Medlem
iDiots

Skön liten och lagom samhällskritisk filmsnutt från BLR (Big Lazy Robot).

#blogg

Medlem
iDiots

Det ligger något i det, är själv väldigt emot hela "apple-kulturen" .

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det ligger något i det, är själv väldigt emot hela "apple-kulturen" .

Man ska nog ta det hela med ro, det finns en liten idiot i oss alla. Finns "kulturer" inom de flesta märken vill jag nog påstå, men Apples är lite speciell.

Medlem

Det ironiska är ju att folk som aldrig ens haft eller knappt testat på iPhone tror att alla måste byta telefon årligen, när iPhones generellt håller längre än motsvarande Android-enhet. Finns gott om folk som sitter nöjda med iPhone 4 än idag, inte lika många snackar om hur deras Galaxy S i9000 eller HTC Wildfire fortfarande är up-to-date och fungerar smärtfritt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det ironiska är ju att folk som aldrig ens haft eller knappt testat på iPhone tror att alla måste byta telefon årligen, när iPhones generellt håller längre än motsvarande Android-enhet. Finns gott om folk som sitter nöjda med iPhone 4 än idag, inte lika många snackar om hur deras Galaxy S i9000 eller HTC Wildfire fortfarande är up-to-date och fungerar smärtfritt.

Har en HTC Desire som jag snart har haft i 4 år, funkar fortfarande!

phi
Medlem

Det är ju ingen större skillnad jämfört med Samsung-fans. Samsuckers håller sig till sitt märke även fast valmöjligheterna är stora på androidsidan. Många fd S3-ägare på jobbet har bytt upp sig till S4 när den kom. Inte för att de behövde en ny smartphone (vi får dessa gratis från jobbet) utan för att de är precis lika mycket "iDiot".

Men sen går det ju inte att förneka att Apple-fans har en betydligt högre märkeslojalitet än andra. Har man en iPhone så man i regel även en Mac och/eller iPad också och jag kan erkänna att jag har hela Apple-parken här hemma.

Allt funkar ju så fantastiskt bra tillsammans. B-äää-ää.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av kebbe:

Det ironiska är ju att folk som aldrig ens haft eller knappt testat på iPhone tror att alla måste byta telefon årligen, när iPhones generellt håller längre än motsvarande Android-enhet. Finns gott om folk som sitter nöjda med iPhone 4 än idag, inte lika många snackar om hur deras Galaxy S i9000 eller HTC Wildfire fortfarande är up-to-date och fungerar smärtfritt.

Har en HTC Desire som jag snart har haft i 4 år, funkar fortfarande!

Tror de flesta enheter som inte förstörts fungerar idag, officiella uppdateringar till Desire började dock sina redan 2011.

1
Skriv svar