Soundbar, ljudinställningar, spel/konsol (behöver hjälp)

Medlem
Soundbar, ljudinställningar, spel/konsol (behöver hjälp)

Har köpt en Philips ht 2110/12 soundbar som stödjer dolbydigital 5.1 or skall då simulera dem två bakre högtalarna.

Men jag blir inte riktigt klok på inställningar i PS4 tillsammans med BF4 / Netflix.

När jag spelar BF4 låter det bra med surround PÅ men när jag drar igång en film på netflix låter det som om dem spelat in ljudet i en ubåt.
Sen använder jag WARTAPES i BF4 audio för det lilla extra.. men jag vet i fan om det blir bättre? Tycker det känns som dem bara maxat ljudet som är närmast spelaren.

Ska man ha bitsream eller PCM eller vad? Tycker jag testat det mesta men det verkar inte stämma.
Sen har jag valt OPTICAL i ps4 menyn som main source men ljudet finns fortfarande i tv:n via hdmi:n så jag måste sätta tv:ns ljud på 0 för att det inte skall skickas både via soundbar och tv.. skumt som fan.

Vad ska man ha? Hur ställer man indet bäst? Någon som kör soundbar?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Har en Yamaha soundbar, kan inte svara på alla dina frågor då jag själv inte har några problem alls

Men jag kan ju alltid försöka..

1. För att få bort det extra ljudet på tv:n så mutar du antigen TV:n eller så letar du rätt på ljudinställningarna i den och väljer "externt ljudsystem" (eller liknande).
2. Kör du netflix via PS4:an? isåfall kanske det finns någon inställning i PS4:an/Netflix appen som man kan peta lite på? På min soundbar kan jag välja om den ska köra surround eller stereo, låter det mindre "ubåtigt" med vanlig hederlig stereo?

Edit: Jag fick med en liten "handbok" där det bla. stod om hur man ska ställa in den, kan vara värt att ta en titt där?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Tack för svaren, handboken jag fick med var inte mycket att hurra för.


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar