Någon har handlat Steam Badges för 19 000 kr

Inaktiv

Vad får man ut av steam level?

Jag förstår att steam level 5 är bra om man vill få kort för att rösta. Men över det?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Det är mest en kul grej. Inget egentligt syfte, förutom att du får extra friends-list slots om du mot all förmodan lyckats fylla din lista. Så ja, kul grej.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Dvs, rent ekonomiskt gör man bäst i att sälja korten man får? Eller kan man få mer värdefulla items av att samla badges?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det var ju precis det som STEM hade planerat, att någon skulle vara galen nog att lägga ut pengar på det. Det här med badges är ett tämligen tråkigt initiativ av Gabe och Co.

Så sant Walter, men på lång sikt så är det otroligt smart av dom att ha ett etablerat, testat och fungerande system för handel mellan användarna.

Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:

Det var ju precis det som STEM hade planerat, att någon skulle vara galen nog att lägga ut pengar på det. Det här med badges är ett tämligen tråkigt initiativ av Gabe och Co.

Så sant Walter, men på lång sikt så är det otroligt smart av dom att ha ett etablerat, testat och fungerande system för handel mellan användarna.

Det har du rätt i, jag börjar väl bli för gammal för allt det här


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:

Det var ju precis det som STEM hade planerat, att någon skulle vara galen nog att lägga ut pengar på det. Det här med badges är ett tämligen tråkigt initiativ av Gabe och Co.

Så sant Walter, men på lång sikt så är det otroligt smart av dom att ha ett etablerat, testat och fungerande system för handel mellan användarna.

Det har du rätt i, jag börjar väl bli för gammal för allt det här

Ja kanske, det här med Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr. Linkedin, Youtube och Twitch.tv och alla tusen till börjar bli lite påfrestande när man knappt orkar med Steam, FZ och Sweclockers

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Där har vi en äkta medlem av The Glorious PC Gamer Master Race

Nästan 24000 dollar, ca. 157.000:- SEK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

10 years ago (September 12, 2003 – 10:00:42 UTC) <-- hmm.. man har haft steam ett tag. bara 133 spel dock.

Hur den där sidan räknar spelade spel måste vara inom det senaste året tror jag, för jag har klarat av flertalet utav de spel jag har, men de listas inte som spelade.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Securion:

Har Steam men måste börja bli gammal, vet inte ens vad fan ni pratar om...

Jag är garanterat gammal och vet heller inte vad de pratar om.


signatur

Det var detta...

Medlem

Supercool eller supernörd? You make the pick.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av spamb0t:
Skrivet av moberg:

nice, vart kan man få fram sån informartion, spamb0t?

www.steamdb.info - Fantastisk sajt som listar allt i Steams databas och inte bara sånt som syns i affären.

Edit: Fast du borde räkna i Euro Tier 1, inte i dollar som jag råkat göra här. Räknar jag i dollar (vilket jag inte betalat i) är kontot värt ca 50.000 SEK. Räknar jag med Euro Tier 1 (som vi använder när vi i Sverige handlar) så är det värt ca 60.000 SEK. Så det senare är alltså det korrekta.

Dock så såg ja att några spel man köpt på vissa reor inte hade räknas ut i rätt pris, till exempel humbel bundel, Fick med serious sam i ett bundel för 5$ men står att ja betalt 39 £ haha xD

Medlem
Skrivet av Onomonom:
Skrivet av spamb0t:
Skrivet av moberg:

nice, vart kan man få fram sån informartion, spamb0t?

www.steamdb.info - Fantastisk sajt som listar allt i Steams databas och inte bara sånt som syns i affären.

Edit: Fast du borde räkna i Euro Tier 1, inte i dollar som jag råkat göra här. Räknar jag i dollar (vilket jag inte betalat i) är kontot värt ca 50.000 SEK. Räknar jag med Euro Tier 1 (som vi använder när vi i Sverige handlar) så är det värt ca 60.000 SEK. Så det senare är alltså det korrekta.

Dock så såg ja att några spel man köpt på vissa reor inte hade räknas ut i rätt pris, till exempel humbel bundel, Fick med serious sam i ett bundel för 5$ men står att ja betalt 39 £ haha xD

Nej den beräknar enbart nuvarande värde, inte vad du betalat. Det får du som jag skrev tidigare kolla upp med kvitton ^^

Medlem

Usch vad mycket VÄRDEFULLT de pengarna kunde ha använts till istället. Man blir äcklat illamående när man läser sådant slöseri på skit. :/

Medlem
Skrivet av Exxo:

Usch vad mycket VÄRDEFULLT de pengarna kunde ha använts till istället. Man blir äcklat illamående när man läser sådant slöseri på skit. :/

Som en 55 tums LED TV samt ett Xbox One eller Playstation 4?

Medlem

"Steam har sedan en tid tillbaka ett system för kort och märken som ger skryträttigheter och kosmetiska detaljer att utsmycka sin profil med."

Oh vem 17 bryr sig om sådant?

Medlem
Skrivet av Kaleid:

"Steam har sedan en tid tillbaka ett system för kort och märken som ger skryträttigheter och kosmetiska detaljer att utsmycka sin profil med."

Oh vem 17 bryr sig om sådant?

Troligtvis lika många som bryr sig om achievements eller hockeykort skulle jag tro? Det är ju i princip samma sak.

123
Skriv svar