Webhallen bygger Steam Machines

Robot
Medlem
Webhallen bygger Steam Machines

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

Medlem
Skrivet av Sille:

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

Som med allt annat så är färdiga paket riktat mot dom som inte kan något. Kan man bygga ihop egna burkar så är ju en Steam Machine bara en onödig kostnad, precis som en färdigbyggd HP, Dell osv.

Avstängd

jag vill ha en steamachine... ska se till att jag har råd med en senare vid något tillfälle. Orkar inte snöra ihop en dator som passar bra under tvn. Är lat och hatar sladdar.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sille:

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

Som med allt annat så är färdiga paket riktat mot dom som inte kan något. Kan man bygga ihop egna burkar så är ju en Steam Machine bara en onödig kostnad, precis som en färdigbyggd HP, Dell osv.

Så det är bara för folk som inte kan något? Rätt fult sätt att döma, jg kan men jag hatar sladdar och det finns flera som säger som jag som hellre då köper färdigt.

ZF
Medlem

"Spinn ihop din egen processor, kit från Clas Ohlson!"

* Paketet innehåller drejskiva, blåslampa och diverse jordartsmetaller samt fin kiselsand.

Medlem

Tittade lite på att köra STEAM OS på en VM, men det ställer till det lite med hårdvarukraven. I alla fall den betan som ligger ute nu.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Boxen var det inget fel på. Den passar nog inte lite var som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sille:

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

Som med allt annat så är färdiga paket riktat mot dom som inte kan något. Kan man bygga ihop egna burkar så är ju en Steam Machine bara en onödig kostnad, precis som en färdigbyggd HP, Dell osv.

Så det är bara för folk som inte kan något? Rätt fult sätt att döma, jg kan men jag hatar sladdar och det finns flera som säger som jag som hellre då köper färdigt.

Även jag tillhör den gruppen som föredrar att köpa färdigbyggt numera. Jag har däremot inga som helst problem att bygga egna datorer men jag känner att jag har varken tid eller lust att följa marknaden över vilka komponenter som är bra respektive mindre bra genom att läsa reviews, jämföra benchmarks m.m.

Jag har inte heller någon större lust att få hem en dator i delar och sedan behöva spendera i 1-2 timmar på att bygga ihop den själv och särskilt inte ifall jag valt att köra med t.ex vätskekylning. Det tar tid och det är enligt mig otroligt tråkigt.

Om jag då kan köpa en färdigbyggd dator som har vettiga komponenter och som presterar bra i benchmarks men som samtidigt är någon tusenlapp dyrare än om jag byggde samma dator själv - då väljer jag självklart den färdigbyggda datorn.

Har man däremot en tight budget och samtidigt har ett intresse av att bygga ihop datorn själv, gärna följer marknaden och vill bygga en dator som ger dig bästa möjliga prestanda per krona, då är det så klart vettigt att göra det själv.

Sen finns det ju så klart den målgruppen som inte kan någonting om datorer mer än starta dem, installera spel och spela, porrsurfa, kolla på film, lyssna på musik och trolla på forum om hur mycket bättre PC är än konsoler, steam machines etc.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sille:

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

Som med allt annat så är färdiga paket riktat mot dom som inte kan något. Kan man bygga ihop egna burkar så är ju en Steam Machine bara en onödig kostnad, precis som en färdigbyggd HP, Dell osv.

Jag har byggt ihop en massa burkar genom mina år, tror de börja 97 faktiskt men jag har knappast intresse för det nu.
Hade inte orkat sitta i hur många timmar som helst för att kolla bench å annat skit för att få ihop nåt som sedan e "omodernt" om 6mån.

Därför jag gått över helt och hållet till konsol, det är bekvämt och billigare och snyggare design. Försök motivera en sambo att sätta en dator under tvn tex.

Medlem
Skrivet av Sille:

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

De är till för folk som inte kan bygga själv, och storleken säger att den ska placeras i tv-bänken.

Medlem

Marknaden för den här ör ju för sånna som gillar att spela men tycker datorer är krångliga, alla som får panik och tror att det är gjort för att konkurera ut vanliga PC:s kan lugna ner sig.

Medlem

Linus Steam Machine är den enda "riktiga" konfigurationen jag sett hittills, Silverstones prototyp-chassi verkar fantastiskt och när den slutliga versionen lanseras så blir det nog ett sånt att leka med!

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

jag vill ha en steamachine... ska se till att jag har råd med en senare vid något tillfälle. Orkar inte snöra ihop en dator som passar bra under tvn. Är lat och hatar sladdar.

Jag byggde ihop en HTPC som ser riktigt nice ut. Kommer fungera perfekt som en steamkonsol är stödet för AMD kommer i drivrutinerna. Då är den redan kraftigare än de flesta steamkonsolerna som kommer säljas i butik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av olafpawbelt:

jag vill ha en steamachine... ska se till att jag har råd med en senare vid något tillfälle. Orkar inte snöra ihop en dator som passar bra under tvn. Är lat och hatar sladdar.

Jag byggde ihop en HTPC som ser riktigt nice ut. Kommer fungera perfekt som en steamkonsol är stödet för AMD kommer i drivrutinerna. Då är den redan kraftigare än de flesta steamkonsolerna som kommer säljas i butik.

http://www.silverstonetek.com/images/products/lc17/LC17B-Fron...

Som jag skrev så hatar jag sladdar så jag finner ingen anledning då att bygga ihop en egen burk för att kunna spela. Sedan så känner jag för att ha kontrollerna med till burken för slö spelandet.

Skiter ärligt talat i hur kraftfull en dator man bygger själv blir, dom steamachines man köper klarar sig tillräckligt bra i det syfte dom är ämnad för.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sille:

Tror min egen byggda pc är mer prisvärd och snyggare.

Som med allt annat så är färdiga paket riktat mot dom som inte kan något. Kan man bygga ihop egna burkar så är ju en Steam Machine bara en onödig kostnad, precis som en färdigbyggd HP, Dell osv.

Beror på hur mycket den kostar gentemot hårdvaran, överstiger den inte priset hutlöst, så kan det inte betraktas som en dålig deal.

Alla har inte tid, ork, lust att bygga även fast kunskapen finns där.

Håller förövrigt med om att HP, DELL, osv ofta är rena rama lurendrejeriet, men som tur är så finns det ju i detta moderna samhälle andra alternativ som är otroligt mycket bättre, och burkarna blir exakt som om du hade byggt det själv.

Kanske kostar lite extra, men helvete, vad skulle jag annars ha jobbet till ?

Medlem

Jag fattar inte hur man kan hamna på CES med en låda byggd helt "off the shelf" som inte ens passar framför tvn storleksmässigt, fanns det så få kandidater? Att inte ens kunna sätta en egen logga på bitfenixlådan visar hur lite energi man investerar.

Medlem

http://media.pcgamer.com/files/2014/01/IMG_8739.jpeg

Webbhallens flaggskepp en bänkdiskmaskin eller steam box ?????

1
Skriv svar