Musen slutar funka då jag använder youtube

Medlem
Musen slutar funka då jag använder youtube

Kom hem ifrån ett lan igår och kopplade in datorn nyligen och skulle kolla lite på youtube då musen slutar funka då videon startas. Försökt googla men inte hittat något svar. Har detta hänt någon annan?

Medlem

Testade dra ut tangentbordet och starta en video och då funkade det att röra musen men då jag stoppar in tangentbordet igen och refreshar sidan så funkar det inte längre.

Edit* Det är nog tangentbordet det är fel på, testade med ett gammalt tangentbord och då fungerade det, Vad kan vara fel?

Medlem

Det kan vara nån plugin på Youtube som beter sig konstigt. Jag gissar på att sidor som Youtube hela tiden håller koll på vart muspekaren befinner sig (så att den kan reagera när du vill pausa en video till exempel). Varför det funkar utan tangentbord är konstigt...

Prova att installera om drivrutinerna för både mus och tangentbord om det är så att du använder "gamer" grejer (i.e Razer, Steelseries, Corsair etc). Prova även att återställa/ominstallera din webbläsare.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Testade detta men det hjälpte inte. Det är inte bara youtube som gör att musen slutar funka. Det är även spel/streams och även vlc.

Medlem

Testat att ominstallera alternativt uppdatera flash eller din webbläsare? Testat annan webbläsare?

Medlem

Testade det just och det funkar fortfarande inte :/

Medlem

Bara för att utesluta eftersom du varit på LAN och hystat runt burken, öppna och kolla att SAMTLIGA kort/sladdar/kylare sitter som de ska.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar