Titanfalls spelarantal avslöjat
Respawn Entertainment menar att ett dussin mänskliga soldater är lagom.
#respawn-entertainment, #titanfall
Hm. Blir intressant att se hur det funkar i verkligheten.
Jag kan tänka mig att det lär bli ganska trångt med 12 stycken Titans samtidigt, tror inte det är en dålig begränsning.
Tycker det är bättre såhär. Battlefield blir i min mening bara för stort och grötigt.
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Ja varför är 5v5 bättre?
För att det finns esports spel som är 5v5 redan??
Ser ingen anledning till att 6v6 inte skulle fungera..
Känns som en bra begränsning på 6 pers i varje lag!
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Ja varför är 5v5 bättre?
För att det finns esports spel som är 5v5 redan??
Ser ingen anledning till att 6v6 inte skulle fungera..
Känns som en bra begränsning på 6 pers i varje lag!
Du kommer inte ens med något argument annat än att "5v5 är vanligt och det borde vara så". Du har heller inte spelat spelet så du vet inte hur eller om de optimerat spelet och dess eventuella esport för 6v6, men antagligen är det redan fixat då spelet går ut på att spela i det formatet.
Ser ingenting om varför 6v6 skulle automatiskt vara sämre bara för 5v5 varit normen i många spel. Bara spelet är byggt efter det som sagt tidigare (och från skaparen själv) så kan det nog bli bra.
Det beror lite på hur stora banorna är också? Om det blir så att kartorna är lika stora som i Arma så blir det inte så trångt, men den storleken tror jag inte att det kommer bli.
Ska bli intressant och se hur de utnyttjar detta, tyckte 4vs4 var helt underbart när man satt och körde Quake. Men lite större än de banorna kan de komma att bli.
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Ja varför är 5v5 bättre?
För att det finns esports spel som är 5v5 redan??
Ser ingen anledning till att 6v6 inte skulle fungera..
Känns som en bra begränsning på 6 pers i varje lag!
Du kommer inte ens med något argument annat än att "5v5 är vanligt och det borde vara så". Du har heller inte spelat spelet så du vet inte hur eller om de optimerat spelet och dess eventuella esport för 6v6, men antagligen är det redan fixat då spelet går ut på att spela i det formatet.
Ser ingenting om varför 6v6 skulle automatiskt vara sämre bara för 5v5 varit normen i många spel. Bara spelet är byggt efter det som sagt tidigare (och från skaparen själv) så kan det nog bli bra.
Blockad håller ju med dig.
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Ja varför är 5v5 bättre?
För att det finns esports spel som är 5v5 redan??
Ser ingen anledning till att 6v6 inte skulle fungera..
Känns som en bra begränsning på 6 pers i varje lag!
Du kommer inte ens med något argument annat än att "5v5 är vanligt och det borde vara så". Du har heller inte spelat spelet så du vet inte hur eller om de optimerat spelet och dess eventuella esport för 6v6, men antagligen är det redan fixat då spelet går ut på att spela i det formatet.
Ser ingenting om varför 6v6 skulle automatiskt vara sämre bara för 5v5 varit normen i många spel. Bara spelet är byggt efter det som sagt tidigare (och från skaparen själv) så kan det nog bli bra.
Blockad håller ju med dig.
Då ber jag om ursäkt om så är fallet. Tyckte/r det lät som han var emot spelets 6v6 struktur.
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Ja varför är 5v5 bättre?
För att det finns esports spel som är 5v5 redan??
Ser ingen anledning till att 6v6 inte skulle fungera..
Känns som en bra begränsning på 6 pers i varje lag!
Du kommer inte ens med något argument annat än att "5v5 är vanligt och det borde vara så". Du har heller inte spelat spelet så du vet inte hur eller om de optimerat spelet och dess eventuella esport för 6v6, men antagligen är det redan fixat då spelet går ut på att spela i det formatet.
Ser ingenting om varför 6v6 skulle automatiskt vara sämre bara för 5v5 varit normen i många spel. Bara spelet är byggt efter det som sagt tidigare (och från skaparen själv) så kan det nog bli bra.
haha jag ifrågasatte varför 5v5 skulle vara bättre för esport och varför 6v6 INTE skulle kunna fungera?!
Jag ser absolut inget fel på 6v6, tycker däremot att ett sådant här spel skulle kunna tjäna på att vara mindre antal spelare på planen.. Att springa på väggarna skulle bara bli grötigt och störigt ifall 30 pers i varje lag gjorde det!!
Hm. Blir intressant att se hur det funkar i verkligheten.
Jag kan tänka mig att det lär bli ganska trångt med 12 stycken Titans samtidigt, tror inte det är en dålig begränsning.
Det är väl kartan som det spelas på som är gränssättande. Tex. om man hade en karta så som Siege of Shanghai från BF4 så hade 64 spelare med säkert 10 mechs i varje lag kunnat gå bra med tanke på storleken på kartan. Ingen som minns BF2142?
Själv så anser jag att det är spelarna som bör bestämma. Vill man köra 64spelare på en server och det finns bra möjligheter för det så varför inte. CS proffs-community vart knappast sämre för att man kunde köra 32 spelare på de_dust2
"Slagfältet kommer också att befolkas med datorstyrda med- och motspelare så det lär inte bli folktomt"
Tycker detta låter lite konstigt för ett E-sports spel.
i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Hm. Blir intressant att se hur det funkar i verkligheten.
Jag kan tänka mig att det lär bli ganska trångt med 12 stycken Titans samtidigt, tror inte det är en dålig begränsning.
Undrade mer om hur det ser ut med Ai's som springer omkring överallt med. Hur påverkas dom, kommer dom vara ett störande moment osv. När man vill ha ett tävlingsbaserat spel.
"Slagfältet kommer också att befolkas med datorstyrda med- och motspelare så det lär inte bli folktomt"
Kan någon förklara varför man begränsar antalet och sedan lägger till AI? Jag skulle istället begränsa antal Titans i så fall.
Denna nyhet sjönk som en sten i mitt Titanfall hjärta..Jag avskyr AI, och sedan lägger de till dom i ett multiplayer spel.. Skeptisk till detta men framtiden får utvisa. Det blir ju ännu viktigare med riktiga och duktiga spelare ju färre man är. Förstår mig inte på denna logik...
Det är nu så gott som spikat att Titanfall inte kommer att bli något spel för esport. AI-spelare etc är ju egentligen skitsamma om det finns på public-servrar (även om det är idiotiskt) men när det inte finns någon möjlighet att slänga upp egna dedikerade servrar så är det tyvärr kört.
Då slapp man fundera mer på det