Mustig film om Steam Machines

Robot
Medlem
Mustig film om Steam Machines

Är det verkligen Valve som gjort trailern? Jag tycker den känns väldigt amatörmässig!

Medlem

Inget jag kommer skaffa, men är sjukt nyfiken på hur kontrollen känns!

Medlem

Fattar inte varför man skulle vilja lira på ett Linux OS, snacka om att begränsa sig.

OML
Medlem

Den här videon visade bara att man kan spela några olika spel med steam os, den hade väl egentligen inget med steam machines att göra.

Medlem

Helt värdelös trailer.

Det enda innehållet är gameplay footage från olika spel och bilder från Big Picture (Som f.ö. inte är begränsad till Steam Machine), som byts av med en bild på texten "Steam Machine" mellan varje spel.

Jag tittade på alla 8 minuter och 33 sekunder, och det enda trailern lyckats uppnå är att göra mig mer förvirrad.

Jag har ju redan Big Picture som trailern visar upp på min PC med Windows 7. Varför skulle jag då köpa Steam Machine?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av 19kevva93:

Är det verkligen Valve som gjort trailern? Jag tycker den känns väldigt amatörmässig!

Det är inte Valve som har laddat upp den. Deras youtube är orörd sen två månader tillbaka

eld
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har ju redan Big Picture som trailern visar upp på min PC med Windows 7. Varför skulle jag då köpa Steam Machine?

Precis, det vill du inte, du har redan en steam machine.

Medlem

Borde man inte bara kunna köpa kontrollen och sen köra duel boot på datorn med Win7 och steam os?

Medlem

Blev uttråkad och stängde av efter första minuten.

Medlem
Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Borde man inte bara kunna köpa kontrollen och sen köra duel boot på datorn med Win7 och steam os?

Varför dualboota öht? Kör Steam från Windows i Big Picture Mode istället?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Har folk helt missat poängen med steam machine och steam os? Grejjen är att man ska kunna ha en rätt klen maskin vid tvn som du sen kan streama spel till från sin stationära.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

emj
Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av TenderInkFish:

Borde man inte bara kunna köpa kontrollen och sen köra duel boot på datorn med Win7 och steam os?

Varför dualboota öht? Kör Steam från Windows i Big Picture Mode istället?

För mig räcker det gott och väl med de spel som finns på Steam Machine, det är väl lite trist att Origin spel aldrig kommer släppas till Steam osv. Men köper hellre en Steam Machine än Xbox/PS4..

Det är väl ungefär som att köpa en Wii, man köper spelen inte maskinen. De kanske släpper en HL3 exclusive...

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av 19kevva93:

Är det verkligen Valve som gjort trailern? Jag tycker den känns väldigt amatörmässig!

Det är inte Valve som har laddat upp den. Deras youtube är orörd sen två månader tillbaka

2 Månader tillbaka? 2+1 månad till = 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av 19kevva93:

Är det verkligen Valve som gjort trailern? Jag tycker den känns väldigt amatörmässig!

Det är inte Valve som har laddat upp den. Deras youtube är orörd sen två månader tillbaka

2 Månader tillbaka? 2+1 månad till = 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Den där var lite väl långsökt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Hymer:

Har folk helt missat poängen med steam machine och steam os? Grejjen är att man ska kunna ha en rätt klen maskin vid tvn som du sen kan streama spel till från sin stationära.

Vad är hdmi kabel?
Dessutom skulle jag inte kalla gtx 780 + i7 4771 en klen maskin


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

phi
Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av nils45:
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av 19kevva93:

Är det verkligen Valve som gjort trailern? Jag tycker den känns väldigt amatörmässig!

Det är inte Valve som har laddat upp den. Deras youtube är orörd sen två månader tillbaka

2 Månader tillbaka? 2+1 månad till = 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Den där var Lite väL Långsökt

Tre "L" i gemener kan bilda bokstaven "H" = Half-Life 3 confirrrrmed!

Medlem

jag fattade ingenting... vad var de tralier för? en massa spel.. ?!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Javas:
Skrivet av nils45:
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av 19kevva93:

Är det verkligen Valve som gjort trailern? Jag tycker den känns väldigt amatörmässig!

Det är inte Valve som har laddat upp den. Deras youtube är orörd sen två månader tillbaka

2 Månader tillbaka? 2+1 månad till = 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Den där var Lite väL Långsökt

Tre "L" i gemener kan bilda bokstaven "H" = Half-Life 3 confirrrrmed!

Now thats more like it!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Quid:
Skrivet av TenderInkFish:

Borde man inte bara kunna köpa kontrollen och sen köra duel boot på datorn med Win7 och steam os?

Varför dualboota öht? Kör Steam från Windows i Big Picture Mode istället?

För mig räcker det gott och väl med de spel som finns på Steam Machine...

Fast det är ju långt ifrån alla spel som finns på Steam som funkar i SteamOS eftersom det är en linux-version.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv

De enda kontrollerna värda namnet är tangentbord och mus. Hur man annars ska få in en så precis och mångfacetterad input är för mig oklart.

Jag använde kontroll en gång för att spela NHL/FIFA med en till på samma burk. Det är förstås acceptabelt (eftersom jag gjorde det menar jag), men då är spelen också ganska dumma. Det finns inte så mycket man kan göra i spelet annat än att växla, styra runt, och skjuta in nån grej i ett mål.

Våga säga nej till konsoler! Nvidia fräls oss!

(Fast förstås Steam Machine är ändå en PC som går att dual boota).


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av emj:
Skrivet av Quid:
Skrivet av TenderInkFish:

Borde man inte bara kunna köpa kontrollen och sen köra duel boot på datorn med Win7 och steam os?

Varför dualboota öht? Kör Steam från Windows i Big Picture Mode istället?

För mig räcker det gott och väl med de spel som finns på Steam Machine...

Fast det är ju långt ifrån alla spel som finns på Steam som funkar i SteamOS eftersom det är en linux-version.

Spel kommer att komma att döma av hur mycket spel som bara kommit på ett års tid till Linux.
Personligen så var det länge sedan jag använde windows orkar inte ens dualboota för närvarande finns alla spel jag spelar i Linux. Praise Gaben!

Medlem

Vet inte varför, men jag är inte ett du impad över detta, Steam är ju lika hjärndött som att äta kall mat, visst du överlever men hur gott är det på en skala.

Spel skall köpas och kunna sparas offline, vad gör ni den dagen internet ryker eller kraftigt begränsas, ni hyr ju bara era spel, när Valve lägger näsan i vädret så står ni där.

Det man har köpt har man köpt, och det finns inget som slår en ask med ett spel utan krav på internet,

Nej behåll ångmaskinerna!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Vet inte varför, men jag är inte ett du impad över detta, Steam är ju lika hjärndött som att äta kall mat, visst du överlever men hur gott är det på en skala.

Spel skall köpas och kunna sparas offline, vad gör ni den dagen internet ryker eller kraftigt begränsas, ni hyr ju bara era spel, när Valve lägger näsan i vädret så står ni där.

Det man har köpt har man köpt, och det finns inget som slår en ask med ett spel utan krav på internet,

Nej behåll ångmaskinerna!

Vad gör du den dagen elbolaget stänger av strömmen då? Eller din hyresvärd tar din lägenhet tillbaka?

Medlem
Skrivet av emj:

De kanske släpper en HL3 exclusive...

Ganska säker på att de redan sagt att de inte skulle göra något sådant.

Ozo
Medlem
Skrivet av Zpartan:

Vet inte varför, men jag är inte ett du impad över detta, Steam är ju lika hjärndött som att äta kall mat, visst du överlever men hur gott är det på en skala.

Spel skall köpas och kunna sparas offline, vad gör ni den dagen internet ryker eller kraftigt begränsas, ni hyr ju bara era spel, när Valve lägger näsan i vädret så står ni där.

Det man har köpt har man köpt, och det finns inget som slår en ask med ett spel utan krav på internet,

Nej behåll ångmaskinerna!

Går att köra steam i offline mode, innan du uttrycker dig som om att du kan mest och vet bäst, läs på lite för fan.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Hymer:

Har folk helt missat poängen med steam machine och steam os? Grejjen är att man ska kunna ha en rätt klen maskin vid tvn som du sen kan streama spel till från sin stationära.

Vad är hdmi kabel?
Dessutom skulle jag inte kalla gtx 780 + i7 4771 en klen maskin

Vad babblar du om? Du köper en billig klen steambox/htpc fan du vill kopplar in den med din hdmi kabel sen streamar du över nätverket från din stationära gamingburk till din klena steambox.

Finns ingen anledning öht att köpa en med gtx 780 och i7 om du inte ska ha det som huvuddator hemmet. Det är ju streaming delen som gör steambox intressant. Dock fungerar den ju inte i dagsläget.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Zpartan:

Vet inte varför, men jag är inte ett du impad över detta, Steam är ju lika hjärndött som att äta kall mat, visst du överlever men hur gott är det på en skala.

Spel skall köpas och kunna sparas offline, vad gör ni den dagen internet ryker eller kraftigt begränsas, ni hyr ju bara era spel, när Valve lägger näsan i vädret så står ni där.

Det man har köpt har man köpt, och det finns inget som slår en ask med ett spel utan krav på internet,

Nej behåll ångmaskinerna!

Vad gör du den dagen elbolaget stänger av strömmen då? Eller din hyresvärd tar din lägenhet tillbaka?

Samma sak som den med alla spel på steam?

Om du skall ge exempel på något för att ge ett mothugg, se till att det du försvarar inte drabbas av samma händelse.

1
Skriv svar