Intresset för Counter-Strike: GO ökar

Robot
Medlem
Intresset för Counter-Strike: GO ökar

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Matchmaking-systemet har gjort spelet roligare och mer tävlingsinriktat.

Avstängd
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Ja det är ju bara ryssar som spelar det, jag har stött på mer britter, svenskar och finnar nu på senare tid än när jag började spela. Bara i betan var det lite av sådant men det har ökat markant på senaste.

Sedan självklart får man stå ut med ryssar om man kör med matchmaking, är man smart nog kan man hitta en helt vanlig serverbrowser så du kan spela på svenska servrar som har börjat komma mer och mer också.

Medlem
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kul spel med högt skill-tak, bra tips är dock att inaktivera voiceover ingame så slipper man att ryssar och ungar skriker sönder ens headset. Höll på att bli galen med att muta alla som snackade manuellt ingame innan jag insåg att det bästa är att bara slå av det helt :).

Medlem
Skrivet av LordVaakos:

Kul spel med högt skill-tak, bra tips är dock att inaktivera voiceover ingame så slipper man att ryssar och ungar skriker sönder ens headset. Höll på att bli galen med att muta alla som snackade manuellt ingame innan jag insåg att det bästa är att bara slå av det helt :).

Finns inget mer irriterande när man inte får någon respons från teammates. CS bygger på teamplay. Och om ingen kan höra dig eller att du kan höra dem, vad är då taktiken?
Thats my opinion.

Det går att muta folk ingame. Bara att ta upp scoreboarden, trycka på den skrikande personen i fråga och muta.

Medlem

Counter-Strike: GO är ju helt klart bättre än Counter-Strike: source

voice i publika matcher är ju att glömma.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av GREY-task:
Skrivet av LordVaakos:

Kul spel med högt skill-tak, bra tips är dock att inaktivera voiceover ingame så slipper man att ryssar och ungar skriker sönder ens headset. Höll på att bli galen med att muta alla som snackade manuellt ingame innan jag insåg att det bästa är att bara slå av det helt :).

Finns inget mer irriterande när man inte får någon respons från teammates. CS bygger på teamplay. Och om ingen kan höra dig eller att du kan höra dem, vad är då taktiken?
Thats my opinion.

Det går att muta folk ingame. Bara att ta upp scoreboarden, trycka på den skrikande personen i fråga och muta.

Finns ju ett stort problem när folk generellt inte kan engelska och väljer att gorma på valfritt slaviskt språk.

Fast pug är ju pug, så det är ju inget att satsa på ändå.

Medlem

fan va skoj!! cs.go har blivit riktigt bra Älskar att de satsar väldigt mycket på att introducera nya kartor ( samt gamla också), senaste var ju cobble !!!! Riktigt härlig map med många minnen =P

Moderator | Testpilot
Skrivet av Boomer:
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.

Tycker svenskar är värst av hela bunten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köra organiserat 5v5 rankat i CS:GO är bland det roligaste jag kör i multiplayerspel innan :D, förr körde jag bara cs 1,6 och source casual men nu när den rankade funktion finns med så har man blivit lite mer competetive och det är sjukt roligt. Rekommenderar spelet starkt!

ELF
Medlem

Hm, Source måste vara bättre än GO. Det är ju 6 euro dyrare


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har ca 500 timmar och det är fortfarande lika roligt

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.

Tycker svenskar är värst av hela bunten.

Precis, jag undviker jämt servrar med mycket svenskar på i online spel... Ryska servrar är bra för där kan ryssarna få dryga sig hur mycket som helst, jag förstår ändå inte vad dom säger.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Inte enbart att det har varit så lågt i pris. Det har legat på väldigt lågt pris vid väldigt många olika tillfällen.

Och om nu folk hade köpt det enbart för det är så billigt så hade inte flertalet spelare varit så pass aktiva om dagen.

Medlem

Kan det inte vara så att CS:Go är såpass poppis bara för det i princip var tvunget till att bli det?

Medlem

Fortfarande mycket som måste fixas.

Bla 128 Tickrate på MM...


signatur

The King is Back

Medlem

nu behöver de bara släppa Linux versionen.
dags nu

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Matchmaking-systemet har gjort spelet roligare och mer tävlingsinriktat.

japp enda skälet till att jag spelar go för 1.6 och source är överlägset i alla andra aspekter!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Kör aldrig med voice igång på cs:go. Kör teamspeak med folk som uppför sig(oftast haha)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

de måste fixa delayen.

ibland när man skjuter ett skott mot någons huvud så tar det en märkbar stund (~0.3 sec) innan innan gubben dör.

då snackar vi att jag har 5 i ping också.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

de måste fixa delayen.

ibland när man skjuter ett skott mot någons huvud så tar det en märkbar stund (~0.3 sec) innan innan gubben dör.

då snackar vi att jag har 5 i ping också.

Du har fel. Antagligen kan du inte aima bra alls


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

vill påstå att folk har väl hört om att man kan få dessa kniv skins i spelet som vissa värkar köpa för ofantliga summor.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Devildoll:

de måste fixa delayen.

ibland när man skjuter ett skott mot någons huvud så tar det en märkbar stund (~0.3 sec) innan innan gubben dör.

då snackar vi att jag har 5 i ping också.

Du har fel. Antagligen kan du inte aima bra alls

så om jag skjuter ett skott..

ETT SKOTT!

och det träffar någon i huvudet så att personen dör, men endast registreras efter en märkbar fördröjning, så är anledningen till det att jag siktar dåligt?!

Medlem

Jag förstår att senast Counter-strike har en målgrupp som fokuserar på E-sport och competetive gaming. Men jag tycker fortfarande att animationer ser förjävliga ut och det som stör mig otroligt mycket är att man inte kan dra upp vapnet mitten och få något mindre FOV.

Hata gärna på om att det skulle bli som COD, BF eller något annat av dagens FPS spel. Men det känns som en naturlig utveckling!

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.

Tycker att det är en märklig observation som jag inte alls håller med om. Jag spelar flera av E-sportspelen, dota, csgo och Starcraft.

Det är överlägset flest fuskare från öststater, de snackar aldrig engelska, och det enda de säger är "I fuck your mother" vilket de verkligen tror är så himla förolämpande för oss. Dessutom så är de oftast så sjukt dåliga på spelet, jämfört med svenskar.

Visst, jag träffar på dryga svenskar också, men de är i alla fall bra på spelet de spelar. I varenda spelforum är det alltid massor av trådar där folk klagar på öststatsländers uppförande i spel. Aldrig någonsin har jag sett en tråd där Sverige tas upp på liknande sätt. Trots att vi, på ynka 9,5 miljoner invånare är brutalt dominanta i spelen.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.

Tycker att det är en märklig observation som jag inte alls håller med om. Jag spelar flera av E-sportspelen, dota, csgo och Starcraft.

Det är överlägset flest fuskare från öststater, de snackar aldrig engelska, och det enda de säger är "I fuck your mother" vilket de verkligen tror är så himla förolämpande för oss. Dessutom så är de oftast så sjukt dåliga på spelet, jämfört med svenskar.

Visst, jag träffar på dryga svenskar också, men de är i alla fall bra på spelet de spelar. I varenda spelforum är det alltid massor av trådar där folk klagar på öststatsländers uppförande i spel. Aldrig någonsin har jag sett en tråd där Sverige tas upp på liknande sätt. Trots att vi, på ynka 9,5 miljoner invånare är brutalt dominanta i spelen.

Då har vi inte ens börjat prata om hur öststatarna beter sig i MOBA spel, en rysning går ner längs min ryggrad när jag ser någon med namnet xXx-MLG-Pro_Dragonzlayer-PL-xXx PL,CZ,LT,Ru, samma grej.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.

aa fy, svenskar och finnar har absolut minst respekt för sina medspelande..

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av redruM:

Det beror också på att spelet kostade 30 spänn på rean och nu måste alla ryssar in och fuska.

Usch. Jag önskar att det var fler ryssar som spelade det. Det är som att man kliver in i någon alternativ tidslinje när man spelar CSGO då ryssar och andra östeuropéer är de som beter sig bäst i hela communityn, medan svenskar är bland de värsta.

Tycker att det är en märklig observation som jag inte alls håller med om. Jag spelar flera av E-sportspelen, dota, csgo och Starcraft.

Det är överlägset flest fuskare från öststater, de snackar aldrig engelska, och det enda de säger är "I fuck your mother" vilket de verkligen tror är så himla förolämpande för oss. Dessutom så är de oftast så sjukt dåliga på spelet, jämfört med svenskar.

Visst, jag träffar på dryga svenskar också, men de är i alla fall bra på spelet de spelar. I varenda spelforum är det alltid massor av trådar där folk klagar på öststatsländers uppförande i spel. Aldrig någonsin har jag sett en tråd där Sverige tas upp på liknande sätt. Trots att vi, på ynka 9,5 miljoner invånare är brutalt dominanta i spelen.

Då har vi inte ens börjat prata om hur öststatarna beter sig i MOBA spel, en rysning går ner längs min ryggrad när jag ser någon med namnet xXx-MLG-Pro_Dragonzlayer-PL-xXx PL,CZ,LT,Ru, samma grej.

Öststatarna brukar enligt min erfarenhet hålla sig till sina egna språk och vara svåra att kommunicera med. Därenot upplever jag svenskarna i exempelvis HoN och dota som betydligt otrevligare och några som lägger betydligt mycket mer energi på att hata alla och vara hatade av alla.

12
Skriv svar