Skywind – Morrowind i Skyrim-motorn

Medlem

Någon som vet hur man ev. ska gå tillväga om man vill hjälpa till med modden? Hade varit sjukt grymt om detta projektet slutfördes!


signatur

They set us up the bomb.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Förstår inte varför ni säger att Morrowind var så mycket bättre än allt annat. Det är just mest nostalgi och decent storyline.

Nej, Morrowind är så mycket mer än bara nostalgi och en mainquest. Det är miljöer, arkitekturer (av vilka det finns flera, och alla känns genomtänkta), folkslag med egna kulturer, quests i mängder, både stora, små, och episka. Det finns mysterium, och alla går inte att lösa (dvärgarna någon?). Det känns som en värld där det faktiskt bor folk.

Inget av detta lyckas Oblivion eller Skyrim leverera. Så nej, det är inte bara nostalgi. Förövrigt ser jag väldigt mycket fram emot den här modden, och jag hoppas de lyckas med det de har tänkt sig.

Medlem

Mitt Morrowind med moddar ser nästan bättre ut än det där
Och då behöver man inte använda skyrims förenklade system heller.

Så nä, håller mig nog till orginalet.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Mitt Morrowind med moddar ser nästan bättre ut än det där
Och då behöver man inte använda skyrims förenklade system heller.

Så nä, håller mig nog till orginalet.

kan man göra så orcs ser normala ut som i skyrim? Och itne som shrek som dom gör i oblivion och morrowind

Medlem

Heresy åsido är jag inget fan av Morrowind. Men det här initiativet är så häftigt att jag blir tårögd. Konst & samarbete som föds ur viljan att sprida glädje är det häftigaste människor kan göra. Må låta cheesy men jag tycker så.

Medlem
Skrivet av alecla904:

kan man göra så orcs ser normala ut som i skyrim? Och itne som shrek som dom gör i oblivion och morrowind

Jo, orcherna och andra kommer att se ut precis som i Skyrim eftersom man spelar i Skyrim men plockar miljöer och questar från Morrowind.

Det finns ju Morroblivion också. Morrowind spelad i Oblivion-motorn men till skillnad från Skywind så är det fullt spelbart.
Morroblivion har tagit 5 år... undrar hur länge Skywind tar.

Dessutom kan man väl tipsa om openMW också vilket alltså är en nyskriven grafikmotor som ska kunna läsa data filerna från Morrowind.

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av alecla904:

kan man göra så orcs ser normala ut som i skyrim? Och itne som shrek som dom gör i oblivion och morrowind

Jo, orcherna och andra kommer att se ut precis som i Skyrim eftersom man spelar i Skyrim men plockar miljöer och questar från Morrowind.

Det finns ju Morroblivion också. Morrowind spelad i Oblivion-motorn men till skillnad från Skywind så är det fullt spelbart.
Morroblivion har tagit 5 år... undrar hur länge Skywind tar.

Dessutom kan man väl tipsa om openMW också vilket alltså är en nyskriven grafikmotor som ska kunna läsa data filerna från Morrowind.

syftade på han som sa att det fanns mods som gjorde så morrowind såg snyggare ut än självaste skyrimmorrowind modden.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Morrowind ÄR det bästa spelet som någon har spelat.

Fel!

Medlem
Skrivet av alecla904:
Skrivet av PcKaffe:

Mitt Morrowind med moddar ser nästan bättre ut än det där
Och då behöver man inte använda skyrims förenklade system heller.

Så nä, håller mig nog till orginalet.

kan man göra så orcs ser normala ut som i skyrim? Och itne som shrek som dom gör i oblivion och morrowind

Jadå.
http://barabus.webs.com/thefaceoforcdom.htm


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av alecla904:
Skrivet av PcKaffe:

Mitt Morrowind med moddar ser nästan bättre ut än det där
Och då behöver man inte använda skyrims förenklade system heller.

Så nä, håller mig nog till orginalet.

kan man göra så orcs ser normala ut som i skyrim? Och itne som shrek som dom gör i oblivion och morrowind

Jadå.
http://barabus.webs.com/thefaceoforcdom.htm

nja..

Medlem
Skrivet av alecla904:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av alecla904:
Skrivet av PcKaffe:

Mitt Morrowind med moddar ser nästan bättre ut än det där
Och då behöver man inte använda skyrims förenklade system heller.

Så nä, håller mig nog till orginalet.

kan man göra så orcs ser normala ut som i skyrim? Och itne som shrek som dom gör i oblivion och morrowind

Jadå.
http://barabus.webs.com/thefaceoforcdom.htm

nja..

Inte de vackraste, men gameplay klår grafik alla dagar och Morrowind har bättre system än Skyrim.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar