Microsoft berömmer konkurrenterna

Medlem
Microsoft berömmer konkurrenterna

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kör fortfarande enbart Wii U och PC! Vilket fungerar klockrent för mina behov, blir en PS4:a senare när dem större titlarna kommer.
Annars är Wii U extremt underskattad, fler borde hoppa på tåget!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Hälften? Nog är det mer än så. Skulle gissa att 70-80% är fanboys här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

ZF
Medlem

generalerna kan vara lugna, blyutväxlingen mellan skyttegravarna fortgår då nyheten om vapenvilan aldrig nådde fronten.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Kör fortfarande enbart Wii U och PC! Vilket fungerar klockrent för mina behov, blir en PS4:a senare när dem större titlarna kommer.
Annars är Wii U extremt underskattad, fler borde hoppa på tåget!

Håller med dig om att Wii U är underskattad, men av vem egentligen? Det känns som att konsolen är ganska välkänd av "hardcore" spelare men den når inte riktigt ut hela vägen eftersom den saknar spelen.

Hade Wii U haft fler spel som Super Smash Bros, super mario 3D world osv så hade den med stor sannolikhet sålt mycket bättre.

Medlem

Om ändå FZ medlemmar kunde vara gamers istället för fanboys...

Medlem

Jag blir glad av sånt här.
Ärlighet eller pr-kupp, har ingen betydelse, beröm ska ges när det förtjänas och MS (phil spencer) förtjänar det nu!

Små gliringar hör till men en ömsesidig respekt gör allt mycket trevligare!

Min dröm vore att se alla ms, sony o nintendo presentera nästa generation gemensamt, på scen samtidigt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Att vara en fanboy är så jävla barnsligt! Riktiga män är en fanman!

Medlem

Humbled be humble

Överraskade mig själv med att gå och köpa en Wii U istället för en PS4. Föredrar familjeunderhållningen framför tv'n, och ingen gör det bättre än Nintendo. Privata upplevelser sköts vd datorn

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Det ligger i mänsklig natur att välja sidor, det är så vi definierar oss. Inte bara i spel utan bilmärken, tidningsval och musik m.m. Något vi vågar släppa när vi blir äldre, oftast

Medlem
Medlem

Staying up to 3AM to earn a trophy that isn't real!…..But IS!

Butler har en grym karisma och är en helt underbar presentatör, reklamerna och konferenserna han är briljanta.

Synd att allt han promotar inte håller samma standard


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har spelat mest 360 och PC sista åren men jag köpte mig ett WiiU när jag såg Thomas Arnroth recensera Super Mario 3D för någon/några månader sedan i SVT. Det är kärlek och så charmigt så man smälter.

Skrivet av radiuz:

Kör fortfarande enbart Wii U och PC! Vilket fungerar klockrent för mina behov, blir en PS4:a senare när dem större titlarna kommer.
Annars är Wii U extremt underskattad, fler borde hoppa på tåget!

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

alla som inte har råd med två konsoler?

Medlem
Skrivet av boota:

alla som inte har råd med två konsoler?

Vilket val du än gör så får du ju spela spel. Ingen människa behöver spela alla spel som kommer ut.

Då hade min backlog räckt upp till månen


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av boota:

alla som inte har råd med två konsoler?

Vilket val du än gör så får du ju spela spel. Ingen människa behöver spela alla spel som kommer ut.

Då hade min backlog räckt upp till månen

Xbox, Ps4... Ständigt krig. Vissa spel kommer till den ena.. vissa till den andra... Jag föredrar den ena över den andra men mest av allt föredrar jag Pc.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Lite kul sagt av honom med tanke på att största anledningen till att jag kommer att köpa en PS4 istället för en Xbox One är pga att Sony har just Quantic Dreams titlar exklusiva på sin enhet, men visst jag tillhör kanske inte majoriteten

Du är inte den enda. Just av Sonys exklusiva sortiment så valde jag att köpa en PS4 och kanske köpa en X1 vid rätt tillfälle.
Tänkte köpa en 360 för att komplettera min PS3 men blev aldrig av och känner inget sug nåmer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Det ligger i mänsklig natur att välja sidor, det är så vi definierar oss. Inte bara i spel utan bilmärken, tidningsval och musik m.m. Något vi vågar släppa när vi blir äldre, oftast

Problemet är ju att det är så enormt korkat att bli fanboy av ett företag på det här sättet. Det enda intresset ett företag i sammanhanget har är ju att tjäna pengar. Så det enda en fanboy är, är en gratis reklampelare. Det känns som att det hade varit mycket bättre för alla om hela massan istället beter sig som konsumenter som är intresserade av det bästa, och inte väljer sida baserat på vem som har sin logo på chassit.

Att gå omkring med en halsduk från lokala favoritlaget motsvaras numera av att man äger teknik som har tillverkats av favoritföretaget. Jag undviker att följa samma företag blint, det enda jag gör är att solla bort dom som jag inte vill ha att göra med överhuvudtaget och det är egentligen bara Apple som finns på den listan än så länge.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Hata är väl ett starkt ord. Men pc gamers har alltid känt en viss frustration över att att behöva drabbas av skitportar från konsolerna.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Hata är väl ett starkt ord. Men pc gamers har alltid känt en viss frustration över att att behöva drabbas av skitportar från konsolerna.

Det är för att pc-spelarna köper den typen av spel. Skulle spelarna sluta köpa portar från konsol eller spel utvecklade till flera plattformar så skulle det sluta säljas den typen av spel till pc.
Men så länge som pc-spelare köper spel som Assassins Creed Black Flag och Battlefield 3/4 så kommer det fortsätta släppas konsolportar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ender:

Privata upplevelser sköts vid datorn

Vi behöver inte mer information än så.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ascendancy:

Games is for the gamer. Vem bryr sig till vilken enhet den kommer?

Det här är FZ. Hälften av alla användare är fanboy av ett system och hatar allt det andra värre än döden.

Hata är väl ett starkt ord. Men pc gamers har alltid känt en viss frustration över att att behöva drabbas av skitportar från konsolerna.

Det e därför man håller sig till Nintendo och PC (även om jag har de andra också). Nintendos spel kommer aldrig till PC så inga kassa ports där

Medlem

En fråga, ni snackar så mycket om fanboys hit och dit, men ändock så ser jag egentligen mest folk som inte gillar någon platform av någon anledning. Ta som exempel, jag gillar INTE xbox. Poff där klassa nog hälften av er mig som fanboy, men varför gör jag inte det? Jo pga deras sätt att hantera kritiken dom fick, där fick jag mig bevis på hur skräp dom är som företag och det är inget JAG vill stödja.

Visst jag gillar sony jäkligt mycket, men gillar även nintendo. Hade sega funnits kvar på konsol marknaden så hade jag med största sannolikhet gillat dom fortfarande. Ja osv.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Kör fortfarande enbart Wii U och PC! Vilket fungerar klockrent för mina behov, blir en PS4:a senare när dem större titlarna kommer.
Annars är Wii U extremt underskattad, fler borde hoppa på tåget!

Super Mario 3D World fick mig att vilja köpa ett Wii U omgående. Hade dock redan ett PS4 på bokning till jäkligt bra pris som jag inte tänkt avboka nu, och så råkade det bli spontant byte av soffa så den utgiften får vänta ett tag.

Det råder dock inga som helst tvivel om att jag SKA ha ett Wii U. Mario Kart 8 ser ju helt vansinnigt bra ut, och Smash Bros är ju alltid en höjdare. Dessutom slipper man lägga 2000 spänn på handkontroller då gamla Wiimotesen stöds! DET är bra tänk!

Medlem
Skrivet av Smoo87:

En fråga, ni snackar så mycket om fanboys hit och dit, men ändock så ser jag egentligen mest folk som inte gillar någon platform av någon anledning. Ta som exempel, jag gillar INTE xbox. Poff där klassa nog hälften av er mig som fanboy, men varför gör jag inte det? Jo pga deras sätt att hantera kritiken dom fick, där fick jag mig bevis på hur skräp dom är som företag och det är inget JAG vill stödja.

Visst jag gillar sony jäkligt mycket, men gillar även nintendo. Hade sega funnits kvar på konsol marknaden så hade jag med största sannolikhet gillat dom fortfarande. Ja osv.

Sony lyckades ju bli bestulna på en massa kredituppgifter. Bara en sån sak får mig att tveka att handla digitalt via dem. Så glöm inte bort att varken Sony, MS eller Nintendo är felfria.

Fanboy är du ifall du automatiskt ogillar t.ex. Microsoft för att du gillar Sony. Att man inte gillar en viss produkt är väl helt ok, men varför ska man dra allt över en kam?

Sen var väl MS inte helt dåliga på att hantera kritiken? de ändrade ju en massa efterhand. Det visar väl att de lyssnar, eller?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Sen var väl MS inte helt dåliga på att hantera kritiken? de ändrade ju en massa efterhand. Det visar väl att de lyssnar, eller?

Hade dom något val?

Medlem
Skrivet av Propy:

Fanboy är du ifall du automatiskt ogillar t.ex. Microsoft för att du gillar Sony.

Eller att du hatar konsoler för att du gillar PC.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Propy:

Fanboy är du ifall du automatiskt ogillar t.ex. Microsoft för att du gillar Sony.

Eller att du hatar konsoler för att du gillar PC.

Precis. Tur jag är en sån spel-hippie! Jag älskar alla!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar