Get Even – tidernas snyggaste spel?

Robot
Get Even – tidernas snyggaste spel?

Nextgen-grafik värd namnet kan bli verklighet med den nya tekniken Thorskan.

#get-even, #the-farm-51, #necrovision


Medlem
Get Even – tidernas snyggaste spel?

Om man ska demonstrera grafikteknologi så ska man inte göra det i ett lågupplöst Youtube-fönster. Det är som att demonstrera DaVincis penselteknik med ett frimärke.

Videon sa för övrigt väldigt lite om spelet.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om man ska demonstrera grafikteknologi så ska man inte göra det i ett lågupplöst Youtube-fönster. Det är som att demonstrera DaVincis penselteknik med ett frimärke.

Videon sa för övrigt väldigt lite om spelet.

Du kan ju köra i 1080 fullskärm vet du...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Om man ska demonstrera grafikteknologi så ska man inte göra det i ett lågupplöst Youtube-fönster. Det är som att demonstrera DaVincis penselteknik med ett frimärke.

Videon sa för övrigt väldigt lite om spelet.

Du väljer dock själv att se i ett så litet fönster. Fullskärm och 1080p finns för folket som vill använda

Dessutom är det en teaser. När har en teaser eller ens en trailer (om det inte står gameplay) haft något med spelandet att göra? Mest för att presentera storyn.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Holy crap. Undrar vad det krävs för rigg för att spela ett spel med den graffen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Holy crap. Undrar vad det krävs för rigg för att spela ett spel med den graffen?

Inget speciellt faktiskt. Vad som krävs dock är massor av videominne...

Medlem

*Slickar sig om läpparna

Medlem

ojfan! Jag såg den här trailern på en annan sida men stängde av för jag orkade inte med en trailer med riktiga skådespelare....så fel jag hade då.

Coolt att grafiken börjar närma sig nivån där man inte kan se skillnaden på film eller spel

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

ojfan! Jag såg den här trailern på en annan sida men stängde av för jag orkade inte med en trailer med riktiga skådespelare....så fel jag hade då.

Du hade delvis rätt. Det var riktiga skådisar också.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Detta kanske bara är jag som ser vad jag vill se, men är det inte half-life loggan som syns på hennes ben?

MEG
Medlem

Nu målar jag nog faan på väggen men det lär bli skitsnygga spel proppade med quick time events...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Förstog inte alls den där trailern, dom blandar in 3 stycken olika klipp: Deras reality 3d scan demonstration, något filmat på riktigt och sen något som såg rätt så standard ut för datorgrafik.

Det känns missvisande.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av KnäckeHäxan:

ojfan! Jag såg den här trailern på en annan sida men stängde av för jag orkade inte med en trailer med riktiga skådespelare....så fel jag hade då.

Du hade delvis rätt. Det var riktiga skådisar också.

Och inte allt var spel grafik heller. Jag blev imponerad i början, men det var ju på riktigt...men det som var grafik såg helt OK ut.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av conthox:

Holy crap. Undrar vad det krävs för rigg för att spela ett spel med den graffen?

En Xbone eller PS4

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av conthox:

Holy crap. Undrar vad det krävs för rigg för att spela ett spel med den graffen?

Inget speciellt faktiskt. Vad som krävs dock är massor av videominne...

Jag tror knappast att random dator kan köra det bara för att man knökar in massa med VRAM.

Skrivet av resoLehT:
Skrivet av conthox:

Holy crap. Undrar vad det krävs för rigg för att spela ett spel med den graffen?

En Xbone eller PS4

Nu utvecklar dom iofs för både dom och PC, men tror knappast vi ser grafiken ovan på konsolerna. Inte på dagens "standard"-konfig heller, utan snarare på high end PC.

Det vore intressant att se en live-session på en PC med högsta inställningarna och en prislapp på vad den hårdvaran kostar...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag antar att polackerna skannade sitt nya
kontor för den här videon.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mest för att presentera storyn.

Och vad fick du fram av storyn från den lilla teknikdemon? Dela gärna med dig av dina insikter.

Ett tech-demo med trånga korridorer säger inte ett skit, visa ett spel istället.

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu målar jag nog faan på väggen men det lär bli skitsnygga spel proppade med quick time events...

Yep, jag har svårt att se hur de skall kunna göra spelen dynamiska med så mycket låst i miljöerna. "Click (A) to do a take down".

Däremot, och något som känns mer intressant, är interaktiva filmer. Teknologin har alltid satt käppar i hjulen för projekten men detta kan kanske vara lösningen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Bennii:

Om man ska demonstrera grafikteknologi så ska man inte göra det i ett lågupplöst Youtube-fönster. Det är som att demonstrera DaVincis penselteknik med ett frimärke.

Videon sa för övrigt väldigt lite om spelet.

Du kan ju köra i 1080 fullskärm vet du...

Jag kommer bara åt 720p som mest på båda videorna. Missar jag något? Även om jag hade haft 1080p håller jag med ursprungliga kommentaren; man får ändå en väldig massa videokompression som drar ner detaljnivån enormt. Grafik- och teknikdemos gör sig aldrig rättvisa i streamad form.

ELF
Medlem

Länk till videon. Finns ingen i artikeln.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Redaktör
Skrivet av ELF:

Länk till videon. Finns ingen i artikeln.

Klicka Youtube-loggan nere till höger på filmtumnageln.


signatur
Medlem

Ja, de imponerar ju inte på mig genom att visa sina färdigheter inom videoredigering. Vill se tydliga och konkreta realtidsrenderingar, helst med gameplay.

Skrivet av Rockartisten:

Jag antar att polackerna skannade sitt nya
kontor för den här videon.

Skulle det där vara roligt?

Medlem

Vem är Even?

Medlem

Ser precis ut som vissa ställen av Slussen i Stockholm.

Medlem

Den dagen man inte kan skilja på verkliga världen och grafiska världar så lär det bli tal om censur så det visslar om det.
Den nivå av grafiskt våld som idag finns i vissa spel (last of us ex.) lär inte bli okej att visa om det ser fotorealistiskt ut.
Å andra sidan kanske inte det spelar någon större roll heller då grafiskt våld varken gör till eller ifrån i hur roligt det är att spela.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

eld
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av MEG:

Nu målar jag nog faan på väggen men det lär bli skitsnygga spel proppade med quick time events...

Yep, jag har svårt att se hur de skall kunna göra spelen dynamiska med så mycket låst i miljöerna. "Click (A) to do a take down".

Däremot, och något som känns mer intressant, är interaktiva filmer. Teknologin har alltid satt käppar i hjulen för projekten men detta kan kanske vara lösningen.

Otroligt många spel är redan väldigt statiska när det handlar om miljön, och kollar du på spel från senaste unreal-motorn så är mycket advancerad ljussättning redan inbakad.

En annan trend är dock att röra sig till mera dynamiska spel, eller spel där man lätt vill kunna forma spelet under utvecklingen och efter, alá elderscrolls, där passar teknologin inte in.

Ett ytterligare problem är att miljöer annat än dom som redan finns i världen blir svårare att återskapa realistiskt, vilket antagligen inte är ett problem i ett spel helt baserat i nutiden.

Medlem

Många och ev. högupplösta textures iallafall ... aliasing höger vägg (andra videon 0:00).. bah.
Men själva scan-meshen är inte nåt speciellt, varierar mellan ungefär 1-10cm ser de ut som. MAO man ser stora vektor "plattor" då och då.. tex på pelar-zoom och däcket mm. Och gubbarna är bara vanlig standard...syns på screenshoten och även på den andra liggande gubbens huvud.

Lägg till (eller höj ev. befintlig<-tvivlar) tessellering.. så blir jag nöjd.

Tydligen svårt att scanna fönster också hehe. (andra videon).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Photoscanning är en riktigt fräck teknologi. Men än så länge lider den fortfarande av problem, mer specifikt svårigheter att återskapa genomskinliga, blanka eller helt raka objekt. Men för såna här miljöer, skogar osv så funkar det bra. Eller med skogar kan det bli svårt att få träden att röra sig efteråt. Så det har sina för och nackdelar.

Inaktiv
Skrivet av Xzander:

Ja, de imponerar ju inte på mig genom att visa sina färdigheter inom videoredigering. Vill se tydliga och konkreta realtidsrenderingar, helst med gameplay.

Skrivet av Rockartisten:

Jag antar att polackerna skannade sitt nya
kontor för den här videon.

Skulle det där vara roligt?

Om du hade jobbat med polacker nån gång, så hade du förstått.

123
Skriv svar