Skywind – Morrowind i Skyrim-motorn

Robot
Medlem
Skywind – Morrowind i Skyrim-motorn

Ser bra ut Med lite mods som hd textures etc etc, så kommer detta bli awesome

Medlem

Fan så najs. En annan som inte har spelat Morrowind så är detta ett lysande tillfälle att testa de!


signatur
Medlem

Riktigt j*vla coolt i min mening !

Medlem

Deadendthrills har lagt upp några väldigt fina bilder på sin hemsida, från Skywind. http://deadendthrills.com/

Medlem

Oj..

Shit sicket arbete!

Så jävla glad.

Morrowind ÄR det bästa spelet jag spelat.

Medlem

Morrowind är ett av historiens bästa spel i min mening, om de lyckas med Skywind kommer jag att grotta ner mig totalt i det.
Det nämns dock inte om den djupare spelmekaniken från Morrowind är en del av projektet eller ej och det är ju avgörande för om modden är nåt att ha.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Morrowind ÄR det bästa spelet jag spelat.

Morrowind ÄR det bästa spelet som någon har spelat.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

måste testa det!

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Oj..

Shit sicket arbete!

Så jävla glad.

Morrowind ÄR det bästa spelet jag spelat.

Det tråkiga är ju dock att en del av spelet kommer följa Skyrims utformning. Exempelvis så kommer ju inte Mystiscm finnas med. Eller ShortBlade, Longblade osv.

Så egentligen blir det Skyrim i Morrowind-miljö. Iallafall så som jag fattat det.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Harry Coma:

Oj..

Shit sicket arbete!

Så jävla glad.

Morrowind ÄR det bästa spelet jag spelat.

Det tråkiga är ju dock att en del av spelet kommer följa Skyrims utformning. Exempelvis så kommer ju inte Mystiscm finnas med. Eller ShortBlade, Longblade osv.

Så egentligen blir det Skyrim i Morrowind-miljö. Iallafall så som jag fattat det.

Det borde ju kanske gå att ordna med en script extender eller liknande, jag hoppades i alla fall lite när jag såg att de gör modeller för spjut, som ar en separat skill i Morrowind.
Följer man Skyrims begränsade modell för skills och magi är inte det här ett dugg intressant för mig.

detta är för bra att vara sant. jag kan inte ens få in i min saklle att dom gör detta fritt.om detta är sant kommer jag förvandlas till 10 år igen och dräggla lycklig i flera år


signatur

New life, New hope

Medlem

Enda problemet är att man redan bränt ner ohälsosamt många timmar i Morrowind och tyvärr så misstänker jag att hur fina modsen än bli så kommer de ändå aldrig slå minnet av de gamla turerna.

Medlem

Fattar inte varför bethsesda inte anställer dessa folk. Visst dom vill låta andra göra modds till spelet vilket är ju sjukt bra. Men skulle vilja se även från deras sida att dom gör saker än bara Dawnguard, Dragonborn och Hearthfire (tror jag) dlc.

Dom borde försöka släppa mer saker till Skyrim, göra mer main quest som är 40-50 h långt.

Medlem

Något kvartal/datum som satts på detta ännu?

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Harry Coma:

Oj..

Shit sicket arbete!

Så jävla glad.

Morrowind ÄR det bästa spelet jag spelat.

Det tråkiga är ju dock att en del av spelet kommer följa Skyrims utformning. Exempelvis så kommer ju inte Mystiscm finnas med. Eller ShortBlade, Longblade osv.

Så egentligen blir det Skyrim i Morrowind-miljö. Iallafall så som jag fattat det.

Q: In Skyrim, there is a really nice perk system with 18 separate skills. In Morrowind there are 27 different skills, with a class and attribute system. How do you plan on reconciling these differences?

A: We will use the Skyrim system as it is found in a vanilla copy of the game. To accomplish this we will simply merge those lost skills with the most applicable Skyrim ones. So items using short blade, long blade, blunt, axe, and spear will all be placed in the one handed and two handed Skyrim weapon categories, medium armors will be placed in the light and heavy armor categories, etc. If you really don't like the Skyrim system, then there are already mods restoring Morrowind attributes available on sites such as the Nexus that could be used in conjunction with Skywind.

Inaktiv

morrowind gick väl klara på 4 minuter eller ngt om man gjorde allt rätt

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Harry Coma:

Oj..

Shit sicket arbete!

Så jävla glad.

Morrowind ÄR det bästa spelet jag spelat.

Det tråkiga är ju dock att en del av spelet kommer följa Skyrims utformning. Exempelvis så kommer ju inte Mystiscm finnas med. Eller ShortBlade, Longblade osv.

Så egentligen blir det Skyrim i Morrowind-miljö. Iallafall så som jag fattat det.

Q: In Skyrim, there is a really nice perk system with 18 separate skills. In Morrowind there are 27 different skills, with a class and attribute system. How do you plan on reconciling these differences?

A: We will use the Skyrim system as it is found in a vanilla copy of the game. To accomplish this we will simply merge those lost skills with the most applicable Skyrim ones. So items using short blade, long blade, blunt, axe, and spear will all be placed in the one handed and two handed Skyrim weapon categories, medium armors will be placed in the light and heavy armor categories, etc. If you really don't like the Skyrim system, then there are already mods restoring Morrowind attributes available on sites such as the Nexus that could be used in conjunction with Skywind.

Det är ju trevligt

Vi får la helt enkelt se hur det blir.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

nån som vet om man kan få tag i det än :D?

edit: några sekunder efter jag skrev hittade jag en länk

Inaktiv

Dessa killarna går ju inte av för hackor, vilket arbete!

Medlem
Skrivet av Davwve:

Fan så najs. En annan som inte har spelat Morrowind så är detta ett lysande tillfälle att testa de!

När jag var liten och precis hade köpt det i Tyskland så stal min granne det

Medlem

Fan vad han gör till sin röst

Medlem

om Morrowind hade haft röstskådespelare till alla konversationer så hade det varit det bästa spelet jag någonsin spelat. Det är extremt bra utan också men när man spelat skyrim och sedan går tillbaka till morrowind så är det lite irriterande

Medlem

Skyblivion

Medlem

Kan bara instämma. Morrowind är det bästa spelet som gjorts.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Något kvartal/datum som satts på detta ännu?

Dom borde i alla fall fixa buggarna som dom la dit i sista patchen. Mest irriterande är att munnen inte är syncat med talet. Jag älskar spelet men tycker inte att Bethesda ska få göra dem då det alltid blir ofärdigt. Oblivion var också ofärdigt, men Oblivion hade i alla fall inte en massa hål i grafiken som Skyrim har


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Förstår inte varför ni säger att Morrowind var så mycket bättre än allt annat. Det är just mest nostalgi och decent storyline.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Förstår inte varför ni säger att Morrowind var så mycket bättre än allt annat. Det är just mest nostalgi och decent storyline.

Morrowind har två stora fördelar mot senare Elder Scrolls spel. Det ena är skillsystemet som känns lite begränsat i senare Elder Scrolls spel. Det andra är miljöerna som verkligen har en egen identitet i Morrowind. Framförallt Oblivion ser ut som vilken fantasyvärld som helst och saknar helt en egen stil.

Dessvärre börjar Morrowind kännas lite till åren kommet pga avsaknaden av voice acting och detaljer i miljöerna. Det kan förhoppningsvis Skywind åtgärda genom att flytta spelet till den nyare motorn.

Medlem

Dåligt nice! =D Morrowind är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. En film baserat på Elder Scrolls-spelen kanske inte vore en dum idé? Trilogi och den sista filmen ska krylla av drakar! Skulle vara mäktigt.


signatur

Joskofejs

Medlem

Jag spelade aldrig morrowind men hört att det är jävligt bra. Blir ett bra tillfälle att prova det när detta är klart.

12
Skriv svar