Nytt rykte om VR till Playstation 4

Robot
Medlem
Nytt rykte om VR till Playstation 4

Nu är jag iofs 100% pc gamer (och amiga/c64 ) men ju mer VR vi får destu större chans är det att det blir bra grejer och spel som faktiskt stöder det bättre. Så good going Sony om det väl stämmer!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Då hoppas jag Sony anställer en ingenjör som kan lite om ergonomi så deras VR inte blir lika obekväm som deras HMZ 3D glasögon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Yes! Mer VR till folket! Har vi varit utan alldeles för länge.

Medlem

Det är lite kul att det hände grejjer på VR-området. Skrev ett specialarbete om det i gymnasiet (94 närmare bestämt). Mycket av det vi spånade på har nu börjat ploppa upp

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Yes! Mer VR till folket! Har vi varit utan alldeles för länge.

Oculus Rift (trotts att det är suddigt i Developers Kit) är riktigt jävla roligt. Spelade lite Grid innan idag och det funkade utmärkt med den


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har testat sonys vr brillor som finns ute i nån butik, minns inte va dom heter, blev allt annat än impad. Grynig bild och svarta kanter vid sidorna, får hoppas dom kommer med bättre isåfall.

Medlem
Skrivet av Daven:

Har testat sonys vr brillor som finns ute i nån butik, minns inte va dom heter, blev allt annat än impad. Grynig bild och svarta kanter vid sidorna, får hoppas dom kommer med bättre isåfall.

Det är Sony HMZ och det är inte VR brillor. Det är för 3D och just nu bästa 3D upplevelsen man kan få för bilden flimrar inte som med aktiva glasögon.
Men att jämföra med OR är helt fel.

Att du tycker bilden är grynig är för att du inte ställt in bilden bra. När du väl ställt in bilden är den riktigt bra men något lågupplöst då du endast tittar på 2x720p.
Om du någonsin testat spela Skyrim i 3D på dom så skulle du vara fräslt. Mycket bättre än någon 3D skärm då bilden är perfekt och du får ett enormt 3D djup utan att förlora bildkvalitet med 3D-glasögon.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Testade som sagt i nån butik o det va dom som arbetade som ställt in dom. Såg nån tecknad film o tyckte det såg för jävligt ut.

Medlem

Tycker det tolkas lite hur som helst här nu. I brevet så står det att de arbetar på ett PS4 spel och ett till Oculus, inte att det är VR till PS4 samt att bilden verkar vara från Oculus-projektet.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

ZF
Medlem
Skrivet av Daven:

Testade som sagt i nån butik o det va dom som arbetade som ställt in dom. Såg nån tecknad film o tyckte det såg för jävligt ut.

dom som jobbar i butiken kan inte ställa in det för dig naturligtvis.

såvida du inte har en John Malkovich-lucka för inspektion då.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Daven:

Testade som sagt i nån butik o det va dom som arbetade som ställt in dom. Såg nån tecknad film o tyckte det såg för jävligt ut.

dom som jobbar i butiken kan inte ställa in det för dig naturligtvis.

såvida du inte har en John Malkovich-lucka för inspektion då.

Blev ändå inte imponerad. För lågupplöst och som sagt så stör det att synfältet är så kasst, blev ingen jätteupplevelse alls. För stora svarta kanter vi sidorna. Och dom va ju väldigt plastiga, kändes som lågbudget.

1
Skriv svar