Vilken Steam Machine är snyggast?

Robot
Vilken Steam Machine är snyggast?

Vilken av de 13 datorlådorna skulle du helst på tv-bänken?


Medlem
Vilken Steam Machine är snyggast?

ibuypower och ailenware (minus ailenloggan) är rätt snygga dock skulle jag aldrig köpa någon av dem


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Origin Chronos och så petar man bort klisterlappen så den inte står ut. Inte vill man ha något ufo som lyser och har sig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

eld
Medlem

Fast många "steammachines" här i listan använder ju off-the-shelf chassin vilket gör hela omröstningen lite konstigt om vi tänker på att alla pc-maskiner är en potentiell steam-machine.

Material.net och alternate steamboxen använder precis samma chassi dessutom, har själv byggt en burk på samma chassi, steam kör på den!

Medlem

Scan, den syns minst och passar i ett stilrent hem

Medlem

Ibuypower , i svart, kan jag tänka mig. Sen om man faktiskt köper en är ju en annan sak

Inaktiv

Då jag inte gillar onödiga märken på mina datorer så känns alla rätt fula.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast många "steammachines" här i listan använder ju off-the-shelf chassin vilket gör hela omröstningen lite konstigt om vi tänker på att alla pc-maskiner är en potentiell steam-machine.

Material.net och alternate steamboxen använder precis samma chassi dessutom, har själv byggt en burk på samma chassi, steam kör på den!

Jag håller helt och hållet med. När nästa generation SteamMachines kommer, med särskilt anpassade chassin kommer de att se betydligt bättre ut.

När jag kollade igenom bilderna tänkte jag: "vill jag ha en sådan liggande under teven?". Svaret var alltid nej. Ibuypowers har i alla fall rätt formfaktor, men det där ljuset är på tok för starkt. Jag stör mig på min PS4:s ljuslinje, jag skulle kasta ut Ibuypowers genom fönstret.

SteamMachines konkurrerar med spelkonsoller, de bör titta mer på hur de är utformade.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Inaktiv

En subwoffer, en diskmaskin, en gammal radio, en router eller en värmefläkt. Ja du, vilken är snyggast?

Medlem

Själv tänker jag bygga en egen SteamMachine nästa gång jag uppgraderar min speldator. Då blir det ett stilrent HTPC-chassi där jag kan stoppa in mina gamla komponenter och vips så har jag en helt ok SteamMachine för en billig penning.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Svårt att bedöma då man inte ser hur stor varje låda egentligen är, man har ingen referenspunkt alls förutom möjligtvis USB portarna.

Medlem

Den som är minst, då jag är mest intresserad av att kunna streama från min ordinarie speldator som definitivt inte kommer att stå vid/i/på min tv-möbel.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

fan va ful zotac är.. ser ju ut som en router lol...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va ful zotac är.. ser ju ut som en router lol...

Jo, fast den är i alla fall liten


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Anwest:

Den som är minst, då jag är mest intresserad av att kunna streama från min ordinarie speldator som definitivt inte kommer att stå vid/i/på min tv-möbel.

Jag funderar på att skaffa en Intel NUC för det ändamålet. Dom är ju bara drygt en decimeter i bredd och djup och några centimeter höga.

Tror inte jag är fingerfärdig nog för att bygga en så liten dator helt själv, så att köpa en barebone av den här typen verkar optimalt för egen del.

Medlem

iBuyPower tycker jag har träffat rätt vad gäller design. Ljuseffekten hoppas jag dock går att stänga av på ett enkelt sätt. Webhallen hade passat in bättre i vardagsrummet och blivit mitt förstahandsval om den inte var så pass klumpig. Jag har ingen plats för den.

Den absolut fulaste var ju utan att ens tveka Zotac. Va fan liksom?!

Medlem

Webhallen ska göra ett eget chassi som steambox. Det här är inte det som ska finnas i butik sen.

Hoppar in och är lite preventiv här:Detta rör sig om en prototyp som vi hade någon enstaka vecka på oss att bygga. Vi hann alltså inte ta fram en custom-chassi på den korta tiden.De färdiga versionerna som släpps senare kommer att ha en design och formfaktor som snarare liknar en vanlig konsol helt enkelt. "

Medlem

Ibuypower / Scan Är dom 2 som vinner detta.. rent utseendemässigt.

Medlem

Kom åt skicka knappen, här är länken också

http://m.sweclockers.com/forum/trad/1268795/1

phi
Medlem

Ibuypower utan tvekan. Men strunta för guds skull i "bling-blinget", vi är inte alla 12 år och tycker att ljusdioder och annat trams är häftigt.

Snyggaste hit och dit, den verkliga frågan är vad man ska med dessa överprisade modermodem till? Det är tydligt att VALVe vill att PC:n ska ta plats i vardagsrummet ovanpå konsolen, men om det ska råda sådan stor skillnad på konfigureringen blir konsumenten förvirrad.

Visserligen är spel till PC mycket billigare än konsolspel, men datorerna är ofta mycket dyrare än konsoler. Vem vinner?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Material.net såg bra ut. Svart och stilren.

Redaktör
Ponny

Zotac ser ju ut som min router! Så tokigt Och den är inte särskilt vacker.

Ibuypower ser däremot rätt fin ut, men det där ljuset vill jag inte ha.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som någon annan sa i den förra tråden: lite lustigt att en SteamBox har namnet "Origin" som är namnet på en konkurrerande tjänst...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

[quote=eld]Fast många "steammachines" här i listan använder ju off-the-shelf chassin vilket gör hela omröstningen lite konstigt om vi tänker på att alla pc-maskiner är en potentiell steam-machine.

Material.net och alternate steamboxen använder precis samma chassi dessutom, har själv byggt en burk på samma chassi, steam kör på den![/quote

Webhallen skrev på Sweclockers att deras modell var en prototyp gjord av off-the-shelf grejer de hade i lager i princip. Den riktiga modellen ska ha nytt chassi och påminna mer om en riktig konsol i designen precis som flera av de andra steam maskinerna. Omröstningen är med andra ord helt meningslös då detta inte är helt färdiga designer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Zotac ser ju ut som min router! Så tokigt Och den är inte särskilt vacker.

Ibuypower ser däremot rätt fin ut, men det där ljuset vill jag inte ha.

Tanken är att denna ska gömmas, bakom skärmen, så tycker faktiskt att den är mest intressant.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Zotac ser ju ut som min router! Så tokigt Och den är inte särskilt vacker.

Ibuypower ser däremot rätt fin ut, men det där ljuset vill jag inte ha.

Tanken är att denna ska gömmas, bakom skärmen, så tycker faktiskt att den är mest intressant.

http://media.bestofmicro.com/C/M/416470/original/19-LED.jpg

Smart lösning, men hur blir det med värmen kan jag undra där på baksidan?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Zotac ser ju ut som min router! Så tokigt Och den är inte särskilt vacker.

Ibuypower ser däremot rätt fin ut, men det där ljuset vill jag inte ha.

Tanken är att denna ska gömmas, bakom skärmen, så tycker faktiskt att den är mest intressant.

http://media.bestofmicro.com/C/M/416470/original/19-LED.jpg

AHA!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag gillar Gigabytes lilla låda, men jag är lite skeptisk till prestandan utan dedikerad GPU.

Nu hade jag inte planerat att köpa någon steambox då mitt åbäke till dator står nära TVn redan men jag hoppas detta kan bli framtiden för gaming, konsolerna kommer blekna i jämförelse ganska snabbt om priserna på burkarna blir vettiga.

Medlem

Detta är ju verkligen höjden av idioti. Släng ett konsolnamn på enheten och datorer blir "nytt och fräscht" istället för "jobbigt". Kommer antagligen sälja bra också.

Att köpa delarna billigare och slänga i vilket jäkla OS man vill övergår helt logikens ramar enligt dessa människor.. "Den har ju coola lampor på sig", ja de hade valfri P12-dator under 2008 också..

123
Skriv svar