1,2 miljoner fler sålda PS4:or än Xbox One

Robot
1,2 miljoner fler sålda PS4:or än Xbox One

Sony leder säljstatistiken med ungefär 40 procent – men siffrorna berättar inte hela sanningen.

#sony, #microsoft


Inaktiv
1,2 miljoner fler sålda PS4:or än Xbox One

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Medlem

"Playstation 4 släpptes i Nordamerika den 15 november, följt av Sverige och Europa två veckor senare. Xbox One nådde butik i 13 länder den 22 november, och svensk premiär blir det enligt officiella uppgifter tidigt nästa år. (Men enligt rykten kan Xbox One-debuten dröja till i höst.)"

Skrevs artikeln 2013 måntro?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Bortsett från att Xbox One har släppt på sin största marknad redan. PS4 väntar på att släppas i Japan snart, där marknaden är gigantisk.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Hur är det jämt? 4,2 vs 3,0 är väl inte jämt? Har inget att göra med hur många länder man lanserat i. MS hade inte tillräckligt med supply och valde att prioritera sina största marknader. Båda tillverkarna trycker ut så mkt som möjligt (hoppas jag) och då har PS4 sålt 40% bättre än xbone.

Dessutom så har ps4 sålt mer på samtliga marknader, även om MS prioriterade vissa marknader. Undantaget är konstigheter som Brasilien där man får betala åtminstone dubbelt upp för ps4.

Medlem

Vem bryr sig om den som sålt mest??? Det är ju DU som köpare som tar beslutet om DU vill äga en X1 eller PS4....

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Det roliga är att PS4 finns inte att tillgå i vissa länder pga. efterfrågan är så hög. Dessutom har Xbox One släpps hos de största marknaderna redan medan PS4 inte släppts i stora delar av Asien så förvänta att PS4 drar ifrån mer när väl Japan börjar få konsoler levererade.

Medlem

Jag känner fortfarande så där att "ja just det, det har släppts nya konsoler" Sen gäspar jag lite och återgår till att vänta på en PC-version av GTA V.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Dom återstående länderna är småpotatis som inte ens kommer i närheten av 1 miljon tillsammans. Vi snackar runt 100K-klassen.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag känner fortfarande så där att "ja just det, det har släppts nya konsoler" Sen gäspar jag lite och återgår till att vänta på en PC-version av GTA V.

Haha, så sant!

Medlem
Skrivet av onliner72:

Vem bryr sig om den som sålt mest??? Det är ju DU som köpare som tar beslutet om DU vill äga en X1 eller PS4....

Det spelar faktiskt roll i längden. Den plattform som har sålt flest enheter blir antagligen den prioriterade plattformen för utvecklare. Se på iOS mot Android.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Jag köpte min ps4a strax innan jul. Visst det är kul och så och jag lirar onödigt mycket bf4. Men jag känner lite att utbudet av spel just nu är så klent att jag lika gärna kunde väntat.


signatur

The Emperor protects.

Inaktiv
Skrivet av Genera:
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Bortsett från att Xbox One har släppt på sin största marknad redan. PS4 väntar på att släppas i Japan snart, där marknaden är gigantisk.

Japanarna köper Nintendo, så det blir nog inte mycket med det.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Dom återstående länderna är småpotatis som inte ens kommer i närheten av 1 miljon tillsammans. Vi snackar runt 100K-klassen.

Den siffran grävde du fram ur rövhålet.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

En stor skillnad är att Xbox One finns i lager hos de flesta handlare medan efterfrågan på PS4 är så hög att många som förhandsbokade fortfarande väntar på sin. Sony hade kunnat sälja betydligt fler om det funnits enheter att tillgå.

En del av Xbox One försäljningen är ju faktiskt till personer och företag i länder där den inte lanserats officiellt ännu.

När PS4 släpps i Japan kommer försäljningen göra ett rejält hopp över en natt medan MS inte riktigt har någon sådan marknad kvar.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Genera:
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Bortsett från att Xbox One har släppt på sin största marknad redan. PS4 väntar på att släppas i Japan snart, där marknaden är gigantisk.

Japanarna köper Nintendo, så det blir nog inte mycket med det.

Visst gör dom det. De köper även Playstation. PS3 har sålt nästan 10 miljoner i Japan. Småpotatis?

Något de inte köper därimot är Xbox.

Medlem

Kul för Sony..är extremt nöjd med min PS4:a köttat mest Ass4 (ej klarat det ännu) och Trine2 + contrast och resogun men jag spela mest på helgdagar 1-2 timmar åt gången så...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Redaktör
Skrivet av Morlizer:

"Playstation 4 släpptes i Nordamerika den 15 november, följt av Sverige och Europa två veckor senare. Xbox One nådde butik i 13 länder den 22 november, och svensk premiär blir det enligt officiella uppgifter tidigt nästa år. (Men enligt rykten kan Xbox One-debuten dröja till i höst.)"

Skrevs artikeln 2013 måntro?

It was bound to happen.


signatur
Medlem
Skrivet av ibib:
Skrivet av onliner72:

Vem bryr sig om den som sålt mest??? Det är ju DU som köpare som tar beslutet om DU vill äga en X1 eller PS4....

Det spelar faktiskt roll i längden. Den plattform som har sålt flest enheter blir antagligen den prioriterade plattformen för utvecklare. Se på iOS mot Android.

mjaaaaa menar du att iOS är större än android?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Genera:
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Bortsett från att Xbox One har släppt på sin största marknad redan. PS4 väntar på att släppas i Japan snart, där marknaden är gigantisk.

Japanarna köper Nintendo, så det blir nog inte mycket med det.

I slutet av oktober / början av november så ser man tydligt att intresset för PS3 fortfarande finns och i jämförelse med tex. Xbox 360 är den många gånger större.

När man tittar på försäljningen på systemen så är det inte precis som om Nintendo stjäl spelare från Sony eller MS. Utan det är så att alla som är trogna Nintendo köper mer Nintendo och så när ett system säljer bättre så är det ett annat Nintendosystem som säljer mindre.
Medans Sony med sin PS3 verkar ha ganska så stabila 11 tusen enheter sålda varje vecka i väntan på PS4.

Hardware Sales (followed by last week’s sales)
3DS LL – 58,627 (69,001)
Wii U – 38,802 (2,598)
3DS – 29,749 (40,507)
PlayStation Vita – 27,618 (24,513)
PlayStation 3 – 11,148 (11,460)
PSP – 3,680 (3,807)
Wii – 477 (742)
Xbox 360 – 328 (351)

Read more at http://gematsu.com/2013/11/media-create-sales-102813-11313#VW...

http://www.4gamer.net/games/117/G011794/20131106065/


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ibib:
Skrivet av onliner72:

Vem bryr sig om den som sålt mest??? Det är ju DU som köpare som tar beslutet om DU vill äga en X1 eller PS4....

Det spelar faktiskt roll i längden. Den plattform som har sålt flest enheter blir antagligen den prioriterade plattformen för utvecklare. Se på iOS mot Android.

mjaaaaa menar du att iOS är större än android?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Slutar aldrig förvånas över hur marknaden kan förbli omättad.

Medlem

Tror inte att Sony hade fler antal konsoler till försäljning, den har varit slut i å gott som hela Europa sedan releaseveckan. Handlar nog mer om att Microsoft ville få större marknadsandelar på de största (läs: viktigaste) marknaderna och fokuserade sin försäljning.

Ser man bortom siffrorna så måste de jämna siffrorna innebära att Xbox One har fler sålda enheter i de länder den lanserades. Sony vann bara goodwill och en pappersledning på sin lansering.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tror inte att Sony hade fler antal konsoler till försäljning, den har varit slut i å gott som hela Europa sedan releaseveckan. Handlar nog mer om att Microsoft ville få större marknadsandelar på de största (läs: viktigaste) marknaderna och fokuserade sin försäljning.

Ser man bortom siffrorna så måste de jämna siffrorna innebära att Xbox One har fler sålda enheter i de länder den lanserades. Sony vann bara goodwill och en pappersledning på sin lansering.

Oavsett vad Microsoft försökte, så misslyckades det. Nordamerika är Xbox största marknad, och där leder PS4 i försäljning, om än marginellt.

Medlem

Är supernöjd med min PS4, helt klart bästa konsol hittils från Sony. Helt komplett. T.om Dualshock sitter bra i handen nu, spakarna är fortfarande lite för nära varann, men stor förbättring och L2/R2 är grymt sköna. Så helt klart nöjd, och kommer nog inte införskaffa X1, enda anledning vore om det kommer typ 10-20 spel exklusivt som jag verkligen vill spela, då kanske, men Sony har massa exklusivt framför sig me, så bra spel lär det knappas bli brist på, redan nu på våren kommmer massor med gött..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:

Sony har släppt sin konsol i 43 länder och MS i 13 länder. Så det ser ganska jämnt ut skulle jag vilja påstå.

Dom återstående länderna är småpotatis som inte ens kommer i närheten av 1 miljon tillsammans. Vi snackar runt 100K-klassen.

Den siffran grävde du fram ur rövhålet.

Du tror på allvar att de kommer säljas en miljon enheter i det nordiska länderna tillsammans med Belgien, Nederländerna, Ryssland och Schweiz? (ja dessa är de återstående länderna som Microsoft planerar att släppa Xbone i)

Övriga länder är ingen marknad för Microsoft.

Sen har PS4 släppts i 32 länder och inte 43 som nämndes innan, och då ingår väldigt små länder med få invånare. Och den har dessutom inte släppts i Japan ännu, en stor marknad för Sony.

De länder som är av mest intresse här i Europa är UK, Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien. Det är länder med bra ekonomi, stor befolkning eller både och. Och dessa länder har både Microsoft och Sony släppt sina konsoler i. Länder som Ukraina, Polen, Rumänien, Grekland är inte intressant för nån nån av dom.

Medlem

"Instances of bullshit seems to be on the rise, although why is unclear, some say it's cus' of one fucking reason, others say it's cus' of some other fucking reason."

Alltså hur många länder en konsol är släppt i eller inte spelar ju inte någon som helst roll, enheterna som är producerade är sålda i princip. producerar MS 3 miljoner enheter nästa vecka så kommer dom också sälja det på några få veckor, samma gäller för Sony.

Medlem
Skrivet av Deli:

"Instances of bullshit seems to be on the rise, although why is unclear, some say it's cus' of one fucking reason, others say it's cus' of some other fucking reason."

Alltså hur många länder en konsol är släppt i eller inte spelar ju inte någon som helst roll, enheterna som är producerade är sålda i princip. producerar MS 3 miljoner enheter nästa vecka så kommer dom också sälja det på några få veckor, samma gäller för Sony.

Konstigt. Amazon.com som är en gigantisk amerikansk aktör inom näthandel har Xbox One i lager.

123
Skriv svar