Sony sänder live från CES i natt

Robot
Sony sänder live från CES i natt
Inaktiv
Sony sänder live från CES i natt

Intressant. De kanske berättar ȟur många ps4 som sålts i alla fall. Xbox One hade sålt 3 mille 2013 enligt MS för nån timme sedan.

gameinformer har ju dessutom hypat nåt om nextgen för reveal imorgon, kan det vara relaterat?

Medlem

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

Inaktiv
Skrivet av Genera:

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

källa? de lär behöva alla sales de kan tidigt då deras konsol inte har samma framtidssäkring som One.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

källa? de lär behöva alla sales de kan tidigt då deras konsol inte har samma framtidssäkring som One.

På vilket sätt skulle One vara framtidsäkrad till skillnad mot PS4?
Hur som helst, källa har du här. Http://www.vgchartz.com

Inaktiv
Skrivet av Genera:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Genera:

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

källa? de lär behöva alla sales de kan tidigt då deras konsol inte har samma framtidssäkring som One.

På vilket sätt skulle One vara framtidsäkrad till skillnad mot PS4?
Hur som helst, källa har du här. Http://www.vgchartz.com

Det är uppskattning där med vad jag kan se, de uppdaterar dock allteftersom uppgifter strömmar till. Men fn. Så vet vi inte hur många sony har sålt.

Ligger säkert i den bollparken dock. Kanske får vi se på deras pressevent.

One satsar allt på mjukvara denna gen, PS4 satsar på grafik (är ju EV marginellt bättre, inget bevisat än dock)
Dessutom har One med en underbar detalj som heter kinect och om får all annan interaktion med sin media att framstå som 90tal.
PS4 har inte ens dlna stöd, vilka tror du köper en konsol som enbart gör detsamma som en PC fast sämre?
Sony får aldrig släppa sina exklusiva titlar till PC för då är det kört. Om du tittar på hur olika one och ps4
Är så ser du själv hur MS framtidssäkrat sin och hur Sony inte gjort det. Tror det är riktigt dumdristigt av dem för att få några få pinnar i hatten tidigt i gen.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

källa? de lär behöva alla sales de kan tidigt då deras konsol inte har samma framtidssäkring som One.

På vilket sätt skulle One vara framtidsäkrad till skillnad mot PS4?
Hur som helst, källa har du här. Http://www.vgchartz.com

Det är uppskattning där med vad jag kan se, de uppdaterar dock allteftersom uppgifter strömmar till. Men fn. Så vet vi inte hur många sony har sålt.

Ligger säkert i den bollparken dock. Kanske får vi se på deras pressevent.

One satsar allt på mjukvara denna gen, PS4 satsar på grafik (är ju EV marginellt bättre, inget bevisat än dock)
Dessutom har One med en underbar detalj som heter kinect och om får all annan interaktion med sin media att framstå som 90tal.
PS4 har inte ens dlna stöd, vilka tror du köper en konsol som enbart gör detsamma som en PC fast sämre?
Sony får aldrig släppa sina exklusiva titlar till PC för då är det kört. Om du tittar på hur olika one och ps4
Är så ser du själv hur MS framtidssäkrat sin och hur Sony inte gjort det. Tror det är riktigt dumdristigt av dem för att få några få pinnar i hatten tidigt i gen.

What ever floats your boat. Kinect är den större anledningen till att jag inne väljer One.

Sen är det du påstår personliga åsikter och spekulationer, så vad påverkar det Sonys enhetsförsäljning?

Intresset för PS4 är bevisligen större om man ser till förhandsbokningar och försäljning , och det visar inga tecken på att avta.

Sen kommer förstås japan releasen.

Inaktiv
Skrivet av Genera:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Genera:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Genera:

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

källa? de lär behöva alla sales de kan tidigt då deras konsol inte har samma framtidssäkring som One.

På vilket sätt skulle One vara framtidsäkrad till skillnad mot PS4?
Hur som helst, källa har du här. Http://www.vgchartz.com

Det är uppskattning där med vad jag kan se, de uppdaterar dock allteftersom uppgifter strömmar till. Men fn. Så vet vi inte hur många sony har sålt.

Ligger säkert i den bollparken dock. Kanske får vi se på deras pressevent.

One satsar allt på mjukvara denna gen, PS4 satsar på grafik (är ju EV marginellt bättre, inget bevisat än dock)
Dessutom har One med en underbar detalj som heter kinect och om får all annan interaktion med sin media att framstå som 90tal.
PS4 har inte ens dlna stöd, vilka tror du köper en konsol som enbart gör detsamma som en PC fast sämre?
Sony får aldrig släppa sina exklusiva titlar till PC för då är det kört. Om du tittar på hur olika one och ps4
Är så ser du själv hur MS framtidssäkrat sin och hur Sony inte gjort det. Tror det är riktigt dumdristigt av dem för att få några få pinnar i hatten tidigt i gen.

What ever floats your boat. Kinect är den större anledningen till att jag inne väljer One.

Sen är det du påstår personliga åsikter och spekulationer, så vad påverkar det Sonys enhetsförsäljning?

Intresset för PS4 är bevisligen större om man ser till förhandsbokningar och försäljning , och det visar inga tecken på att avta.

Sen kommer förstås japan releasen.

Håller tummarna för att Sony håller sig flytande. Alla tjänar på att ha minst rrtvå system som konkurrerar och sporrar till utveckling.
Du har bevisligen inte testat One, det märks snabbt när såna uttalar sig om den. Jag har en sedan release och kommer förmodligen köpa en PS4 när det kommer några bra exklusiva spel. Har flera vänner som har den redan, men deras spelande på den begränsas till multiplattformstitlarna då first party titlarna hittintills inte imponerat på någon.
Ones däremot har varit riktigt bra, dessutom har du kinecten som förbättrar spel som forza och bf4, samt ryse.
Drivatars är ett snilledrag etc.

Var ser du att intresset för PS4 är större, förhandsbokningar??? PS4 har släppts på dubbelt så många marknader som One, borde då inte försäljningen ha speglat det?

Problemet KAN ligga i svårighet att få fram GDDR5 minne exempelvis. Om Sony tidigt kan få ut många ps4 så är risken mindre att de för om misstaget med PS3 som höll på att döda playstation helt.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:

>the_o

PS4 har sålt cirka 4 miljoner.

källa? de lär behöva alla sales de kan tidigt då deras konsol inte har samma framtidssäkring som One.

På vilket sätt skulle One vara framtidsäkrad till skillnad mot PS4?
Hur som helst, källa har du här. Http://www.vgchartz.com

Det är uppskattning där med vad jag kan se, de uppdaterar dock allteftersom uppgifter strömmar till. Men fn. Så vet vi inte hur många sony har sålt.

Ligger säkert i den bollparken dock. Kanske får vi se på deras pressevent.

One satsar allt på mjukvara denna gen, PS4 satsar på grafik (är ju EV marginellt bättre, inget bevisat än dock)
Dessutom har One med en underbar detalj som heter kinect och om får all annan interaktion med sin media att framstå som 90tal.
PS4 har inte ens dlna stöd, vilka tror du köper en konsol som enbart gör detsamma som en PC fast sämre?
Sony får aldrig släppa sina exklusiva titlar till PC för då är det kört. Om du tittar på hur olika one och ps4
Är så ser du själv hur MS framtidssäkrat sin och hur Sony inte gjort det. Tror det är riktigt dumdristigt av dem för att få några få pinnar i hatten tidigt i gen.

What ever floats your boat. Kinect är den större anledningen till att jag inne väljer One.

Sen är det du påstår personliga åsikter och spekulationer, så vad påverkar det Sonys enhetsförsäljning?

Intresset för PS4 är bevisligen större om man ser till förhandsbokningar och försäljning , och det visar inga tecken på att avta.

Sen kommer förstås japan releasen.

Håller tummarna för att Sony håller sig flytande. Alla tjänar på att ha minst rrtvå system som konkurrerar och sporrar till utveckling.
Du har bevisligen inte testat One, det märks snabbt när såna uttalar sig om den. Jag har en sedan release och kommer förmodligen köpa en PS4 när det kommer några bra exklusiva spel. Har flera vänner som har den redan, men deras spelande på den begränsas till multiplattformstitlarna då first party titlarna hittintills inte imponerat på någon.
Ones däremot har varit riktigt bra, dessutom har du kinecten som förbättrar spel som forza och bf4, samt ryse.
Drivatars är ett snilledrag etc.

Var ser du att intresset för PS4 är större, förhandsbokningar??? PS4 har släppts på dubbelt så många marknader som One, borde då inte försäljningen ha speglat det?

Problemet KAN ligga i svårighet att få fram GDDR5 minne exempelvis. Om Sony tidigt kan få ut många ps4 så är risken mindre att de för om misstaget med PS3 som höll på att döda playstation helt.

Har jag ens uttalat mig om One? Poängterade att Kinect var anledningen till att jag inte övervägde den maskinen, då kinecten pressar upp priset. Och jag har absolut ingen nytta eller intresse av Kinect.

Förhandsbokningarna kan vara en fingervisning, men mest just det faktumet att PS4 sålde en miljon exemplar sitt första dygn i Nordamerika, medan One sålde ungefär samma antal i sina 13 länder. Och nu leder PS4 med minst en miljon enheter.

Tycker bara att det är lite lustigt att du får det att låta som att One kommer ha ett försäljningsmässigt övertag inom en snar framtid, när allt i själva verket pekar åt andra hållet.

Jag personligen föredrar en renodlad spelmaskin, då jag använder min enhet för att spela på. Och då köper jag en starkare spelmaskin för en billigare peng.

Du väljer One, det har jag förstått. Själv har jag tröttnat på gimmicks.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Problemet KAN ligga i svårighet att få fram GDDR5 minne exempelvis. Om Sony tidigt kan få ut många ps4 så är risken mindre att de för om misstaget med PS3 som höll på att döda playstation helt.

Du menar ps3 som sålt mer än 360? Höll 360 också på att dö?

När det gäller framtidsäkringen så ser jag det tvärt om. Ps4 har redan nu ett klart övertag då många tredje parts spel kör med högre upplösning och fps redan nu. Vilket innebär att det lär inte bli sämre längre fram.
Kommer personligen köpa en Xbone samma dag som den inte kräver Kinect eller tvingar mig att köpa den för att fungera.
Som Genera säger så är jag ute efter att spela på mina konsoler inte belamra vardagsrummet med massa gimmicks.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Håller med, har noll intresse av gimmicks. Jag vill ha en konsol för att spela på därför är mitt intresse för ps4an större än för one. Samt att eftersom jag har haft ps3 innan och gillar deras exklusiva spel.

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av the_o:

Problemet KAN ligga i svårighet att få fram GDDR5 minne exempelvis. Om Sony tidigt kan få ut många ps4 så är risken mindre att de för om misstaget med PS3 som höll på att döda playstation helt.

Du menar ps3 som sålt mer än 360? Höll 360 också på att dö?

När det gäller framtidsäkringen så ser jag det tvärt om. Ps4 har redan nu ett klart övertag då många tredje parts spel kör med högre upplösning och fps redan nu. Vilket innebär att det lär inte bli sämre längre fram.
Kommer personligen köpa en Xbone samma dag som den inte kräver Kinect eller tvingar mig att köpa den för att fungera.
Som Genera säger så är jag ute efter att spela på mina konsoler inte belamra vardagsrummet med massa gimmicks.

PS3 höll på att knäcka Sony ekonomiskt, jag har följt det hela sedan långt innan 360 och PS3 släpptes.
PS3 var en katastrof för Sony som hade vant sig vid PS2ans dominans. Det blev ett kallt uppvaknande att folk föredrog den enklare och i praktiken kraftfullare 360 .

Det gick så långt att Sony fick styra om PS3 till att vara en renodlad spelmaskin.
De lärde sig av detta och utvecklade PS4 så billigt de bara kunde med off shelf komponenter.

Om ni pojkar seriöst vill ha en maskin att spela multiplattformstitlar så bör ni köpa en PC istället, för PS4 är redan förbisprungen grafiskt. Om inte konsolen kan erbjuda något utöver PC så är den en död anka i det längre loppet.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Tassel:
Skrivet av anon_81726:

Problemet KAN ligga i svårighet att få fram GDDR5 minne exempelvis. Om Sony tidigt kan få ut många ps4 så är risken mindre att de för om misstaget med PS3 som höll på att döda playstation helt.

Du menar ps3 som sålt mer än 360? Höll 360 också på att dö?

När det gäller framtidsäkringen så ser jag det tvärt om. Ps4 har redan nu ett klart övertag då många tredje parts spel kör med högre upplösning och fps redan nu. Vilket innebär att det lär inte bli sämre längre fram.
Kommer personligen köpa en Xbone samma dag som den inte kräver Kinect eller tvingar mig att köpa den för att fungera.
Som Genera säger så är jag ute efter att spela på mina konsoler inte belamra vardagsrummet med massa gimmicks.

PS3 höll på att knäcka Sony ekonomiskt, jag har följt det hela sedan långt innan 360 och PS3 släpptes.
PS3 var en katastrof för Sony som hade vant sig vid PS2ans dominans. Det blev ett kallt uppvaknande att folk föredrog den enklare och i praktiken kraftfullare 360 .

Det gick så långt att Sony fick styra om PS3 till att vara en renodlad spelmaskin.
De lärde sig av detta och utvecklade PS4 så billigt de bara kunde med off shelf komponenter.

Om ni pojkar seriöst vill ha en maskin att spela multiplattformstitlar så bör ni köpa en PC istället, för PS4 är redan förbisprungen grafiskt. Om inte konsolen kan erbjuda något utöver PC så är den en död anka i det längre loppet.

PS3 släpptes långt efter X360 med en skyhög prislapp på grund av bluray. Sony lär sig givetvis av sina misstag.

Sony har återhämtat sig efter sin kallsup, och gör i början av den här generationen saker rätt, där Microsoft fallerar. Microsoft har som bekant utfört ett praktexempel på PR-fiasko.

PS3 har idag sålt fler enheter än X360. Din trovärdighet försvinner med det slitna PC argumentet. Sony har väldigt starka exklusiviteter, däribland deras trumfkort, Naughty dog.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_81726:

De lärde sig av detta och utvecklade PS4 så billigt de bara kunde med off shelf komponenter.

det är inget mer från hyllan i PS4 än det var i PS3. den har fortfarande en specialanpassad CPU-GPU och en inte helt vanligt använd minnestyp lödda på en mammabräda som inte går att använda med nått annat.

men PS3 var naturligtvis rena PCn eftersom den hade nått slags Nvidia-GPU och nån slags processor som suttit i nån slags Macar nån gång, om vi räknar dessa i sin tur som persondatorer då alltså.

och XBOn har möjligen en skivspelare från hyllan, men så mycket mer är inte standard i den heller egentligen.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Om ni pojkar seriöst vill ha en maskin att spela multiplattformstitlar så bör ni köpa en PC istället, för PS4 är redan förbisprungen grafiskt. Om inte konsolen kan erbjuda något utöver PC så är den en död anka i det längre loppet.

Man kanske både vill spela exklusiva spel och multiplattformstitlar? En hel del titlar dyker upp enbart till konsol eller långt senare till PC (GTA5 är ett relativt nytt exempel).

När det gäller utgivning av exklusiva spel så kan nog ingen objektivt påstå att MS haft större och mer varierat utbud än Sony de senaste åren. Det är inte bara första månaderna på marknaden som folk vill ha spel utan även om några år.

Inaktiv

För exklusiva titlar håller jag med. Naughty dog är deras enda riktiga trumfkort efter att PDs GT har sjunkit som en sten senaste iterationerna (håller tummarna för ett sjuhelsikes GT7 )

Jag har varken tid eller ork att gå in på hur customizad PS3 egentligen var, utan jag rekommenderar Mark Cernys 1h långa redogörelse för utvecklingen av PS4an (finns säkert här på sajten) där han beskriver hur de inte ville göra om misstaget med PS3 bla. Han säger dessutom i klarspråk att de denna gången använde off the shelf produkter helt ut.

De använde INTE någon mac processor som någon här ovan skrev, Xbox 360 använde en PowerPC processor - en ättling till mac datorerna.

PS3 använde en specialframtagen multicore processor vid namn CELL. Grundidén är superb och teknikfreaks som en annan dreglade över vad denna processor teoretiskt kunde utföra och byggas ut med (exempelvis dela processorload över Ethernet).
Närmst detta idag (det är inte på långa vägar samma sak) kommer nog cloud based computing som använder speciella servrar och det är inte Sony utan Microsoft som ligger i framkant. PS3an använde en GPU från Nvidia med separat 256 mb minne för grafik och hade 256 mb till annat.
360 använde 512 mb med minne som den kunde fördela hur utvecklaren ville, och det är mycket därav den bättre grafiken nästan hela förra gen på 360 helt enkelt genom att de kunde anpassa användningen av minne till texturer och effekter.
PS3 hade en betydligt kraftfullare CPU än 360, men den var för svåranvänd för utvecklare vilket gjorde att endast några få spel på PS3 (gärna då med ordentligt påbackade resurser från SONY, som Naughty dogs spel) kunde mäta sig med 360.

Denna gen blir det det omvända, One har kraftfullare huvudprocessor, PS4 har kraftfullare grafikprocessor. Inte i närheten av de skillnaderna från last gen dock.

PS3 sålt mer än 360, källa på det tack, inte VGchartz igen utan pressreleases från båda företagen vid ca samma tidpunkt. Sist jag såg något officiellt så ledde MS fortfarande med nån miljon trots att fanboys skrek att PS3 hade sålt mer.

PS3 är en fantastisk maskin, men den hade passat bättre som dator.

PS4 är en PC med mediumgrafik.
One är en pc med mediumgrafik - men med potential

Medlem
Skrivet av anon_81726:

PS3 sålt mer än 360, källa på det tack, inte VGchartz igen utan pressreleases från båda företagen vid ca samma tidpunkt. Sist jag såg något officiellt så ledde MS fortfarande med nån miljon trots att fanboys skrek att PS3 hade sålt mer.

PS3 är en fantastisk maskin, men den hade passat bättre som dator.

PS4 är en PC med mediumgrafik.
One är en pc med mediumgrafik - men med potential

Vgchartz är den mest pålitliga fingervisningen som finns att tillgå tills tillverkarna går ut med officiella siffror. PS3 har knappat in under en lång tid, så många analytiker är eniga om att totala försäljningen är omblåst av sony.

Trusted by Sony entertainment, Nielsen, Oculus, Bloomberg och square enix m.m

Untrusted by the_o på fz. Hur ska jag orka bry mig?

Jag har svårt att ta det på allvar när du lägger den sista raden om potential som om det vore allmän fakta, och inte en personlig åsikt.

Medlem

Vill man fortfarande argumentera potential så kan man ju dra nytta av de praktiska tester som hittils gjorts.

http://www.thesixthaxis.com/2013/11/28/game-install-times-on-...

Inaktiv
Skrivet av Genera:

Vill man fortfarande argumentera potential så kan man ju dra nytta av de praktiska tester som hittils gjorts.

http://www.thesixthaxis.com/2013/11/28/game-install-times-on-...

???? Vad har installtiden med nåt att göra?

Potentialen ligger i deras plan för konsolen, MS har siktet inställt på mer än en spelmaskin.
Sony siktar på enbart gamers och hoppas vinna kortsiktigt på detta.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Genera:

Vill man fortfarande argumentera potential så kan man ju dra nytta av de praktiska tester som hittils gjorts.

http://www.thesixthaxis.com/2013/11/28/game-install-times-on-...

???? Vad har installtiden med nåt att göra?

Potentialen ligger i deras plan för konsolen, MS har siktet inställt på mer än en spelmaskin.
Sony siktar på enbart gamers och hoppas vinna kortsiktigt på detta.

Potentialen ligger i enkelheten och styrkan.

Är ändå inte gamers de bör lägga sitt fokus på? Det är inte konsolerna som är inkomstbringande, utan det är spelen. Bekväma medialösningar finns det gott om.

Det är lustigt hur man försöker släta över Microsofts försök att smeta avföring på sina konsumenter med att hävda att Microsoft försökte sig på något storslaget och långsiktigt.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_81726:

De använde INTE någon mac processor som någon här ovan skrev, Xbox 360 använde en PowerPC processor - en ättling till mac datorerna.

men lols.. det var en övedrift för att illustrera exakt hur mycket du tomtar runt i din retorik.

men det är fortfarande en PPC-kärna kopplad till ett gäng DSP-kärnor, inte direkt jättekonstigare än diverse instruktionsset i vilken nygeneration som helst. och din sk "hyllprocessor" i PS4 är ett x86-kluster som delar plats med en GPU, med specialkonstruerade bussningar. det är ingenting som bara hämtats från en hylla i bokstavlig mening, och vem som helst med nån som helst form av insikt i saken fattar vad Cerny menar om han nu ändå använd uttrycket. hyllprodukt = lite lättare arkitekturövergångar. du hittar inte XBOs processor på nån hylla heller, annars kan du ju peka ut en dylik budgetkork med en massivare mängd minne på än en i7...

"Mac-datorena" använd fö fortfarande PPC när PS3 var på väg in.

Citat:

Denna gen blir det det omvända, One har kraftfullare huvudprocessor,

öh.. nej. Sony har inte gått ut med några siffror på det alls, men det enda som är känt hittills är att PS4an CPU i syntest hade betydligt högre kapacitet än den i XBO. det är dock forftarande oklart vad det beror på. men spekulationen är att antingen går den i högre frekvens än vad som tidigarea antagits, eller så har XBO en kärna mindre ledig att använda.

Citat:

PS4 har kraftfullare grafikprocessor. Inte i närheten av de skillnaderna från last gen dock.

öh.. jo. skillnaden i teoretiskt kapacitet det käbblades om sist var under (hit eller dit) 10%, (där PS3 var tvungen att förlita sig på krånglig minnseväxling samt CPU-avlastning för att nå det där övertaget) idag är den betydligt mer lättjämförda teorin 30-50%, och den som har nackdelen med minneshanteringen är nu dessutom istället XBOn.

Citat:

PS3 är en fantastisk maskin, men den hade passat bättre som dator.

vilket det nu raskt är en bonus att XBOn försöker med antar jag? webbläsare webbkamera skype, apps,TV-guide, ordbehandlare. vem vet, kanske kommer det några spel till den ett par år framåt med.

men det där gemet kommer säkert dyka upp förr eller senare.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Potentialen ligger i deras plan för konsolen, MS har siktet inställt på mer än en spelmaskin.
Sony siktar på enbart gamers och hoppas vinna kortsiktigt på detta.

Då vet vi att till och med du tycker att PS4 är ett bättre alternativ för de som vill ha en konsol för att spela på.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av the_o:

Potentialen ligger i deras plan för konsolen, MS har siktet inställt på mer än en spelmaskin.
Sony siktar på enbart gamers och hoppas vinna kortsiktigt på detta.

Då vet vi att till och med du tycker att PS4 är ett bättre alternativ för de som vill ha en konsol för att spela på.

I det korta loppet tycker jag det. Men det smolkas ordentligt av att de få exklusiva titlarna inte håller måttet alls. Ones exklusiva är betydligt bättre änsålänge.

Inaktiv
Skrivet av ZF:
Skrivet av the_o:

De använde INTE någon mac processor som någon här ovan skrev, Xbox 360 använde en PowerPC processor - en ättling till mac datorerna.

men lols.. det var en övedrift för att illustrera exakt hur mycket du tomtar runt i din retorik.

men det är fortfarande en PPC-kärna kopplad till ett gäng DSP-kärnor, inte direkt jättekonstigare än diverse instruktionsset i vilken nygeneration som helst. och din sk "hyllprocessor" i PS4 är ett x86-kluster som delar plats med en GPU, med specialkonstruerade bussningar. det är ingenting som bara hämtats från en hylla i bokstavlig mening, och vem som helst med nån som helst form av insikt i saken fattar vad Cerny menar om han nu ändå använd uttrycket. hyllprodukt = lite lättare arkitekturövergångar. du hittar inte XBOs processor på nån hylla heller, annars kan du ju peka ut en dylik budgetkork med en massivare mängd minne på än en i7...

"Mac-datorena" använd fö fortfarande PPC när PS3 var på väg in.

Citat:

Denna gen blir det det omvända, One har kraftfullare huvudprocessor,

öh.. nej. Sony har inte gått ut med några siffror på det alls, men det enda som är känt hittills är att PS4an CPU i syntest hade betydligt högre kapacitet än den i XBO. det är dock forftarande oklart vad det beror på. men spekulationen är att antingen går den i högre frekvens än vad som tidigarea antagits, eller så har XBO en kärna mindre ledig att använda.

Citat:

PS4 har kraftfullare grafikprocessor. Inte i närheten av de skillnaderna från last gen dock.

öh.. jo. skillnaden i teoretiskt kapacitet det käbblades om sist var under (hit eller dit) 10%, (där PS3 var tvungen att förlita sig på krånglig minnseväxling samt CPU-avlastning för att nå det där övertaget) idag är den betydligt mer lättjämförda teorin 30-50%, och den som har nackdelen med minneshanteringen är nu dessutom istället XBOn.

Citat:

PS3 är en fantastisk maskin, men den hade passat bättre som dator.

vilket det nu raskt är en bonus att XBOn försöker med antar jag? webbläsare webbkamera skype, apps,TV-guide, ordbehandlare. vem vet, kanske kommer det några spel till den ett par år framåt med.

men det där gemet kommer säkert dyka upp förr eller senare.

De enda tomtarna här är de du verkar ha på loftet

PS4 OCH ONE använder AMD Jaguar som bas, PS4 med 8 cores var. PS4 ligger på 1,6ghz och One på 1,75ghz.

One är mer customiserad än PS4 enligt Mark Cerny och han med det svårstavade namnet hos MS.

768 GPU kärnor mot 1152 på PS4, GPU frekvens 853mhz på ONE och 800mhz på PS4.

All sådan här fakta är enkel att hitta, det svåra är att se verkliga skillnader då de flesta spel som släppts nu är gjorda för last gen och sedan anpassade till next gen med lägre klockfrekvens och många cores. Statistiskt mätbara Skillnader kommer vi ev att börja se sent 2014

ZF
Medlem
Skrivet av anon_81726:

De enda tomtarna här är de du verkar ha på loftet

PS4 OCH ONE använder AMD Jaguar som bas, PS4 med 8 cores var. PS4 ligger på 1,6ghz och One på 1,75ghz.

One är mer customiserad än PS4 enligt Mark Cerny och han med det svårstavade namnet hos MS.

768 GPU kärnor mot 1152 på PS4, GPU frekvens 853mhz på ONE och 800mhz på PS4.

All sådan här fakta är enkel att hitta, det svåra är att se verkliga skillnader då de flesta spel som släppts nu är gjorda för last gen och sedan anpassade till next gen med lägre klockfrekvens och många cores. Statistiskt mätbara Skillnader kommer vi ev att börja se sent 2014

som sagt, det finns inte alls några säkra uppgifter på vilken frekvens PS4 kör på, ej heller hur många kärnor som respektive system avvarar för annat. det är just därför resultat nu får tala för hästkrafter snarare än motsatsen.

go jul!

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Margy:
Skrivet av anon_81726:

Potentialen ligger i deras plan för konsolen, MS har siktet inställt på mer än en spelmaskin.
Sony siktar på enbart gamers och hoppas vinna kortsiktigt på detta.

Då vet vi att till och med du tycker att PS4 är ett bättre alternativ för de som vill ha en konsol för att spela på.

I det korta loppet tycker jag det. Men det smolkas ordentligt av att de få exklusiva titlarna inte håller måttet alls. Ones exklusiva är betydligt bättre änsålänge.

Nu pratar du i nattmössan. I slutet av generationen släppte Naughty dog det kanske mest hyllade spelet detta år, och är i absoluta toppskiktet förra generationen enligt många.

Förstår inte alls vilken kortsiktighet du talar om. I kärnan av hela konsolmarknaden finns gamers, och de är dessa som är kundbasen.

Medlem

När det gäller dom exklusiva spelen som finns till dom båda nya konsolerna nu så var det enbart Killzone som vann mitt intresse.
På Xbone är dock lite sugen på att lira Forza men det är knappast något jag springer och köper en konsol för.
På det hela taget är det väl dumt att köpa en ps4 för enkom Killzone också, men här vet jag att det kommer komma en uppsjö av kvalitativa exklusiva spel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

"PS4 har sålt cirka 4 miljoner. "

Frågan man ställer sig är hur många som faktiskt fungerade, både M$ Och Sony lyckades ju åstadkomma 2013s Ûberfail!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

"PS4 har sålt cirka 4 miljoner. "

Frågan man ställer sig är hur många som faktiskt fungerade, både M$ Och Sony lyckades ju åstadkomma 2013s Ûberfail!

Hur menar du? Det var knappt 1% felande konsoler enligt sony.

Xbox One kom undan lindrigt denna gång, om man blickar tillbaka mot RROD

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Intressant. De kanske berättar ȟur många ps4 som sålts i alla fall. Xbox One hade sålt 3 mille 2013 enligt MS för nån timme sedan.

4,2 miljoner hade PS4 sålt 28:e december.

12
Skriv svar