Är Killing Floor 2 under utveckling?

Medlem
Är Killing Floor 2 under utveckling?

Dock hänt tidigare, och då var det i slutändan ett DLC som det gällde: https://twitter.com/SteamDB/status/311212686887239680

Men man kan ju hoppas!

Medlem

Det hoppas jag verkligen på. Blivit +400h i kf so far.

Medlem

Känns ganska uppenbart , de har peakat detta flera ggr genom åren med fraser som 'Eftersom KF var en sådan dundersucce vore det ett brott att inte göra något' (ungefärlik kvotering från yoshiro,john gibson).

KF2 är garanterat under utveckling om jag får göra en kvalificerad bedömning

Medlem

Det hade varit underbart!

Medlem
Skrivet av Hannu:

Det hoppas jag verkligen på. Blivit +400h i kf so far.

Samma här: +400h. Dock skruvar jag mig lite inför tanken på ett KF2. Kommer de verkligen få till det i så fall? En stor del av charmen är just att gubbarna springer fånigt och att det är oldschool. Aldrig att de kommer våga trader vara en svart kvinna med sexuella anspelningar i allt hon säger i ett nytt spel. Det skulle bli ramaskri. Undrar om de ens vågar vågar driva med Millwalls fotbollsfans heller. Jag tänker på hur det blev med Day of Defeat Source också. Dvs inte bättre. Community i KF är det bästa jag stött på i något spel. Jag tror detta beror på spelets karaktär att det inte är det senaste, hetaste så alla tävlingsinriktade kids håller sig borta, och det undslipper vakande PK ögon (gillar inte uttrycka mig så men då fattar folk vad man menar).

Vad de verkligen borde göra är lägga till fler roliga varianter på kommunikation, kunna förolämpa trader och sånt. Det kanske finns som mod iofs. Det skulle vara sjukt roligt om man skulle kunna stå och klaga på priserna t ex. Vapen finns det tillräckligt av nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hannu:

Det hoppas jag verkligen på. Blivit +400h i kf so far.

Samma här: +400h. Dock skruvar jag mig lite inför tanken på ett KF2. Kommer de verkligen få till det i så fall? En stor del av charmen är just att gubbarna springer fånigt och att det är oldschool. Aldrig att de kommer våga trader vara en svart kvinna med sexuella anspelningar i allt hon säger i ett nytt spel. Det skulle bli ramaskri. Undrar om de ens vågar vågar driva med Millwalls fotbollsfans heller. Jag tänker på hur det blev med Day of Defeat Source också. Dvs inte bättre. Community i KF är det bästa jag stött på i något spel. Jag tror detta beror på spelets karaktär att det inte är det senaste, hetaste så alla tävlingsinriktade kids håller sig borta, och det undslipper vakande PK ögon (gillar inte uttrycka mig så men då fattar folk vad man menar).

Vad de verkligen borde göra är lägga till fler roliga varianter på kommunikation, kunna förolämpa trader och sånt. Det kanske finns som mod iofs. Det skulle vara sjukt roligt om man skulle kunna stå och klaga på priserna t ex. Vapen finns det tillräckligt av nu.

Spelar man dem högre svårighetsgraderna med seriösa personer så är spelet sjukt kul. Tvärtom så suger det stenhårt...

Medlem

Schyst spel med bra känsla, kan nog bli en bra uppföljare. Lite mer varierande artdirection skulle dock inte vara helt fel. Inget emot ett spel med mörkt tema, men det kan bli rätt drygt i längden om typ alla banor är dystra. Ett galet nöjesfält likande det i Blood skulle liva upp spelet lite :).

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hannu:

Det hoppas jag verkligen på. Blivit +400h i kf so far.

Samma här: +400h. Dock skruvar jag mig lite inför tanken på ett KF2. Kommer de verkligen få till det i så fall? En stor del av charmen är just att gubbarna springer fånigt och att det är oldschool. Aldrig att de kommer våga trader vara en svart kvinna med sexuella anspelningar i allt hon säger i ett nytt spel. Det skulle bli ramaskri. Undrar om de ens vågar vågar driva med Millwalls fotbollsfans heller. Jag tänker på hur det blev med Day of Defeat Source också. Dvs inte bättre. Community i KF är det bästa jag stött på i något spel. Jag tror detta beror på spelets karaktär att det inte är det senaste, hetaste så alla tävlingsinriktade kids håller sig borta, och det undslipper vakande PK ögon (gillar inte uttrycka mig så men då fattar folk vad man menar).

Vad de verkligen borde göra är lägga till fler roliga varianter på kommunikation, kunna förolämpa trader och sånt. Det kanske finns som mod iofs. Det skulle vara sjukt roligt om man skulle kunna stå och klaga på priserna t ex. Vapen finns det tillräckligt av nu.

Spelar du ens spelet för själva spelmekaniken eller är det bara allt lull-lull som lockar dig? Spelet har uppenbara problem med hitboxar, pathfinding och AI. Saker som är för dyra att patcha bort, det behövs en uppföljare för det.

Något som jag önskar är ett annorlunda perk-system, så att det inte bara handlar om grinding och att man tvingas in i en viss spelstil. Jag ser hellre att man gör perksystemet mer anpassningsvänligt, där man själv i någon utsträckning får bestämma vilken typ av bonus man vill ha.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Spelar du ens spelet för själva spelmekaniken eller är det bara allt lull-lull som lockar dig? Spelet har uppenbara problem med hitboxar, pathfinding och AI. Saker som är för dyra att patcha bort, det behövs en uppföljare för det.

Något som jag önskar är ett annorlunda perk-system, så att det inte bara handlar om grinding och att man tvingas in i en viss spelstil. Jag ser hellre att man gör perksystemet mer anpassningsvänligt, där man själv i någon utsträckning får bestämma vilken typ av bonus man vill ha.

Det finns säkerligen bra idéer, men att göra en uppdaterad version av ett spel med väldigt säregen och bra spelkänsla är alltid vanskligt. Tekniskt går det säkert göras bättre, men det är inte alls säkert att spelet kommer bli roligare. Jag har sett för många exempel på tvärtom.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Sebbepojken:

Spelar du ens spelet för själva spelmekaniken eller är det bara allt lull-lull som lockar dig? Spelet har uppenbara problem med hitboxar, pathfinding och AI. Saker som är för dyra att patcha bort, det behövs en uppföljare för det.

Något som jag önskar är ett annorlunda perk-system, så att det inte bara handlar om grinding och att man tvingas in i en viss spelstil. Jag ser hellre att man gör perksystemet mer anpassningsvänligt, där man själv i någon utsträckning får bestämma vilken typ av bonus man vill ha.

Det finns säkerligen bra idéer, men att göra en uppdaterad version av ett spel med väldigt säregen och bra spelkänsla är alltid vanskligt. Tekniskt går det säkert göras bättre, men det är inte alls säkert att spelet kommer bli roligare. Jag har sett för många exempel på tvärtom.

Fast det enda du nämnde var ju diverse lull-lull och jag förstår inte hur förändring av det skulle förstöra den större spelupplevelsen. För mig handlar det hela om huruvida ett nytt spel skulle kunna sälja bra och ändå vara Killing Floor, inte huruvida den lilla skaran spelare av första spelet anser att det är tillräckligt likt för att inte smutskastas i klassiskt konservativ anda. Om de nöjer sig med att förbättra det som har uppenbara brister idag och i övrigt behåller spelmekaniken är det ändå en vettig uppföljare. De har en egen liten del av marknaden och att inte utnyttja det genom att göra en uppföljare tycker jag är vanskligt.

Medlem

Ok, jag bryr mig om spel. Inte om kommersialisering och säljsiffror.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Paddington:

Ok, jag bryr mig om spel. Inte om kommersialisering och säljsiffror.

Jag håller med dig, varför ska vi vara så insatta i vad saker säljer, det är liksom inte vårt intresse i de här produkterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag hoppas på en tvåa, ni som gnäller på AI m.m missar ju charmen med spelet, det små bekymmer spelet har är endast en fnesig fis i rymden, finns andra spel med större problem.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Jag hoppas på en tvåa, ni som gnäller på AI m.m missar ju charmen med spelet, det små bekymmer spelet har är endast en fnesig fis i rymden, finns andra spel med större problem.

Ja eller hur, AI är ju inget bekymmer alls. Tycker spelet funkar väldigt bra ändå.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Jag hoppas på en tvåa, ni som gnäller på AI m.m missar ju charmen med spelet, det små bekymmer spelet har är endast en fnesig fis i rymden, finns andra spel med större problem.

Mmmm, tycker ändå AI:n och pathfindingen funkar i 99% av fallen. Har faktiskt ibland varit riktigt imponerad av hur spelet sköter sig. En annan grej jag inte sett hittills är att mobs spawnar mitt framför en, de kommer alltid gående från något håll vilket gör att känslan blir bra.

1
Skriv svar