Robot
Resogun

R-Type, Ikaruga, Gradius. Tre gamla mästare i konsten att skjuta allt som rör sig till molekyler. Resogun plockar upp stafettpinnen från förr och ger dessutom PS4:an ett starkt existensberättigande.

#resogun, #housemarque, #super-stardust-delta


Medlem
Resogun

Till mitt ps4 på releasen natten köpte jag Rivals, Killzone och Ghost. Men det var fanemig Resogun som jag spelade mest!

Medlem

brutal musik! rekommendera att skruva upp hemmabiosystemet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

MEG
Medlem

Hmm ser snyggt ut, kul med lite retro men detta är ingenting för mig


signatur

Death is only the beginning

Har redan haft oerhört roligt med spelet och ett extra plus är ju att allt nötande resulterat i min första paltinum trophy. Själv hoppas jag att det med tiden kommer uppdateringar med fler banor eller fler skepp men det kanske är att hoppas på för mycket.


signatur

Joelthor100 - PSN

Herr rygg

Ójoj, såg trailern och tyckte inte det verkade vara speciellt. Men nu får man ge det en chans, speciellt nu när man har PS-plus.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Skriver upp tills jag skaffar en PS4.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Väl skrivet. Nog är det en glimt av arkaderans svunna storhetstid alltid, men samtidigt ett färgsprakande, pyrande tekniskt spektakel. Gammal god speldesign kryddat med en bombastisk, explosiv och gnistrande yta. Om det är så vackert rent estetiskt vet jag inte (smaksak förstås), det är mer tekniska effekter för PS4 att flexa sina nextgenmuskler med.

Själv föredrar jag genren när man scrollar sig fram från punkt a till punkt b (b för Boss ) istället för att möta vågor efter vågor av fiender. Men Resogun ser trots det väldigt läckert och rätt kul ut. Fast utan allt grafiskt strössel hade spelet lika gärna kunnat släppas till PS3 och hade det gjort det hade jag kunnat spela det. Vilket är en fördel med spel... att man kan spela dem.

Medlem

På ett ställe stod det "plushöjande", misstänker att det är fel. Fast det ingår ju i Playstation Plus så...

Redaktör
Skrivet av Banjo:

På ett ställe stod det "plushöjande", misstänker att det är fel. Fast det ingår ju i Playstation Plus så...

"Stod" var ordet. Korrglasögonen tackar medan de knatar iväg och tvättar sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

På ett ställe stod det "plushöjande", misstänker att det är fel. Fast det ingår ju i Playstation Plus så...

"Stod" var ordet. Korrglasögonen tackar medan de knatar iväg och tvättar sig.

Jag skulle bara försäkra mig om att Tompa läste texten

Redaktör
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

På ett ställe stod det "plushöjande", misstänker att det är fel. Fast det ingår ju i Playstation Plus så...

"Stod" var ordet. Korrglasögonen tackar medan de knatar iväg och tvättar sig.

Jag skulle bara försäkra mig om att Tompa läste texten

Ni ser hur jag har det...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:

På ett ställe stod det "plushöjande", misstänker att det är fel. Fast det ingår ju i Playstation Plus så...

"Stod" var ordet. Korrglasögonen tackar medan de knatar iväg och tvättar sig.

Jag skulle bara försäkra mig om att Tompa läste texten

Ni ser hur jag har det...

Jag börjar nu tro att Victors förklaring INTE är en efterhandskonstruktion, att det pågår små bus mellan fz:s olika parter!

Medlem

Jag är lite trött på den här typen av spel efter att ha vuxit upp med C64 och Amiga och den här typen av spel, men Resogun är verkligen grymt bra! Bra recension som vanligt, Victor!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Oj! Nu vågar man hoppas lite smått på ett nytt salamander, schmupkärlek det!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ruskigt bra lir och får en njuta med en R-type dödare

KoP
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

brutal musik! rekommendera att skruva upp hemmabiosystemet

Housemarque har alltid haft brutal musik i sina spel. Så även i deras debut titel Stardust på Amigan.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av WarpGuN:

brutal musik! rekommendera att skruva upp hemmabiosystemet

Housemarque har alltid haft brutal musik i sina spel. Så även i deras debut titel Stardust på Amigan.

https://www.youtube.com/embed/C_dTcd0ToMI

Najs


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Housemarque is an independent game developer that creates downloadable games based on original game concepts and licensed IP’s. Housemarque is located in Finland; established in 1995, it is one of the oldest Finnish video game companies existing today. Housemarque is best known for its series of Super Stardust games.

Heja Finland!

Medlem

Nä har inte fastnat för detta spel en. Warframe gratis spelet har jag verkigen fastnat i spelar det så mycket jag kan.

jkw
Medlem

Trodde inte att jag skulle gilla Resogun till en början, men det är nog det spelet jag har lagt ned mest timmar på.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Väl skrivet. Nog är det en glimt av arkaderans svunna storhetstid alltid, men samtidigt ett färgsprakande, pyrande tekniskt spektakel. Gammal god speldesign kryddat med en bombastisk, explosiv och gnistrande yta. Om det är så vackert rent estetiskt vet jag inte (smaksak förstås), det är mer tekniska effekter för PS4 att flexa sina nextgenmuskler med.

Själv föredrar jag genren när man scrollar sig fram från punkt a till punkt b (b för Boss ) istället för att möta vågor efter vågor av fiender. Men Resogun ser trots det väldigt läckert och rätt kul ut. Fast utan allt grafiskt strössel hade spelet lika gärna kunnat släppas till PS3 och hade det gjort det hade jag kunnat spela det. Vilket är en fördel med spel... att man kan spela dem.

Älskar hur du börjar med "väl skrivet" istället för "Välskrivet"

Medlem

Så roligt var det faktiskt inte..

Medlem
Skrivet av Terranzin:
Skrivet av Banjo:

Väl skrivet. Nog är det en glimt av arkaderans svunna storhetstid alltid, men samtidigt ett färgsprakande, pyrande tekniskt spektakel. Gammal god speldesign kryddat med en bombastisk, explosiv och gnistrande yta. Om det är så vackert rent estetiskt vet jag inte (smaksak förstås), det är mer tekniska effekter för PS4 att flexa sina nextgenmuskler med.

Själv föredrar jag genren när man scrollar sig fram från punkt a till punkt b (b för Boss ) istället för att möta vågor efter vågor av fiender. Men Resogun ser trots det väldigt läckert och rätt kul ut. Fast utan allt grafiskt strössel hade spelet lika gärna kunnat släppas till PS3 och hade det gjort det hade jag kunnat spela det. Vilket är en fördel med spel... att man kan spela dem.

Älskar hur du börjar med "väl skrivet" istället för "Välskrivet"

Det är ju helt korrekt att skriva så. Samma sak (nästan) som att skriva "Fint skrivet".

1
Skriv svar