Otroligt säker målare det här

Medlem
Otroligt säker målare det här

Först ut vill jag säga det är trist att videokvalitén inte är bättre men men.. den är ju inte helt ny heller och kanske har många av er redan sett den genom åren, men kom över den idag och blev smått mållös i hur duktigt han målar, för att inte tala om tekniken.
Hoppas ni står ut tills ni ser det färdiga resultatet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

Har för mig att jag såg honom på någon talkshow för inte så länge sedan.


signatur
Medlem

aha trevligt.
han är grymt duktig iaf. Själv kan jag knappt rita en streckgubbe i paint utan att misslyckas haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Men herregud vilken skicklighet! Fantastiskt att se!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SunShine:

aha trevligt.
han är grymt duktig iaf. Själv kan jag knappt rita en streckgubbe i paint utan att misslyckas haha.

Om du vänder bilden upp och ner kanske det också blir Jimi Hendrix?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SunShine:

aha trevligt.
han är grymt duktig iaf. Själv kan jag knappt rita en streckgubbe i paint utan att misslyckas haha.

Om du vänder bilden upp och ner kanske det också blir Jimi Hendrix?

haha Det hade ju varit nått det du om man hade missat en sådan dold talang hos sig själv


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

fasiken, inga youtubeinbäddningar funkar längre... vad kan det vara?

Medlem

Funkar perfekt för mig. Vilken webläsare kör du?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Inte för att ta något ifrån killen, han är duktig utan tvekan. Men jag tror att det är oerhört många som är duktiga på att måla/rita som fixar det minst lika bra ifall de tränar på att göra vissa specifika porträtt eller liknande upp och ned.

En vanlig och väldigt bra övrning är faktiskt att göra sk "master studies" upp och ned. Man lurar i princip hjärnan att sluta fokusera på former som vi känner till i t.ex ett ansikte. Så genom att vända bilden som man vill rita/mål av så blir det istället helt plötsligt väldigt abstrakta former som man ska försöker återskapa och man slutar stirra sig blind på alla "fel" som man gör överallt. Resultatet blir oftast förvånandsvärt bra jämfört med vad man skulle kunna tänka sig.

Det handlar egentligen bara om att se, förstå och återskapa former. Är man duktig på det och så spelar det ingen större roll om du gör det upp och ned eller ej.

Men vår kära konstguru och kreatör Walter kan säkert flika in och rätta mig om jag har fel

Medlem
Skrivet av Stag:

Funkar perfekt för mig. Vilken webläsare kör du?

nu hickade det igång igen...måste varit något med cookies, eller nåt annat tekniskt.

Medlem

Jäkla säker kille!

1
Skriv svar