Varför är inte FZ med på Metacritic?

Medlem
Varför är inte FZ med på Metacritic?

Hej, jag bara undrar varför man aldrig ser några av FZs recensioner omnämnda på Metacritic.com? Där finns en mängd mer eller mindre seriösa som har länkade recensioner men inte Sveriges bästa spelsida. Vad falls?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

för att recensionerna är på svenska ?

Medlem
Skrivet av Loltron:

för att recensionerna är på svenska ?

Finns gott om olika siter på andra språk än engelska som fortfarande är listade på Metacritic. Det viktiga är betyget inte recensionen i sig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Loltron:

för att recensionerna är på svenska ?

Finns gott om olika siter på andra språk än engelska som fortfarande är listade på Metacritic. Det viktiga är betyget inte recensionen i sig.

Ok, såg bara engelska själv när jag tog en snabb titt. Då vet jag inte.

Skägg.
10 Chambers

Vi har inte tyckt att det har varit värt jobbet (översätta inledande text, konvertera betyg, och så vidare).


signatur
Medlem

För att FZ anser förhoppningsvis att det finns viktigare saker än att ställa olika sajters betyg mot varandra. Jag ogillar Metacritic därför att olika betygsskalor slås samman utan att man tar hänsyn till vad betyget säger. 3/5 är ett bra betyg på FZ, ett bra spel som roar och som kan erbjuda något utan att vara bäst i klassen får 3/5 på FZ. Det motsvarar 60% på Metacritic och det är ett betyg som många rynkar på näsan åt.

Betygen blir ointressanta om man inte läser texten som hör till recensionen. Därför ska FZ hålla sig borta från Metacritic!

Medlem

för att ingen borde vara i närheten av metacritic? =D

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har inte tyckt att det har varit värt jobbet (översätta inledande text, konvertera betyg, och så vidare).

Tackar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar