Razer presenterar modulär dator

Robot
Razer presenterar modulär dator

Project Christine ska göra det enkelt att bygga en speldator och byta dess delar.


Medlem
Razer presenterar modulär dator

Påminner väldigt mycket om Thermaltake's/BMW DesignWorks Level 10 chassi^^

Medlem

Låter onekligen intressant! Grymma konceptbilder, även om jag ser att damm och gravitation kommer förhindra en framtida produkt att se lika bra ut
Branschen skulle inte må dåligt av lite bättre standardisering och förenkling bland pc komponenterna, men jag är rädd för att det där bara kommer resultera i en "Dell"-dator, med svindyra komponenter som inte passar med några av konkurrenternas.

Nåja, kan bli spännande iallafall.

Inaktiv
Medlem

Detta koncept är för mig väldigt intressant! Ser sjukt najs ut.

Dock känns det som dom kommer behöva göra en stor satsning innan det fungerar.

Innan Nvidia och AMD kommer göra grafikkort som är anpassad efter denna modul så kommer dom vilja att det är många som äger en sån och ingen kommer vilja köpa en sån om det inte finns Nvidia och AMD-grafikkort!

Gäller samma sak för processor, hårddiskar etc.

Även om den ser snygg (allt är relativt) ut så kommer folk vilja ha mer chassialternativ.

Men får dom det att fungera och slå igenom blir jag glad!


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av deezel:

Påminner väldigt mycket om Thermaltake's/BMW DesignWorks Level 10 chassi^^

Precis vad jag tänkte. Ser nästan exakt ut som det.

Medlem

Modulärt är aldrig fel! Men det känns som tillverkare byter socket för ofta för att ett sånt här koncept skulle fungera.

Medlem
Skrivet av Ender:

Låter onekligen intressant! Grymma konceptbilder, även om jag ser att damm och gravitation kommer förhindra en framtida produkt att se lika bra ut
Branschen skulle inte må dåligt av lite bättre standardisering och förenkling bland pc komponenterna, men jag är rädd för att det där bara kommer resultera i en "Dell"-dator, med svindyra komponenter som inte passar med några av konkurrenternas.

Nåja, kan bli spännande iallafall.

PC-komponenter är väl standardiserade om något? Hur ofta kommer du hem med ett nytt grafikkort/ljudkort/nätverkskort/hårddisk/blu-ray bara för att inse att "damn, mitt moderkort har inte rätt port för den här prylen" eller "fan också, mitt nätagg har inte den här sortens kontakt"?
Det här är väl snarare ett avsteg från standardisering?

Med det sagt så ser det rätt häftigt ut och som tanke är det intressant, frågan är bara om det finns en framtid för det.

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av Ender:

Låter onekligen intressant! Grymma konceptbilder, även om jag ser att damm och gravitation kommer förhindra en framtida produkt att se lika bra ut
Branschen skulle inte må dåligt av lite bättre standardisering och förenkling bland pc komponenterna, men jag är rädd för att det där bara kommer resultera i en "Dell"-dator, med svindyra komponenter som inte passar med några av konkurrenternas.

Nåja, kan bli spännande iallafall.

PC-komponenter är väl standardiserade om något? Hur ofta kommer du hem med ett nytt grafikkort/ljudkort/nätverkskort/hårddisk/blu-ray bara för att inse att "damn, mitt moderkort har inte rätt port för den här prylen" eller "fan också, mitt nätagg har inte den här sortens kontakt"?
Det här är väl snarare ett avsteg från standardisering?

Varje gång jag ska uppgradera något? Det är ju alltid nånting som ska krångla, antingen är PSU'n för klen för nya grafikkortet, eller så är det fel socket för den nya processorn, för att inte tala om allt kablage som ska hitta en partner på moderkortet. Visst är finns det en gemensam standard, men den byts ut väldigt ofta vilket (naturligtvis) tvingar oss att köpa fler komponenter än vad som kanske var tänkt från början.
Och visst kan man lägga en extra peng på att "framtidssäkra", men det funkar sällan som tänkt när nya saker släpps. Någon annan än mig som köpte rambuss minnen en gång i tiden?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Ser dyrt ut.

Der är razer det kommer bli snuskigt dyrt.

Medlem

Det här konceptet hade ju varit rätt intressant att bygga de officiella steam machines kring

Medlem

Köpte nyligen Razer tangentbord som jag var ruskigt nöjd med då det är svårt att hitta blåa mekaniska knappar these days. Blev en mus efter det så... ja nu är det väl dags för en låda x'D Får se vad prislappen hamnar på först.

Blir det en skärm härnäst, Razer?

Medlem
Medlem

Blir det inte nämnvärt dyrare än att bygga dator nu så visst då kan jag tänka mig att köpa

Medlem

Är inte alla datorer modulära? Om jag vill byta grafikkort så byter jag bara grafikkort istället för hela datorn... alltså är min dator modulär?

Medlem

jag gilla det på tiden data bygget går framåt i utveklingen med så låter intresant spesielt då jag hatar o pilla i datan så att dom dumma ner det kan bli riktigt bra

Inaktiv

Vart sitter moderkortet? Någon speciallösning då eller?

1
Skriv svar