Spela Dota 2 med handkontroll

Robot
Medlem
Spela Dota 2 med handkontroll

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Medlem

Om man kunde styra gubben med den vänstra plattan och klicka med den högra hade det kanske blivit lite intressant.

Medlem

Hade lätt testat!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kan nog funka bra med många "rightclick-heroes" men targeted spells blir ju ett helvete. Lycka till o lira t.ex. Invoker eller Pudge med handkontroll

Medlem

Måste de låsa spelet isometriskt då? Har svårt att se hur de ska få ihop det annars när man måste flytta gubben, musen och skärmen tillräckligt snabbt.

Medlem
Skrivet av wastaah:

Måste de låsa spelet isometriskt då? Har svårt att se hur de ska få ihop det annars när man måste flytta gubben, musen och skärmen tillräckligt snabbt.

Jag tänker också att detta är ett måste. Att ha muspekare lär vara helt omöjligt.

Medlem
Skrivet av abominable:

Kan nog funka bra med många "rightclick-heroes" men targeted spells blir ju ett helvete. Lycka till o lira t.ex. Invoker eller Pudge med handkontroll

Bra analys Abominable.

Det finns väldigt många skills som man väljer target med också. Om det blir någon slags "auto aim" så kan vissa hjältar bli obalanserade.

Jag är skeptisk till att det fungerar bra i Dota 2. Däremot finns det många andra spel på Steam som kontrollen säkert fungerar bra på.

Medlem

Detta kommer ju ingen vanlig dödlig spela med handkontroll lär ju inte vara roligt någonstans.

Medlem
Skrivet av zoid:

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Är det ens mänskligt möjligt? o.0

Medlem
Skrivet av IceKing:
Skrivet av zoid:

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Är det ens mänskligt möjligt? o.0

Tomi ”Doomer” Kärnä vann ju Quake-SM 1996 med bara tagnentbord. Vissa är bara freaks of nature.

Medlem

Lycka till att lasthitta creeps med en handkontroll

Medlem

Aldrig i livet att du ens kommer ha en chans mot någon med tangentbord och mus...


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv
Skrivet av FZGurka:
Skrivet av abominable:

Kan nog funka bra med många "rightclick-heroes" men targeted spells blir ju ett helvete. Lycka till o lira t.ex. Invoker eller Pudge med handkontroll

Bra analys Abominable.

Det finns väldigt många skills som man väljer target med också. Om det blir någon slags "auto aim" så kan vissa hjältar bli obalanserade.

Jag är skeptisk till att det fungerar bra i Dota 2. Däremot finns det många andra spel på Steam som kontrollen säkert fungerar bra på.

Fast tanken var att spela för skoj inte för att bli elit, som jag t.e.x. Jag spelar dota för nöjet, inte för att bli bäst. Så för mig skulle detta vara awesome

Inaktiv
Skrivet av SkullJoke:

Aldrig i livet att du ens kommer ha en chans mot någon med tangentbord och mus...

läser du hela artikeln ens?

Medlem

saken är ju den att det är jävligt svårt att spela ett MOBA spel från soffan. För att göra detta spelbart skulle valve behöva ändra gränssnittet jäkligt duktigt då det just nu är alldeles för plottrigt från håll. Man skulle helt enkelt ha ett stort handikapp om man inte kör på storskärm.

Medlem

Har tummen mitt i handen vilken kontroll jag än använder..

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av SkullJoke:

Aldrig i livet att du ens kommer ha en chans mot någon med tangentbord och mus...

läser du hela artikeln ens?

Men om du kör vanliga pub-games med kontroll kommer majoriteten spela med tangentbord och mus vilket sätter dig i underläge... Och 90% av dom som lirar pub på dota spelar för att vinna, om man inte är ryss...

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av IceKing:
Skrivet av zoid:

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Är det ens mänskligt möjligt? o.0

Tomi ”Doomer” Kärnä vann ju Quake-SM 1996 med bara tagnentbord. Vissa är bara freaks of nature.

Det låter ju hur ballt som helst fast på den tiden var det lika vanligt att man körde med tangentbord som med mus+tbg. Jag körde själv RQ/NQ med tangentbord första 2 åren och hade inga problem alls att vara toppfragger var varannan map.

Självklart var det en stor bragd av Doomer att vinna med tangentbord men freak, nja

Mus+tbg slog inte igenom till den stora massan fören QuakeWorld kom vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av FZGurka:
Skrivet av abominable:

Kan nog funka bra med många "rightclick-heroes" men targeted spells blir ju ett helvete. Lycka till o lira t.ex. Invoker eller Pudge med handkontroll

Bra analys Abominable.

Det finns väldigt många skills som man väljer target med också. Om det blir någon slags "auto aim" så kan vissa hjältar bli obalanserade.

Jag är skeptisk till att det fungerar bra i Dota 2. Däremot finns det många andra spel på Steam som kontrollen säkert fungerar bra på.

Fast tanken var att spela för skoj inte för att bli elit, som jag t.e.x. Jag spelar dota för nöjet, inte för att bli bäst. Så för mig skulle detta vara awesome

Det som oroar mig dock är om spelet blir simplifierat bara för att fungera bättre med kontroll. Och det är något som verkligen skrämmer mig för halva charmen med Dota för mig är just att det är väldigt svårt att lära sig och bemästra. Blir det auto-aim eller liknande så är det självklart bra för en handkontroll. Men det gör även att om man spelar "normalt" så blir dom gubbarna alldeles för enkla att bemästra och då försvinner som sagt mycket av poängen med spelet, iaf för mig.

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av IceKing:
Skrivet av zoid:

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Är det ens mänskligt möjligt? o.0

Tomi ”Doomer” Kärnä vann ju Quake-SM 1996 med bara tagnentbord. Vissa är bara freaks of nature.

Det låter ju hur ballt som helst fast på den tiden var det lika vanligt att man körde med tangentbord som med mus+tbg. Jag körde själv RQ/NQ med tangentbord första 2 åren och hade inga problem alls att vara toppfragger var varannan map.

Självklart var det en stor bragd av Doomer att vinna med tangentbord men freak, nja

Mus+tbg slog inte igenom till den stora massan fören QuakeWorld kom vill jag minnas.

Njae, jag minns en intervju med honom i PC Gamer. Där kom det fram att han var helt ensam om att tävla med tangentbord och ingen trodde det var möjligt att göra detta mot folk som använde mus och tangentbord. Visst, kanske var vanligare i public med bara tangentbord då, men knappast bland proffsen.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av abominable:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av IceKing:
Skrivet av zoid:

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Är det ens mänskligt möjligt? o.0

Tomi ”Doomer” Kärnä vann ju Quake-SM 1996 med bara tagnentbord. Vissa är bara freaks of nature.

Det låter ju hur ballt som helst fast på den tiden var det lika vanligt att man körde med tangentbord som med mus+tbg. Jag körde själv RQ/NQ med tangentbord första 2 åren och hade inga problem alls att vara toppfragger var varannan map.

Självklart var det en stor bragd av Doomer att vinna med tangentbord men freak, nja

Mus+tbg slog inte igenom till den stora massan fören QuakeWorld kom vill jag minnas.

Njae, jag minns en intervju med honom i PC Gamer. Där kom det fram att han var helt ensam om att tävla med tangentbord och ingen trodde det var möjligt att göra detta mot folk som använde mus och tangentbord. Visst, kanske var vanligare i public med bara tangentbord då, men knappast bland proffsen.

Det kanske var så det var, minns ärligt talat inte exakt även om jag var en riktig fanboy på den tiden. Teddybears och Nine var klanerna jag kollade demos från hela tiden, härliga tider

Men som sagt, det kan nog stämma det du säger och jag minns ju allt snack runt Doomer. Han vann väl även året efter när han bytt över till mus+tgb? Han var en stor profil i vilket fall.

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av abominable:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av IceKing:
Skrivet av zoid:

Ptja, varför inte. Var ju någon galning som tog sig till top master i starcraft 2 med xbox360-dosa (med alla raser).

Är det ens mänskligt möjligt? o.0

Tomi ”Doomer” Kärnä vann ju Quake-SM 1996 med bara tagnentbord. Vissa är bara freaks of nature.

Det låter ju hur ballt som helst fast på den tiden var det lika vanligt att man körde med tangentbord som med mus+tbg. Jag körde själv RQ/NQ med tangentbord första 2 åren och hade inga problem alls att vara toppfragger var varannan map.

Självklart var det en stor bragd av Doomer att vinna med tangentbord men freak, nja

Mus+tbg slog inte igenom till den stora massan fören QuakeWorld kom vill jag minnas.

Njae, jag minns en intervju med honom i PC Gamer. Där kom det fram att han var helt ensam om att tävla med tangentbord och ingen trodde det var möjligt att göra detta mot folk som använde mus och tangentbord. Visst, kanske var vanligare i public med bara tangentbord då, men knappast bland proffsen.

Det kanske var så det var, minns ärligt talat inte exakt även om jag var en riktig fanboy på den tiden. Teddybears och Nine var klanerna jag kollade demos från hela tiden, härliga tider

Men som sagt, det kan nog stämma det du säger och jag minns ju allt snack runt Doomer. Han vann väl även året efter när han bytt över till mus+tgb? Han var en stor profil i vilket fall.

Ja precis så. Han bytte och vann även 97 tänk att sådana farbröder som oss fortfarande kan minnas detaljer så långt bak i tiden.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av SkullJoke:

Aldrig i livet att du ens kommer ha en chans mot någon med tangentbord och mus...

läser du hela artikeln ens?

Ja det gjorde jag. Står ändå fast vid min kommentar.


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv
Skrivet av Hypocrisy:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av SkullJoke:

Aldrig i livet att du ens kommer ha en chans mot någon med tangentbord och mus...

läser du hela artikeln ens?

Men om du kör vanliga pub-games med kontroll kommer majoriteten spela med tangentbord och mus vilket sätter dig i underläge... Och 90% av dom som lirar pub på dota spelar för att vinna, om man inte är ryss...

Ja otur för dom då, sedan du är väl medveten om att man kan öva upp sin förmåga att kunna spela bra med handkontroll via dator.

Vet många som spelar fps spel på nätet med xbox dosa och dom går det skit bra för, samma gäller inom detta. Så fort du har fått in ett hum om hur du ska göra så kommer det flyta på bättre.

1
Skriv svar