Se världens snällaste rånare i DayZ

Robot
Se världens snällaste rånare i DayZ
Medlem
Se världens snällaste rånare i DayZ

Bra PR för payday att alla använder deras masker


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

På slutet får vi ett litet exempel på stockholm syndrome när den rånade spelaren frågar "Can I come with you?"

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

I DayZ är det ingen global voice chat, om någon pratar hör du bara det i varierande volym beroende på ditt avstånd till spelaren du befinner dig i... sen om du stör dig på en gaphals så är det ju bara att trycka ett par kulor i honom så är det fixat.

Medlem

Riktigt coolt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det fins flera som är helt ok men tyvärr är dom flesta helt oberäkneliga .... Det verkar inte som att någon bryr sig om zombierna alls. Det må vara en Alpha men dom måste nog göra zombierna mycket mer farliga......
Var på väg att börja spela när modden kom men struntade i det för just detta. Det verkar vara så i andra survival spel oxo.... inte så många som hjälper utan snarare stjälper .... blir nog bättre framöver

Medlem

Vissa är födda till offer :). Fast å andra sidan kanske han bara ville hänga på för att hugga rånaren i ryggen längre fram och ta tillbaka sin konservöppnare.

Payday-maskerna har ju en nackdel: Om någon springer omkring med en sådan antar de flesta (definitivt jag) att de är psykopater och skjuter dem direkt. Jag föredrar flärp-mössan och solbrillor :).

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Det fins flera som är helt ok men tyvärr är dom flesta helt oberäkneliga .... Det verkar inte som att någon bryr sig om zombierna alls. Det må vara en Alpha men dom måste nog göra zombierna mycket mer farliga......
Var på väg att börja spela när modden kom men struntade i det för just detta. Det verkar vara så i andra survival spel oxo.... inte så många som hjälper utan snarare stjälper .... blir nog bättre framöver

Zombierna är så otroligt trasiga just nu. Har ingen AI, bara springer rakt mot dig igenom väggar och hus, och är hur enkla som helst att undvika. När du hittar en yxa är de som mygg - irriterande, men helt ofarliga och dör av en smäll.

Jag hoppas att de blir farliga igen, som de var i början av modden. Då drog man sig för att avfyra ett vapen i en stad, eftersom zombiehorden som kom springande var mer eller mindre säker död.

Är jag den ende som tycker det här var lite obehagligt, lite för "nära" verkligheten på något sätt?

Får det intrycket av deras samtal.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Finns det någon video eller.

Medlem

Hoppas det finns servrar senare där man kan köra 1st person only.

tredjeperson känns så kasst.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är jag den ende som tycker det här var lite obehagligt, lite för "nära" verkligheten på något sätt?

Får det intrycket av deras samtal.

Tycker ändå det är då kultur är som bäst, när man lämnar biosalongen och faktiskt känner något, vad det än må vara.


signatur

Burn in the light.

Medlem

"Can I come with you?"

Så var min dag förgylld

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Finns det någon video eller.

http://www.youtube.com/watch?v=G6FBrgM0cnQ

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hoppas det finns servrar senare där man kan köra 1st person only.

tredjeperson känns så kasst.

Det finns redan nu.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bra PR för payday att alla använder deras masker

Rocket och payday-utvecklarna är gamla vänner så Rocket har lånat en massa masker därifrån.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

När du inte testat är din åsikt marginell.

Jag spelar både med tyskar och fransmän och det är inget problem alls. Snarare så att de faktiskt uppskattar att få en chans att jobba på sin engelska.

Hur är din engelska själv? Klarar den en belysning med en ficklampa?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hoppas det finns servrar senare där man kan köra 1st person only.

tredjeperson känns så kasst.

Kom i förra patchen, det är numera en inställning på servern.
Vi ändrade vår direkt eftersom det ger mer inlevelse och ökar svårighetsgraden betydligt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Jag tror det är iscensatt baserat på mina upplevelser i DayZ. Folk som snackar? Hittepå!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hoppas det finns servrar senare där man kan köra 1st person only.

tredjeperson känns så kasst.

Kommer strax, Hick och co kom just tillbaka från julledigheten.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

När du inte testat är din åsikt marginell.

Jag spelar både med tyskar och fransmän och det är inget problem alls. Snarare så att de faktiskt uppskattar att få en chans att jobba på sin engelska.

Hur är din engelska själv? Klarar den en belysning med en ficklampa?

Vad har hans engelskakunskaper med något att göra? Han klagade på folks ovilja att prata engelska, inte deras oförmåga. Vidare spelar väl dina erfarenheter av fransmän och tyskar mindre roll för honom, då hans erfarenheter tydligen står i direkt kontrast med dina. De är asynkrona, höhö.

Medlem

Bogdan är en hejare till reseguide (10:26 in i klippet)

Saknar fordon just nu, kommer bli mycket roligare när de lägger in det igen.

ZF
Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

nu skulle det ju iof göra mest för atmosfären om alla lärde sig prata just ryska i det här spelet. men whatevs liks lols.

Skrivet av redruM:
Skrivet av walter_iego:

Är jag den ende som tycker det här var lite obehagligt, lite för "nära" verkligheten på något sätt?

Får det intrycket av deras samtal.

Tycker ändå det är då kultur är som bäst, när man lämnar biosalongen och faktiskt känner något, vad det än må vara.

Absolut, det fina med det här är att man också kan välja att vara schysst, vilket jag tror är mycket uppskattat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

Servrarna är i regel märkta med nationalitet i DayZ och jag har aldrig varit med om några förvirringar vad gäller språket.

Jag skulle dock vilja påpeka att det inte alls är en självklarhet att man läser engelska i skolan i länderna du nämner och Engelska är inte heller varken det mest talade eller vanligaste språket i Europa; Ryska, Tyska och Franska är alla vanligare språk än Engelska i vår del av världen och det tycker jag att man får respektera på en tex. Europeisk server.

Inaktiv

Tycker det är väldigt roligt att se spelare som har en trevlig inställning till andra och inte per automatik knäpper alla han ser. Mer sånt tack, även om vi behöver skitstövlar också, vilka skulle vi annars kunna klaga på:)

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

Servrarna är i regel märkta med nationalitet i DayZ och jag har aldrig varit med om några förvirringar vad gäller språket.

Jag skulle dock vilja påpeka att det inte alls är en självklarhet att man läser engelska i skolan i länderna du nämner och Engelska är inte heller varken det mest talade eller vanligaste språket i Europa; Ryska, Tyska och Franska är alla vanligare språk än Engelska i vår del av världen och det tycker jag att man får respektera på en tex. Europeisk server.

Sammanlagt så är det väldigt mycket fler människor lär sig engelska än tyska eller franska i europa.

Varför ska det vara så svårt att kräva att folk talar ett gemensamt språk - engelska - när man spelar på europeiska servrar? Och nu menar jag de servrar som inte uttryckligen säger "Nationalitet X enbart".

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

Servrarna är i regel märkta med nationalitet i DayZ och jag har aldrig varit med om några förvirringar vad gäller språket.

Jag skulle dock vilja påpeka att det inte alls är en självklarhet att man läser engelska i skolan i länderna du nämner och Engelska är inte heller varken det mest talade eller vanligaste språket i Europa; Ryska, Tyska och Franska är alla vanligare språk än Engelska i vår del av världen och det tycker jag att man får respektera på en tex. Europeisk server.

Sammanlagt så är det väldigt mycket fler människor lär sig engelska än tyska eller franska i europa.

Varför ska det vara så svårt att kräva att folk talar ett gemensamt språk - engelska - när man spelar på europeiska servrar? Och nu menar jag de servrar som inte uttryckligen säger "Nationalitet X enbart".

Regel nr.1 i överlevnad i Dayz, kan han inte komunisera skjut han!

Inaktiv

I veteranläge är/var väl alla skyltar på kyrilliska också?

För mig är det självklart att anpassa sig till vilka som spelar på servern (och därmed var den ligger), precis som man gör som gäst i andra länder. Man blir ganska handikappad om man inte anstränger sig att lära sig alfabeten, både i spelet och i verkligheten, oavsett om det är ryska eller grekiska som i ArmA3.

Men då talar jag också alla språk som används. På så sätt blir tex inte alla ryssar automatiskt banditer man inte förstår, utan pålitligt folk man kan teama upp med.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

12
Skriv svar