Ett abonnemang för alla spel från SOE

Medlem
Ett abonnemang för alla spel från SOE

Detta tycker jag är så himla bra!!

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Detta tycker jag är så himla bra!!

Hmmm, stort "beror på" tror jag...
Beror på om:
man fortsätter med mikrotransar inne i spelen också.
man får en skopa in-game valuta varje månad med avgiften.
man skrämmer bort nya spelare - Planetside behöver många samtidiga spelare för att bli intressant.

Eller var du bara ironisk...

Medlem

Rätt säker på att detta kommer *minst* halvera spelarbasen på graits spelen.

Sony komer säkert öka sina intäcket ett tag, men frågan är om spelen överlever.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Wintermist:

Detta tycker jag är så himla bra!!

Hmmm, stort "beror på" tror jag...
Beror på om:
man fortsätter med mikrotransar inne i spelen också.
man får en skopa in-game valuta varje månad med avgiften.
man skrämmer bort nya spelare - Planetside behöver många samtidiga spelare för att bli intressant.

Eller var du bara ironisk...

Ja
Nej
Ingen aning

Allt utom det sista "om'et" har Smedley gett svar på reddit

EDIT: Missade att Smedley hade postat ny info om prenumerationen. De lyssnade på folket och 500SC kommer fortsätta att rulla in. Men det verkar som om man måste "bekräfta" varje månad så man verkligen får sina Smedbucks.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Rätt säker på att detta kommer *minst* halvera spelarbasen på graits spelen.

Sony komer säkert öka sina intäcket ett tag, men frågan är om spelen överlever.

Varför skulle det halvera spelarbasen? Kommer ju vara exakt samma som innan free to play för de som vill men för dem som vill pröjsa blir det ett abb för alla spel. Tycker det låter perfekt.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av xermalk:

Rätt säker på att detta kommer *minst* halvera spelarbasen på graits spelen.

Sony komer säkert öka sina intäcket ett tag, men frågan är om spelen överlever.

Varför skulle det halvera spelarbasen? Kommer ju vara exakt samma som innan free to play för de som vill men för dem som vill pröjsa blir det ett abb för alla spel. Tycker det låter perfekt.

Nu har jag bara läst om detta på fz och här framgår inte direkt om man bara får tillgång OM man abonnerar eller om free2play kommer att finnas kvar också. Finns f2p kvar är det nog bara bra att samla on-line spel under ett abonnemang, dels kan det locka till att pröva andra av deras spel om man inte kör dem redan, dels ger det nog en psykologisk känsla av mervärde även om man bara spelar ett av dem.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Wintermist:

Detta tycker jag är så himla bra!!

Hmmm, stort "beror på" tror jag...
Beror på om:
man fortsätter med mikrotransar inne i spelen också.
man får en skopa in-game valuta varje månad med avgiften.
man skrämmer bort nya spelare - Planetside behöver många samtidiga spelare för att bli intressant.

Eller var du bara ironisk...

Oh nej nej, jag var inte Ironisk. Det är ju lysande. om du ändå prenumererar på ett spel, så får du alla deras på köpet. Kostar inget extra. Det är ju ändå en del spel SOE har.

Medlem

Det som suger är att det inte är SOE som står för leveransen av spelen i Europa utan olika underleverantörer.
Dom underleverantören suger och har inte i närheten samma erbjudande som SOE har för spelen.
Jag hade tur och kunde ansluta mig till SOE för planetside 2 eftersom jag köpte ett pack innan release. Kompisar som istället fick ansluta sig till ProSiebenSat1 som är leverantören i Europa bara grät när SOE skicka erbjudande efter erbjudande som de inte fick ta del av.

Jag skulle aldrig spela ett av deras spel mot en EU leverantör. Det är värdelöst och man får inte i närheten samma support och man får betala runt 2-5x mer

1
Skriv svar