har Xbox alltid sålt dåligt. 688 sålda Xbox 360 talar ju för sig själv.

Troligtvis hade Xbone gått om Wii U om den hade sålts i hela Europa, men det hade rört sig om ytterst liten marginal. Lika liten som det är nu mellan dom båda.

Det som är mest intressant här är väl att PS4 leder stort över Xbone, och då har inte den heller släppts i Japan, som är en betydligt större marknad för Sony än för Microsoft. Det ska bli intressant att se hur 2014 kommer se ut. Jag tror Wii U kommer bli populärare, medan PS4 kommer sälja som smör. Xbone kommer att sälja bra men kommer att halka efter tills den har fått sina större titlar, som t.ex. Halo, Fable osv.

Medlem

Hade varit kul om hela världen plötsligt bara vill ha en wii-u så Nintendo sopar mattan med både Sony och MS


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Ja hela grejen här är ju att Wii-U säljs i hela världen. Den har också fler spel att stötta upp sig med. Tycker inte det är så imponerande.

1
Skriv svar