Nvidia Tegra K1 och Unreal 4-motorn visas upp

Robot
Nvidia Tegra K1 och Unreal 4-motorn visas upp
Medlem
Nvidia Tegra K1 och Unreal 4-motorn visas upp

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Vilket spel är det?

Senaste som jag tänker på är UT3 och det var ganska bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Gears of war syftar han förmodligen på.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Gears of war syftar han förmodligen på.

Kollade upp Epic Games nu och tror han talar om Infinity Blade 1+2. Helt värdelöst spel som är ganska snyggt men flyter på lite halvdåligt.

Har bara testat Gears of War lite och tyckte det var ganska bra. Inte spelat senare spelen i serien och sista ska väl vara rätt dåligt eller medelmåttigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Medlem

Ser trevligt ut men jag har länge tyckt att mer fokus bör läggas på animationer. Det är så så ofta en potentiellt snyggt moment i spel förstörs av ryckiga, stela och onaturliga rörelser hos karaktärer.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Borderlands 2
X-com
Bulletstorm
Gears of War

Alla väldigt snygga spel med mycket detaljer

Inaktiv
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Medlem

coolt, men ge all krut åt annat håll istället för mobila hållet tycker jag.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Typ som Crytek med Crysis med andra ord.. väldigt dåligt FPS spel men jättebra grafik

Avstängd
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Typ som Crytek med Crysis med andra ord.. väldigt dåligt FPS spel men jättebra grafik

Beror ju helt på vilket crysis du menar, första är ruggigt bra sedan warhead eller vad det heter med. Tvåan är ett ok lir men inte lika bra som ettan, men trean är ett rätt stort fiasko.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Typ som Crytek med Crysis med andra ord.. väldigt dåligt FPS spel men jättebra grafik

Fast där har ettan och Warhead blivit bättre desto mer uppföljare som släppts. Kanske är en taktik från Crytek.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Snygg lagg på de där bärbara produkterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tim Sweeney pratar som om han varit hos tandläkarn och fått bedövning.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.

Har ju uppenbarligen inte med chippet att göra isåfall.

Inaktiv
Skrivet av Theo B:

Det handlar inte bara om grafik. Epics senaste spel har bara känts som benchmarks för mig.

Nu har ju inte detta nånting med Epics spel att göra, utan hur deras nya grafikmotor kan drivas av Nvidias nya systemchip Tegra K1.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.

Har ju uppenbarligen inte med chippet att göra isåfall.

Nej precis. Därför är det lite tidigt att säga att Tegra 4 är bra med tanke på att Snapdragon och Exynos har möjligheten att klocka ner kärnor som inte används till skillnad från Tegra som har samma klock på alla kärnor.
Varför nöja sig med en Tegra 4 när man kan ha en Snapdragon 600/800 med adreno 330/430?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.

Har ju uppenbarligen inte med chippet att göra isåfall.

Nej precis. Därför är det lite tidigt att säga att Tegra 4 är bra med tanke på att Snapdragon och Exynos har möjligheten att klocka ner kärnor som inte används till skillnad från Tegra som har samma klock på alla kärnor.
Varför nöja sig med en Tegra 4 när man kan ha en Snapdragon 600/800 med adreno 330/430?

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang tyvärr. Vad är det som är för tidigt? Jag har en platta hemma som presterar kanon med en Tegra 4, så vad har det att göra med att Toshiba har byggt en rutten surfplatta runt ett bra chip?

Exynos 5 däremot är slö skit och Snapdragon 600 är egentligen förra årets S4 Pro, så den är också slö i jämförelse med Tegra 4. Snapdragon 800 är däremot vassare.

k3m
Medlem
Skrivet av SuperTank:

Ser trevligt ut men jag har länge tyckt att mer fokus bör läggas på animationer. Det är så så ofta en potentiellt snyggt moment i spel förstörs av ryckiga, stela och onaturliga rörelser hos karaktärer.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.

Har ju uppenbarligen inte med chippet att göra isåfall.

Nej precis. Därför är det lite tidigt att säga att Tegra 4 är bra med tanke på att Snapdragon och Exynos har möjligheten att klocka ner kärnor som inte används till skillnad från Tegra som har samma klock på alla kärnor.
Varför nöja sig med en Tegra 4 när man kan ha en Snapdragon 600/800 med adreno 330/430?

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang tyvärr. Vad är det som är för tidigt? Jag har en platta hemma som presterar kanon med en Tegra 4, så vad har det att göra med att Toshiba har byggt en rutten surfplatta runt ett bra chip?

Exynos 5 däremot är slö skit och Snapdragon 600 är egentligen förra årets S4 Pro, så den är också slö i jämförelse med Tegra 4. Snapdragon 800 är däremot vassare.

Eftersom Tegra inte kan klocka ner separata kärnor kommer den dra mer ström än motsvarande cpuer.

Tegra 4 är snabbare än Exynos men inte med mycket. Stora skillnaden är att Exynos är en strömsnål cpu som använder sig av 4 nedklockade kärnor för enkla saker som surfa. Men om batteritid inte är av intresse borde du satsa på en surfplatta med Intel Core i7.

Snapdragon 600 är snabbare än Tegra 4
http://cpuboss.com/cpus/Qualcomm-Snapdragon-600-vs-Nvidia-Teg...

När Nvidia kom ut med nyheten om Tegra 4 i mars 2013 så var det tänkt att den skulle konkurrera ut Snapdragon 800 och inte Snapdragon 600. Men att den inte riktigt når upp i samma prestanda som förra generationens CPUer från TI är det nog Tegra 4i inget att räkna med i år.

Så åter igen varför betala premium för en Tegra 4 när man kan köpa förra generationens budgetalternativ med snapdragon 600 som är bättre?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.

Vad baserar du det på? Jag tycker att min Excite Pro flyter på som smör. Riktigt bra platta för 2999kr som jag gav för den.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av RaymonD:

hela nvidias tegra har varit rena skämtet hittills fast kanske slår igenom nu på 5e försöket.

Tegra 4 är bra. Vi har en Surface 2 hemma och chippet har inte gjort mig besviken.

Sen finns det plattor som Toshiba Excite Pro med Tegra 4 som är seg som sirap och sämre än många åldre plattor.

Vad baserar du det på? Jag tycker att min Excite Pro flyter på som smör. Riktigt bra platta för 2999kr som jag gav för den.

För när jag såg den var den segare än det flesta plattor jag testat och kollar man reviews på youtube så delar dom min åsikt.

http://www.youtube.com/watch?v=jIdxnFo3MuQ


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar