Se världens snällaste rånare i DayZ

ZF
Medlem
Skrivet av Kuci:

Sammanlagt så är det väldigt mycket fler människor lär sig engelska än tyska eller franska i europa.

Varför ska det vara så svårt att kräva att folk talar ett gemensamt språk - engelska - när man spelar på europeiska servrar?

är det en uttryckligen engelskspråkig server så visst. men att engelska skulle vara nått självskrivet default är bara en självklarhet baserat på bristande objektivism. och eftersom du nu väljer att avgränsa till just Europa så är det ju rimligare att välja franska som standard då det redan talas flytande av fler, samt i fler länder inom Europa som nationalspråk.

ivf är andraspråkskunskaper snart återigen närmast en total ickefråga i Europa ändå, tack vare Google. och då spelar det ingen roll om det var engelska, franska, tyska, klingonska eller esperanto nån tant i myskofta och yvigt statiskt hår såg fram emot att frälsa elever med.

Medlem

Hände en likadan sak för mig nån dag sen kom till balota flygfält i ett av kontroll tornen servern startades om. Sen kom jag tillbaka till samma ställe eller spawnade utanför tydligen och gick tillbaka för att kolla looten. En kille kom precis in på servern o hamnade samma ställe som mig han sa "please dont shoot me!!"

Eftersom han inte såg att jag hade ammo till min M4/M16 vilket vapen det nu är han trodde den var laddad. Stog o pratade lite med han sen erbjöd han mig blood o ammo han sa princip dont shoot me dont shoot me please. Så han hjälpte mig att fixa lite blood o gav mig nåt o dricka samt äta.

Sen vart det bara gå vidare sista jag sa till han "Take Care and be very careful"

Skrivet av azynkron:
Skrivet av Vincent_graymore:

Lol

Men att behöva lyssna på folk som skriker är ju en fet dealbreaker. Kanske funkar om man har monospråkservrar men jag skulle aldrig vilja spela detta spel med franska, spanska, tyska eller ryska spelare som aldrig lär sig att man bör prata engelska om man vill prata på internet (tänker på lol som exempel).

Ska dock tillägga att jag inte testat dayz alls men kanske gör det när det väl är färdigt.

När du inte testat är din åsikt marginell.

Jag spelar både med tyskar och fransmän och det är inget problem alls. Snarare så att de faktiskt uppskattar att få en chans att jobba på sin engelska.

Hur är din engelska själv? Klarar den en belysning med en ficklampa?

Skriva bättre än tal, tveklöst. Många svenskar tror att de är bra på engelska men vi pratar alldeles för lite sådan för att vara "bäst" på det men jag klarar det nog tillräckligt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Träffade en "bambi" som jag gav 2 burkar sardiner och 1 burk bönor (öppnade den först). Skjuter bara om någon är beväpnad med vapnet framme och verkar hotfull.

Kolla våra streams på : http://www.twitch.tv/swedishsurvivor

Medlem

Sånt händer hela tiden på DayZRP. Dock inte i standalone, då vi inte kan ha whitelist eller password på våran SA server ännu.

Bra av killen i övrigt att göra sånt på en public server. Spread the love

Medlem
Skrivet av Sviskon:

https://www.youtube.com/embed/UX1gJPKyBo8

Bogdan är en hejare till reseguide (10:26 in i klippet)

Saknar fordon just nu, kommer bli mycket roligare när de lägger in det igen.

Så sjukt bra, jävligt rare att man träffade sånt skönt folk att spela med dock! Tråkigt nog.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av bonemachine:

Det fins flera som är helt ok men tyvärr är dom flesta helt oberäkneliga .... Det verkar inte som att någon bryr sig om zombierna alls. Det må vara en Alpha men dom måste nog göra zombierna mycket mer farliga......
Var på väg att börja spela när modden kom men struntade i det för just detta. Det verkar vara så i andra survival spel oxo.... inte så många som hjälper utan snarare stjälper .... blir nog bättre framöver

Zombierna är så otroligt trasiga just nu. Har ingen AI, bara springer rakt mot dig igenom väggar och hus, och är hur enkla som helst att undvika. När du hittar en yxa är de som mygg - irriterande, men helt ofarliga och dör av en smäll.

Jag hoppas att de blir farliga igen, som de var i början av modden. Då drog man sig för att avfyra ett vapen i en stad, eftersom zombiehorden som kom springande var mer eller mindre säker död.

Jämför man med modden och alphan är det stor skillnad på zomisarna.... Brandyxan fixar dom med en träff.....
Men tycker det är görkul att se andra som kan spela denna typen av spel bättre en mig. Får se om jag tar upp det framöver

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är jag den ende som tycker det här var lite obehagligt, lite för "nära" verkligheten på något sätt?

Får det intrycket av deras samtal.

Men det är ju det som är det coola :). Kolla in den här om du vill ha obehag:

http://www.youtube.com/watch?list=HL1389099100&feature=player...

Medlem
Skrivet av Sviskon:

https://www.youtube.com/embed/UX1gJPKyBo8

Bogdan är en hejare till reseguide (10:26 in i klippet)

Saknar fordon just nu, kommer bli mycket roligare när de lägger in det igen.

Detta är bara helt underbart! Fler sådana människor skulle göra DayZ mycket roligare :).

12
Skriv svar