Så blir du kejsare i The Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Så blir du kejsare i The Elder Scrolls Online

Ett ganska unikt och häftigt sätt att få visa att man är bäst/har mest fritid på servern

Medlem

kommer detta spel använda en GW2 modell för betalning eller är det WoW modellen som gäller?

Medlem
Skrivet av baggso:

kommer detta spel använda en GW2 modell för betalning eller är det WoW modellen som gäller?

Det är månadsenlig prenumeration på ~115:- som gäller.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av baggso:

kommer detta spel använda en GW2 modell för betalning eller är det WoW modellen som gäller?

Blir pay to play som WoW. Ett misstag enligt mig, men sen så gillar jag ju inte p2p så det är nog orsaken. Bara om det hade varit engångsbetalning så hade jag nog förbeställt spelet för länge sen.

Medlem

Borde ha en motsvarande titel för den sämsta spelaren. Så har en annan något att sträva efter.

För tillfället så kan jag skryta med att vara den absolut sämsta snipern i bf4 - ever.


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Borde ha en motsvarande titel för den sämsta spelaren. Så har en annan något att sträva efter.

För tillfället så kan jag skryta med att vara den absolut sämsta snipern i bf4 - ever.

Hah! Inte en chans, mina skott träffar aldrig sina mål.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Phaeton:

Borde ha en motsvarande titel för den sämsta spelaren. Så har en annan något att sträva efter.

För tillfället så kan jag skryta med att vara den absolut sämsta snipern i bf4 - ever.

Hah! Inte en chans, mina skott träffar aldrig sina mål.

Alltså, det vore ju så mycket enklare om bara folk hade vett att stå still. Så fort jag lyckats sikta in mig så flyttar puckona på sig. Visst jag träffar ibland. Men det är jäkligt ovanligt att nån dör av ett skott i foten.

Däremot så är jag tydligen väldigt tacksam att ha ihjäl. Typ med en RPG-7 på 2 kilometers avstånd.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Eh... offtopic och allt det där. Sorry!

Elder scrolls online kommer givetvis bli helt awesome. (helt sniperbössefritt liksom)


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Bokat och klart!


signatur

Game long and prosper

115:- i månaden är på tok för dyrt. Inget spel är värt detta; ej heller att man lägger ned tusentals timmar på det.

YOLO!

Med det sagt är jag ändå nyfiken, och vem gillar inte TES?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu ska vi inte sprida rasstereotyper på FZ men jag tror koreaner kommer vara överrepresenterade på kejsartronen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

115:- i månaden är på tok för dyrt. Inget spel är värt detta; ej heller att man lägger ned tusentals timmar på det.

YOLO!

Med det sagt är jag ändå nyfiken, och vem gillar inte TES?

Jag har förstående att 12åringar kanske inte har råd att lägga ut en hundralapp i månaden, men alla över 16 år, samt vuxna människor med jobb som klagar på att 100:- är för mycket pengar bör till allas trevnad bibehålla den tron och hålla sig borta från spelet.

Medan vi andra människor som är medvetna om att mål mat om dagen kostar runt 50 - 120:- och kommit fram till insikten att 115:- i månaden för att slippa majoriteten av småbarn är värt det.

Medlem

hehe väntar man lite så kommer man få den titeln gratis....precis som saker i WoW nu för tiden


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tack och åter tack att det är månadskostnad på spelet, det gynnar spelcommunityn på så många olika sätt och vis.

Inaktiv

pay2play första året, sen när försäljningsstatistiken sviktar så blir det free2play

ELF
Medlem
Skrivet av doom:

pay2play första året, sen när försäljningsstatistiken sviktar så blir det free2play

Och det är då man äntligen kan få chansen att testa det. Är det bra och jag fortsätter spela så kan jag då betala för lite grejs i in-game butiken för att betala för spelet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Trevlans fick precis beta inv

Medlem
Skrivet av doom:

pay2play första året, sen när försäljningsstatistiken sviktar så blir det free2play

Med tanke på vilket följe Elder Scrolls-serien har så har jag svårt att se hur det skulle svikta. Folk spelar ju fortfarande Skyrim, Oblivion och Morrowind.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:
Skrivet av doom:

pay2play första året, sen när försäljningsstatistiken sviktar så blir det free2play

Med tanke på vilket följe Elder Scrolls-serien har så har jag svårt att se hur det skulle svikta. Folk spelar ju fortfarande Skyrim, Oblivion och Morrowind.

Och Star Wars har inte ett stort följe eller?

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Skäggbiffen:
Skrivet av doom:

pay2play första året, sen när försäljningsstatistiken sviktar så blir det free2play

Med tanke på vilket följe Elder Scrolls-serien har så har jag svårt att se hur det skulle svikta. Folk spelar ju fortfarande Skyrim, Oblivion och Morrowind.

Och Star Wars har inte ett stort följe eller?

Fast att göra en WoW-klon utan något vettigt endgame med knappt existerande PvP är ju en fruktansvärt dålig idé. Bioware tog sig vatten över huvudet när de trodde att Hardcore-spelarna skulle titta på karaktärsutvecklingen.

Jag anser att TESO riktar sig mot en helt annan publik och är knappast jämförbart med Starwars.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

karaktärsutveckling är viktigt och story från början till endgame men helst ska storyn på nått sätt leva vidare.

Endgame finns det inget spel som lyckats hålla fast mig vid tyvärr.

Och jag har spelat allt mellan himmel och jord:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Weee Fick precis en betakey !!!

22 gig download


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Skäggbiffen:
Skrivet av doom:

pay2play första året, sen när försäljningsstatistiken sviktar så blir det free2play

Med tanke på vilket följe Elder Scrolls-serien har så har jag svårt att se hur det skulle svikta. Folk spelar ju fortfarande Skyrim, Oblivion och Morrowind.

Och Star Wars har inte ett stort följe eller?

Swtor har världens sämsta spelmotor. Under hela min karriär som nörd som började med Videopac G7000 har jag inte sett en så dålig spelmotor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Meep:

Weee Fick precis en betakey !!!

22 gig download

Verkar som om alla fått en nyckel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Meep:

Weee Fick precis en betakey !!!

22 gig download

Verkar som om alla fått en nyckel.

Gött ännu bättre !!


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Fick min beta nyckel också ska testas till helgen! Sen får jag väl se om jag ska lägga WoW på hyllan eller spendera tiden på bägge spelen.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av walter_iego:

115:- i månaden är på tok för dyrt. Inget spel är värt detta; ej heller att man lägger ned tusentals timmar på det.

YOLO!

Med det sagt är jag ändå nyfiken, och vem gillar inte TES?

Jag har förstående att 12åringar kanske inte har råd att lägga ut en hundralapp i månaden, men alla över 16 år, samt vuxna människor med jobb som klagar på att 100:- är för mycket pengar bör till allas trevnad bibehålla den tron och hålla sig borta från spelet.

Medan vi andra människor som är medvetna om att mål mat om dagen kostar runt 50 - 120:- och kommit fram till insikten att 115:- i månaden för att slippa majoriteten av småbarn är värt det.

En Lunch eller 2 öl på krogen i månaden, det ser jag inte som en större förlust.

Medlem

Kommer testa spelet i helgen(fick en Beta nyckel) men tror inte det blir något jag kommer stanna kvar i. Jag är överlycklig i Final Fantasy XIV och tror nog jag stannar där ett bra tag framöver.

Medlem

Tycker att ni som säger att 115kr månaden är roliga.
Vad annars kan du lägga 115kr på som underhåller dig i en månad ?
Själv betalar jag 3 Månadsavgifter per månad på darkfall bara för att jag vill stödja ett bra spel och jag har användning av 3 gubbar.

12
Skriv svar