Ny prototyp av Oculus Rift visas upp på CES

Robot
Ny prototyp av Oculus Rift visas upp på CES
Medlem
Ny prototyp av Oculus Rift visas upp på CES

Ska bli SÅÅÅ roligt! Älskar O.R!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gissar på halv 1080p men hoppas det är halv 4k.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Börjar det inte bli dags att komma med en kommersiell variant, istället för fler prototyper? Snart har folk tröttnat innan den ens är släppt.

(Och jo, jag har testat den och oxå insett att dagens upplösning verkligen inte duger, men ändå)

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Gissar på halv 1080p men hoppas det är halv 4k.

Finns redan 1080p devkits *hint hint*

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Börjar det inte bli dags att komma med en kommersiell variant, istället för fler prototyper? Snart har folk tröttnat innan den ens är släppt.

(Och jo, jag har testat den och oxå insett att dagens upplösning verkligen inte duger, men ändå)

Jag har haft mitt devkit i 7 månader nu och jag har allt annat än tröttnat.

Medlem

Kakaff, jag älskar dig. Som belöning får du en "level 3" uppgradering av grafiken.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av marcus8958:

Gissar på halv 1080p men hoppas det är halv 4k.

Finns redan 1080p devkits *hint hint*

Är du säker? Allt jag hört är att devkit 2 som är halv 1080p kommer släppas under 2014.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av marcus8958:

Gissar på halv 1080p men hoppas det är halv 4k.

Finns redan 1080p devkits *hint hint*

Är du säker? Allt jag hört är att devkit 2 som är halv 1080p kommer släppas under 2014.

Oh, jag var bersäker på att de redan börjat skeppa ut 1080p kits till utvecklare. Då de haft prototypen till det i flera månader nu.

Medlem

Heter det verkligen 'Halv 1080p'? Låter konstigt med tanke på att 1080 är den vertikala upplösningen och är opåverkad även om man delar bilden horisontellt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Heter det verkligen 'Halv 1080p'? Låter konstigt med tanke på att 1080 är den vertikala upplösningen och är opåverkad även om man delar bilden horisontellt.

Filmer i 1080p sbs är 2x1920. Halv sbs är 2x960. Men det är lättare att skriva halv 1080p än halv sbs 1080p.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag både förundras och fasas över OR. Det ser onekligen ut som att det skulle kunna komma att revolutionera gaming som det ser ut idag, och det är samtidig det som skrämmer mig en smula. Redan nu så skärmar man av sig från omvärlden en hel del när man sätter sig framför datorn/tv'n med sitt favoritspel. Vet inte om vi verkligen behöver en total blockad av allt annat än vad som visas i hjälmen.

Missförstå mig inte, det här ser ut att kunna bli SÅ grymt...bara det att spelandet gärna tar för mycket tid i anspråk som det är. Svårt att inte sia 10 år in i framtiden och se folk sitta med hjälmar på huvudet i hemmen, uppkopplade 24/7. Aja, den dagen, den sorgen antar jag.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag både förundras och fasas över OR. Det ser onekligen ut som att det skulle kunna komma att revolutionera gaming som det ser ut idag, och det är samtidig det som skrämmer mig en smula. Redan nu så skärmar man av sig från omvärlden en hel del när man sätter sig framför datorn/tv'n med sitt favoritspel. Vet inte om vi verkligen behöver en total blockad av allt annat än vad som visas i hjälmen.

Missförstå mig inte, det här ser ut att kunna bli SÅ grymt...bara det att spelandet gärna tar för mycket tid i anspråk som det är. Svårt att inte sia 10 år in i framtiden och se folk sitta med hjälmar på huvudet i hemmen, uppkopplade 24/7. Aja, den dagen, den sorgen antar jag.

De har ju konsumentversionen av O.R i den klassiska rullen "Demolition Man". Och där används den till ett socialt multiplayer partners mellan. Antar att detta är ganska nära framtiden för VR!

Medlem
Skrivet av Adezj:
Skrivet av Ender:

Jag både förundras och fasas över OR. Det ser onekligen ut som att det skulle kunna komma att revolutionera gaming som det ser ut idag, och det är samtidig det som skrämmer mig en smula. Redan nu så skärmar man av sig från omvärlden en hel del när man sätter sig framför datorn/tv&#039;n med sitt favoritspel. Vet inte om vi verkligen behöver en total blockad av allt annat än vad som visas i hjälmen.

Missförstå mig inte, det här ser ut att kunna bli SÅ grymt...bara det att spelandet gärna tar för mycket tid i anspråk som det är. Svårt att inte sia 10 år in i framtiden och se folk sitta med hjälmar på huvudet i hemmen, uppkopplade 24/7. Aja, den dagen, den sorgen antar jag.

De har ju konsumentversionen av O.R i den klassiska rullen "Demolition Man". Och där används den till ett socialt multiplayer partners mellan. Antar att detta är ganska nära framtiden för VR!

Hehe, jo, jag kommer ihåg den. Så härligt att slippa ta på varandra

1
Skriv svar