Playstation Now släpps till sommaren

Robot
Medlem
Playstation Now släpps till sommaren

Ser ut att kunna bli något. Möjligheten att kunna hyra spel direkt i konsolen har jag väntat länge på. Hoppas bara att det inte blir sån lång fördröjning. Det lilla jag hann testa av Gaikai kändes dock helt okej, åtminstone så länge man lirade med handkontroll

Medlem

På smartphone?

Medlem

vi få la hoppas det interageras i psn+ och möjligheten att köpa spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Skulle vara nice om man kunde använda sina gamla ps3 skivor som nyckel för att få tillgång till förra generationens spel utan extra avgifter utöver ps+.

CJ
Medlem

Man kommer alltså att kunna spela tidigare generationers Playstationspel direkt på sin Bravia TV (2014)? Helt utan en konsol. Hur kopplar man in sina kontroller? : o)

Medlem

Om man läser enligt den Europeiska Playstationen-bloggen är det bara i Nordamerika som Playstation Now ska fungerar inledningsvis, kommer hit till Europa också men ingen tid när.

http://blog.eu.playstation.com/2014/01/07/playstation-now-gam...

Medlem
Skrivet av atiko:

Skulle vara nice om man kunde använda sina gamla ps3 skivor som nyckel för att få tillgång till förra generationens spel utan extra avgifter utöver ps+.

Det skulle jag uppskatta väldigt mycket. Tanke på att min ps3 gick sönder.


signatur

🐖💨💩

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så ifall man köpt en bunt ps3-titlar och vill spela dom på sin ps4 så måste man betala för dom igen?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Duck:

Om man läser enligt den Europeiska Playstationen-bloggen är det bara i Nordamerika som Playstation Now ska fungerar inledningsvis, kommer hit till Europa också men ingen tid när.

http://blog.eu.playstation.com/2014/01/07/playstation-now-gam...

Som vanligt då med andra ord. USA får allt det goda medan vi på andra sidan Atlanten får slåss om komposthinken.

ZF
Medlem
Skrivet av CJ:

Man kommer alltså att kunna spela tidigare generationers Playstationspel direkt på sin Bravia TV (2014)? Helt utan en konsol. Hur kopplar man in sina kontroller? : o)

nja, möjligen. att koppla in en kontroll är nog inget problem, alla TV som kallas "smart" har ju USB i regel. tyngre modeller även blåtand om man nu absolut vill ha trådlöst.

det jag är mer skeptisk till är hur bra kompatibiliteten för appen kommer bli om det nu kommer nån sådan. risken är ju överhängande att det blir som Samsung <- --> SVT av det hela.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Så ifall man köpt en bunt ps3-titlar och vill spela dom på sin ps4 så måste man betala för dom igen?

Korrekt. Spela dessa på din PS3. Det kostar att erbjuda streamingtjänster.

Medlem

Den här nyheten gjorde mig först väldigt glad och uppspelt, tills dess att jag läste vad medlemmen Duck har skrivit tidigare.
Dvs att det inte finns något releasedatum för detta för oss i Europa.

Damn you FZ! Varför gör ni såhär mot mig?


signatur
Medlem

Blir skitgrymt för mig som "skippade" PS3:an och sitter med en PS4 med knappt några spel!

Medlem

Äntligen gör Sony något intressant med sin bredd, kom igen visa oss en glimt av framtiden!

Inaktiv

Centralisering av teknologi är inte bra. Streaming av mjukvara gör att användarna tappar kontrollen över sina maskiner, tvingas ställa upp på DRM, monopolvillkor m.m.

Därför säger klubben här mycket bestämt nej till konsoltrams, EA, och vad än må heta.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

En av anledningarna till att jag inte gillar steam...

Medlem
Skrivet av ZF:

https://www.youtube.com/embed/i1DaUs9fJXI

Skrivet av CJ:

Man kommer alltså att kunna spela tidigare generationers Playstationspel direkt på sin Bravia TV (2014)? Helt utan en konsol. Hur kopplar man in sina kontroller? : o)

nja, möjligen. att koppla in en kontroll är nog inget problem, alla TV som kallas "smart" har ju USB i regel. tyngre modeller även blåtand om man nu absolut vill ha trådlöst.

det jag är mer skeptisk till är hur bra kompatibiliteten för appen kommer bli om det nu kommer nån sådan. risken är ju överhängande att det blir som Samsung <- --> SVT av det hela.

Samsung är ju de enda som fick en SVT Play app. SVT märke ganska snart att det är ganska meningslöst att skriva en app för varenda tillverkare, speciellt med tanke på att det inte ens är säkert att samma app fungerar på nästa års modeller från samma tillverkare.

I stället kör de en HTML5 app som funkar oberoende av plattform. Att den funkar sådär på smart-tv har att göra med att webbläsarna som idag erbjuds inom smart-tv är smått invalida...

Medlem

Streaming över nätet och cloud computing är överhajpat skräp.
Aldrig i livet att jag lägger mina program och personlig data i händerna på en tredje part där jag har en beroendeställning.

Fast däremot så är jag för streaming inom lokala nätverk, där man som person eller företag har total kontroll över program och hårdvara.

Skulle vara jätteskönt att kunna ha en värstingdator som en centraldator som streamar full HD grafik till låg-prestanda datorer runt om i huset.

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Blir skitgrymt för mig som "skippade" PS3:an och sitter med en PS4 med knappt några spel!

Du får nog räkna med att det inte kommer till Sverige på säkert 3 år.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Centralisering av teknologi är inte bra. Streaming av mjukvara gör att användarna tappar kontrollen över sina maskiner, tvingas ställa upp på DRM, monopolvillkor m.m.

Därför säger klubben här mycket bestämt nej till konsoltrams, EA, och vad än må heta.

ingen som tvingar dig gubbe!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Streama spel till PC och kunna använda DS3/DS4... hmmm det skulle inte vara en dum idé

Medlem

Hoppas man gratis kommer att kunna spela de spel man tidigare köpt eller fått via PS+


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Hoppas man gratis kommer att kunna spela de spel man tidigare köpt eller fått via PS+

Du kan när som helst ladda ner de spel du en gång laddat ner tidigare under PS+ prenumerationen, förutsatt att du betalar för prenumerationen igen.

De spel du köpt för riktiga pengar behåller du för alltid och kan spelas när som helst oavsett.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av ibib:

Hoppas man gratis kommer att kunna spela de spel man tidigare köpt eller fått via PS+

Du kan när som helst ladda ner de spel du en gång laddat ner tidigare under PS+ prenumerationen, förutsatt att du betalar för prenumerationen igen.

De spel du köpt för riktiga pengar behåller du för alltid och kan spelas när som helst oavsett.

Med tanke på ämnet så tror jag det är möjligheten att streama spelen till PS4 (eller andra enheter) som avses.

Medlem
Skrivet av CJ:

Man kommer alltså att kunna spela tidigare generationers Playstationspel direkt på sin Bravia TV (2014)? Helt utan en konsol. Hur kopplar man in sina kontroller? : o)

Bluetooth såklart...

ZF
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Samsung är ju de enda som fick en SVT Play app. SVT märke ganska snart att det är ganska meningslöst att skriva en app för varenda tillverkare, speciellt med tanke på att det inte ens är säkert att samma app fungerar på nästa års modeller från samma tillverkare.

I stället kör de en HTML5 app som funkar oberoende av plattform. Att den funkar sådär på smart-tv har att göra med att webbläsarna som idag erbjuds inom smart-tv är smått invalida...

jag vet inte om de fick den eller skrev den själva, poängen var ju just att den trots denna unika support inte funkar bra, eller alls, på SMARTTV ens om det är en Samsung-TV i de flesta fall precis som du skriver. standard saknas i båda ändar, för:

SVT kör heller inte på HTML5 i betydelse nån form av öppen standard, inte än iaf. det är och har varit en hisklig röra av RA, Flash, och ja även lite HTML5 med fulinkodning av de tidigare insprängd. det är en hopplös röra i syfte att försöka göra innehållsleverantörer nöjda, antar jag. (för nån vettigare anledning kan rimligen inte finnas, om det inte enkom beror på korruption eller inkompetens)

Medlem

Nja, känns ju tveksamt om det är något som efterfrågas av tillräckligt många.

Fast visioner är ju bra.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av oscarstegland:

Samsung är ju de enda som fick en SVT Play app. SVT märke ganska snart att det är ganska meningslöst att skriva en app för varenda tillverkare, speciellt med tanke på att det inte ens är säkert att samma app fungerar på nästa års modeller från samma tillverkare.

I stället kör de en HTML5 app som funkar oberoende av plattform. Att den funkar sådär på smart-tv har att göra med att webbläsarna som idag erbjuds inom smart-tv är smått invalida...

jag vet inte om de fick den eller skrev den själva, poängen var ju just att den trots denna unika support inte funkar bra, eller alls, på SMARTTV ens om det är en Samsung-TV i de flesta fall precis som du skriver. standard saknas i båda ändar, för:

SVT kör heller inte på HTML5 i betydelse nån form av öppen standard, inte än iaf. det är och har varit en hisklig röra av RA, Flash, och ja även lite HTML5 med fulinkodning av de tidigare insprängd. det är en hopplös röra i syfte att försöka göra innehållsleverantörer nöjda, antar jag. (för nån vettigare anledning kan rimligen inte finnas, om det inte enkom beror på korruption eller inkompetens)

Hela smart-tv konceptet är en hiskelig röra av inkompetens. Tro mig när jag säger att de flesta problemen ligger hos tv-tillverkarna och webbläsarna de skapar. SVT Play funkar utmärkt på i princip alla webbläsare förutom just hos tv-apparater.

Du har rätt i att de inte helt gått över till HTML5. Detta är dock målet och det är ett smart sådant. Som sagt så är det inte ens garanterat att en app kommer funka nästa år. Skall man utveckla 8 appar och sedan 8 nya vartannat/var tredje år så är det hiskeligt mycket utvecklings-tid och -pengar som slängs i sjön. LG byter exempelvis operativsystem för 2014 års modeller och då börjar allt om från början. Philips och somliga andra har ju startat en allians, vilket innebär att även där börjar allting om.

Så vitt jag vet får de inte köra HTML5 för licensierat material, vilket då gör att det är osäkert huruvida man kommer kunna gå över helt. Någon gång lär det ju komma.

12
Skriv svar