Square Enix förtydligar Hitmans framtid

Robot
Square Enix förtydligar Hitmans framtid

Hitman 6 görs av Io Interactive till pc och "next-gen", och Montreal-studion gör minst ett mobilt lönnmördarlir.

#eidos-montreal, #square-enix, #io-interactive, #hitman-absolution-3


Medlem
Square Enix förtydligar Hitmans framtid

Hoppas nästa blir lite mer öppet än förra.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hoppas nästa blir lite mer öppet än förra.

Ja, verkligen. Jag har inte ens spelat ut det pga att jag tröttnade på vägen. Har spelat igenom alla tidigare spelen ett flertal gånger men Absolution kändes bara så obekvämt. Nu är jag tveksam till om jag ens ser fram emot ytterligare spel.

Medlem

Absolution var en katastrof. Mer sandbox till folket.

Medlem

Hoppas dom använder sig av old school stealth systemet, tyckte det bara för omöjligt att smyga på Absolution


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kanske kan de göra en BRA Hitmanspel tack.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

lol 4 av 5 strypsnaror


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas dom använder sig av old school stealth systemet, tyckte det bara för omöjligt att smyga på Absolution

Omöjligt var väl vad det inte var? Han studsar och rullar ju från skydd till skydd likt Sam Fisher. Hela grejen med Hitman för mig är att det ska vara stelt och framfarten mer baserad på smarthet och list än smidiga moves. Och att använda nåt slags sjätte sinne för att inte bli upptäckt var bara löjligt (och nej, jag hade inte lust att ge mig på svåraste svårighetsgraden under första sessionen )

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Javas:

Hoppas dom använder sig av old school stealth systemet, tyckte det bara för omöjligt att smyga på Absolution

Omöjligt var väl vad det inte var? Han studsar och rullar ju från skydd till skydd likt Sam Fisher. Hela grejen med Hitman för mig är att det ska vara stelt och framfarten mer baserad på smarthet och list än smidiga moves. Och att använda nåt slags sjätte sinne för att inte bli upptäckt var bara löjligt (och nej, jag hade inte lust att ge mig på svåraste svårighetsgraden under första sessionen )

Hehe, jag visste inte att dom ändrat om hela stealth systemet i Absolution, så jag försökte smälta in bland vakterna likt de föregående delarna och antog att stealth systemet var knasigt helt enkelt. Det var inte förrän långt efter release jag fick reda på att man faktiskt ska smyga och inte smälta in med förklädnader på samma sätt som man gjort i de tidigare delarna


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Sebbepojken:

Och att använda nåt slags sjätte sinne för att inte bli upptäckt var bara löjligt

Men du lär ha använt den magiska kartan för att inte bli upptäckt i de tidigare spelen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Javas:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Javas:

Hoppas dom använder sig av old school stealth systemet, tyckte det bara för omöjligt att smyga på Absolution

Omöjligt var väl vad det inte var? Han studsar och rullar ju från skydd till skydd likt Sam Fisher. Hela grejen med Hitman för mig är att det ska vara stelt och framfarten mer baserad på smarthet och list än smidiga moves. Och att använda nåt slags sjätte sinne för att inte bli upptäckt var bara löjligt (och nej, jag hade inte lust att ge mig på svåraste svårighetsgraden under första sessionen )

Hehe, jag visste inte att dom ändrat om hela stealth systemet i Absolution, så jag försökte smälta in bland vakterna likt de föregående delarna och antog att stealth systemet var knasigt helt enkelt. Det var inte förrän långt efter release jag fick reda på att man faktiskt ska smyga och inte smälta in med förklädnader på samma sätt som man gjort i de tidigare delarna

Nä man måste tänka lite annorlunda, men jag tycker det var mer realistiskt att andra tex vakter blev misstänksamma när en vakt de inte kände igen plötsligt var ibland dem.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Absolution var vid första glims koolt, för jag trodde det skulle anamma trial and error stilen dom andra spelen hade, tvi fick jag.

Jobbiga autosaves, inga tydliga targets, värdelösa cutscenes, instinct sög, dåligt med funktioner, agent 47 kunde ju inte ens stänga dörrar längre, fiender sket fullständigt i ifall det låg en hög med kroppar i ett rum efter dom hittat dom, hade dom gjort som i bloodmoney fast med denna motorn och tweakat ai beteendet mer, så dom faktiskt gör något, skulle det kunnat bli skitbra.

Ge mig en fullvärdig uppföljare... dom missade helt vad hitman serien handlar om, inte fan är det story iaf och flashiga scener iaf.

Medlem

Shit vad negativa alla är. Visst för att vara ett hitman spel så var det inte så bra som det borde vart, men kom igen. Du har fler alternativ att döda på, tycker disguse funkar bättre än tidigare delar, inte helt fel att få en bra story (hur i he... kan det vara något negativt? det är ju bara ett plus). Något som är negativt, vissa förklädningar så borde inte alla av samma "sort" känna igen en, ja det är vad jag kommer på nu (för lets face it, det andra som kan klassas som negativt är VALFRITT till 99.9 % av speltiden.)

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Shit vad negativa alla är. Visst för att vara ett hitman spel så var det inte så bra som det borde vart, men kom igen. Du har fler alternativ att döda på, tycker disguse funkar bättre än tidigare delar, inte helt fel att få en bra story (hur i he... kan det vara något negativt? det är ju bara ett plus). Något som är negativt, vissa förklädningar så borde inte alla av samma "sort" känna igen en, ja det är vad jag kommer på nu (för lets face it, det andra som kan klassas som negativt är VALFRITT till 99.9 % av speltiden.)

Bara en sådan sak att man kan stoppa ned ett gigantiskt sniper rifle innanför kavajen förstör allt jag tyckte var ballt med dom tidigare spelen.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Smoo87:

Shit vad negativa alla är. Visst för att vara ett hitman spel så var det inte så bra som det borde vart, men kom igen. Du har fler alternativ att döda på, tycker disguse funkar bättre än tidigare delar, inte helt fel att få en bra story (hur i he... kan det vara något negativt? det är ju bara ett plus). Något som är negativt, vissa förklädningar så borde inte alla av samma "sort" känna igen en, ja det är vad jag kommer på nu (för lets face it, det andra som kan klassas som negativt är VALFRITT till 99.9 % av speltiden.)

Bara en sådan sak att man kan stoppa ned ett gigantiskt sniper rifle innanför kavajen förstör allt jag tyckte var ballt med dom tidigare spelen.

Tack, glömde det, men överlag tyckte åtminstonde jag att det var ett okey spel. Får hålla tummarna för att dom tar det bästa från serien i nästa del

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Smoo87:

Shit vad negativa alla är. Visst för att vara ett hitman spel så var det inte så bra som det borde vart, men kom igen. Du har fler alternativ att döda på, tycker disguse funkar bättre än tidigare delar, inte helt fel att få en bra story (hur i he... kan det vara något negativt? det är ju bara ett plus). Något som är negativt, vissa förklädningar så borde inte alla av samma "sort" känna igen en, ja det är vad jag kommer på nu (för lets face it, det andra som kan klassas som negativt är VALFRITT till 99.9 % av speltiden.)

Bara en sådan sak att man kan stoppa ned ett gigantiskt sniper rifle innanför kavajen förstör allt jag tyckte var ballt med dom tidigare spelen.

Tack, glömde det, men överlag tyckte åtminstonde jag att det var ett okey spel. Får hålla tummarna för att dom tar det bästa från serien i nästa del

Ett ok spel men inget ok Hitman spel. 80% av spelet handlade om att gömma sig och fly i små trånga checkpoint sektioner. Det vore kul om nästa spel gav oss fler infiltrations banor där banorna består utav stora färdiga områden.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Smoo87:

Shit vad negativa alla är. Visst för att vara ett hitman spel så var det inte så bra som det borde vart, men kom igen. Du har fler alternativ att döda på, tycker disguse funkar bättre än tidigare delar, inte helt fel att få en bra story (hur i he... kan det vara något negativt? det är ju bara ett plus). Något som är negativt, vissa förklädningar så borde inte alla av samma "sort" känna igen en, ja det är vad jag kommer på nu (för lets face it, det andra som kan klassas som negativt är VALFRITT till 99.9 % av speltiden.)

Bara en sådan sak att man kan stoppa ned ett gigantiskt sniper rifle innanför kavajen förstör allt jag tyckte var ballt med dom tidigare spelen.

Tack, glömde det, men överlag tyckte åtminstonde jag att det var ett okey spel. Får hålla tummarna för att dom tar det bästa från serien i nästa del

Ett ok spel men inget ok Hitman spel. 80% av spelet handlade om att gömma sig och fly i små trånga checkpoint sektioner. Det vore kul om nästa spel gav oss fler infiltrations banor där banorna består utav stora färdiga områden.

Som jag skrev . För att vara ett hitman spel så var det inte så bra, men annars helt okey spel. Men ja det som du hoppas på får vi alla hoppas på tycker jag . Checkpoint systemet var för övrigt trasigt, låt oss istället få spara själva som förr

Youtuber

Absolution var lätt det snyggaste spelet i serien, men visar även på att grafik inte är allt, spelar fortfarande Blood Money och saknar systemet med en bana per uppdrag, får hoppas att Absolution bara vara ett misslyckat test och att de lärt sig något...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sebbepojken:

Och att använda nåt slags sjätte sinne för att inte bli upptäckt var bara löjligt

Men du lär ha använt den magiska kartan för att inte bli upptäckt i de tidigare spelen

Ja, men kartan känns inte lika övernaturlig som instinct gör. Problemet för min del är helt enkelt att instinct har introducerats nu - borde han inte ha haft den egenskapen tidigare i så fall? Det går liksom inte ihop med de tidigare spelen helt enkelt. Ur ett spelmekaniskt perspektiv är jag helt med på att den motsvarar de tidigare kartorna där man kan följa varenda kotte men det är inte det min poäng är.

Inaktiv

Vågar man hoppas på ett nytt Hitman efter Absolution? Lite tveksam.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kzar:

Vågar man hoppas på ett nytt Hitman efter Absolution? Lite tveksam.

Det sålde väl skapligt och fick bra recensioner. Att fans beklagar sig på internetforum hindrar inte ett nytt släpp, däremot kanske utvecklarna tar till sig av kritiken. Man får lov att hoppas, i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kzar:

Vågar man hoppas på ett nytt Hitman efter Absolution? Lite tveksam.

Det sålde väl skapligt och fick bra recensioner. Att fans beklagar sig på internetforum hindrar inte ett nytt släpp, däremot kanske utvecklarna tar till sig av kritiken. Man får lov att hoppas, i alla fall.

Var väl mer angående huruvida det skulle vara värt att intressera sig i. Att det kommer ett nytt till PC o next-gen konsoller stod ju i artikeln.

Medlem
Skrivet av kzar:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kzar:

Vågar man hoppas på ett nytt Hitman efter Absolution? Lite tveksam.

Det sålde väl skapligt och fick bra recensioner. Att fans beklagar sig på internetforum hindrar inte ett nytt släpp, däremot kanske utvecklarna tar till sig av kritiken. Man får lov att hoppas, i alla fall.

Var väl mer angående huruvida det skulle vara värt att intressera sig i. Att det kommer ett nytt till PC o next-gen konsoller stod ju i artikeln.

Ja då, från codename 47 till blood money så vart det ju bara bättre och bättre. Förhoppningsvis blir det utan instinct och med normal karta (alltså som gamla hitman), bara för en halvmiss så borde man inte sluta hoppas på nästa del

Inaktiv

SENASTE SPELET VAR BRA MEN SAKNADE EXSPANSIONER:down:

1
Skriv svar