Evolve – co-op-action från Left 4 Dead-studion

Robot
Evolve – co-op-action från Left 4 Dead-studion

Monsterjakt istället för zombieslakt i Turtle Rocks nästa co-op-fest.

#turtle-rock-studios, #evolve, #2k-games, #thq


Medlem
Evolve – co-op-action från Left 4 Dead-studion

Såg om detta igår och jag tycker det låter spännande


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir säkert riktigt nice!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Är det för övrigt inte Alien-jägare, dvs människor som jagar aliens och inte aliens som jagar? Dom ser bra mänskliga ut på bilderna iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Någonting jag tycker är viktigt och som jag hoppas de lägger mycket tid på, är att skapa ett bra "monsterljud" till utomjordingen. Hatar i spel och film där man knappt lägger ned tid på sådant.

Jag vill inte att monstret ska ha en röst som påminner om lejon blandat med elefant. Det ska vara så "alien" som möjligt. Blir bättre atmosfär enligt mig isåfall


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Skrivet av WildThing:

Är det för övrigt inte Alien-jägare, dvs människor som jagar aliens och inte aliens som jagar? Dom ser bra mänskliga ut på bilderna iaf.

Stämmer som du säger. Ändrat i nyheten. Lutar åt att Game Informer skrivit fel i sin text.


signatur
Medlem

Definitely a buy

Medlem

"....och MOSTÅNDET kommer i form av ett människostyrt monster som blir större och starkare ju längre striderna pågår."

Tompa! Rätta!


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Skrivet av Apministern:

"....och MOSTÅNDET kommer i form av ett människostyrt monster som blir större och starkare ju längre striderna pågår."

Tompa! Rätta!

Rätt! Rättat! Tack!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Apministern:

Någonting jag tycker är viktigt och som jag hoppas de lägger mycket tid på, är att skapa ett bra "monsterljud" till utomjordingen. Hatar i spel och film där man knappt lägger ned tid på sådant.

Jag vill inte att monstret ska ha en röst som påminner om lejon blandat med elefant. Det ska vara så "alien" som möjligt. Blir bättre atmosfär enligt mig isåfall

Rovdjuret-style?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Apministern:

Någonting jag tycker är viktigt och som jag hoppas de lägger mycket tid på, är att skapa ett bra "monsterljud" till utomjordingen. Hatar i spel och film där man knappt lägger ned tid på sådant.

Jag vill inte att monstret ska ha en röst som påminner om lejon blandat med elefant. Det ska vara så "alien" som möjligt. Blir bättre atmosfär enligt mig isåfall

Rovdjuret-style?

Friggin-A

Ett annat exempel på riktigt bra monstersounds är ju från Halo 4


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers

70 miljoner kronor - då måste ju i alla fall Sega ha sett något intressant i spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Apministern:

Någonting jag tycker är viktigt och som jag hoppas de lägger mycket tid på, är att skapa ett bra "monsterljud" till utomjordingen. Hatar i spel och film där man knappt lägger ned tid på sådant.

Jag vill inte att monstret ska ha en röst som påminner om lejon blandat med elefant. Det ska vara så "alien" som möjligt. Blir bättre atmosfär enligt mig isåfall

Rovdjuret-style?

Friggin-A

Ett annat exempel på riktigt bra monstersounds är ju från Halo 4

https://www.youtube.com/embed/FqHtyOEipT4

Skrivet av Apministern:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Apministern:

Någonting jag tycker är viktigt och som jag hoppas de lägger mycket tid på, är att skapa ett bra "monsterljud" till utomjordingen. Hatar i spel och film där man knappt lägger ned tid på sådant.

Jag vill inte att monstret ska ha en röst som påminner om lejon blandat med elefant. Det ska vara så "alien" som möjligt. Blir bättre atmosfär enligt mig isåfall

Rovdjuret-style?

Friggin-A

Ett annat exempel på riktigt bra monstersounds är ju från Halo 4

https://www.youtube.com/embed/FqHtyOEipT4

Gillar vad du säger men dom ljuden har man hört i rätt många spel liknande.

jag skulle mer vilja ha en mix utav zerg ljud med vanliga rovdjur på våran planet med mix utav delfin ljud, sonar liknande ja det låter väl crazy här.

Men det hade varit jävligt unikt och helt främmande ljud för någon och ingen risk någon har gjort det förut

Medlem

Detta och Outrise kan nog bjuda på en lite fräschare multiplayer upplevelse.

Gillar iden!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Gillar vad du säger men dom ljuden har man hört i rätt många spel liknande.

jag skulle mer vilja ha en mix utav zerg ljud med vanliga rovdjur på våran planet med mix utav delfin ljud, sonar liknande ja det låter väl crazy här.

Men det hade varit jävligt unikt och helt främmande ljud för någon och ingen risk någon har gjort det förut

Jo det kanske är sant. Har inte koll på allt som finns där ute

En spelserie som enligt mig är en av de bästa när det kommer till ljud är nog den tidiga Oddworld-serien


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Apministern:

Någonting jag tycker är viktigt och som jag hoppas de lägger mycket tid på, är att skapa ett bra "monsterljud" till utomjordingen. Hatar i spel och film där man knappt lägger ned tid på sådant.

Jag vill inte att monstret ska ha en röst som påminner om lejon blandat med elefant. Det ska vara så "alien" som möjligt. Blir bättre atmosfär enligt mig isåfall

Rovdjuret-style?

Friggin-A

Ett annat exempel på riktigt bra monstersounds är ju från Halo 4

https://www.youtube.com/embed/FqHtyOEipT4

Komiskt, för det där låter precis som ett lejon och en elefant.

Medlem
Skrivet av nils45:

Komiskt, för det där låter precis som ett lejon och en elefant.

Tycker du?

Tänker nog mer på hyena isåfall.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det är jävligt konstigt att det inte utvecklas till Linux då det är Valve som skapar spelet...

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:

Det är jävligt konstigt att det inte utvecklas till Linux då det är Valve som skapar spelet...

Dom brukar göra Linux efter och inte direkt när det släpps

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:

Det är jävligt konstigt att det inte utvecklas till Linux då det är Valve som skapar spelet...

Fast det är 2K och Turtle Rock.

Medlem

"enligt utsago betalade de 10,8 miljoner dollar för varumärket"

Nu var det ju inte varumärket de betalade för utan rättigheterna till spelet, källkoden, motorn och andra tillgångar i spelet. Dessutom hela utvecklandet.

Varumärket som sådant för ett spel som inte ens är släppt torde vara värt en betydligt ringare summa.

1
Skriv svar