Get Even – tidernas snyggaste spel?

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Bennii:

Om man ska demonstrera grafikteknologi så ska man inte göra det i ett lågupplöst Youtube-fönster. Det är som att demonstrera DaVincis penselteknik med ett frimärke.

Videon sa för övrigt väldigt lite om spelet.

Du kan ju köra i 1080 fullskärm vet du...

Det är fortfarande väldigt hårt komprimerat och ger inte en helt rättvis bild.

Appropå spelet så tror jag att det kommer lida av samma problem som till exempel RAGE, miljöerna är snygga men saknar liv då allt känns väldigt statiskt.


signatur

Xd

Medlem

Åh nej! ännu en kvinna som behöver räddas! *trollar*

Medlem

Lite drygt att så fort en persons ansikte visades blev allt suddigt varje gång. Vill ju gärna se hur människor/monster/etc kan komma att se ut också.

Medlem
Skrivet av 2c1c:

Vem är Even?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Lite drygt att så fort en persons ansikte visades blev allt suddigt varje gång. Vill ju gärna se hur människor/monster/etc kan komma att se ut också.

iofs tidigt alfafoto men de såg lite "skyltdockiga" ut

Gött, cement, special soldater och uppbundna brudar. Jävligt next gen. Fan gör nått nytt.

Medlem

Video #2 var den enda som var det minsta intressant.

Och den såg förvisso rätt cool ut, trots att den (även i suddiga 1080p) hade alldeles för låg bitrate och var fullkomligt sönderkomprimerad.

Måste se mer innan jag kan säga till eller från.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Video #2 var den enda som var det minsta intressant.

Och den såg förvisso rätt cool ut, trots att den (även i suddiga 1080p) hade alldeles för låg bitrate och var fullkomligt sönderkomprimerad.

Måste se mer innan jag kan säga till eller från.

Dock var det massa konstiga defekter i själva spelvärlden. Tex fönsterrutorna såg helt konstiga ut.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Storyn verkar gå ut på att nån brud har vart otrogen eller nåt, man tar henne till ett industri komplex och binder henne i en stol å sen äre dags å "get even". Så jag tolkar trailern iaf..:P

Inaktiv
Skrivet av Dalthor-san:

Åh nej! ännu en kvinna som behöver räddas! *trollar*

Helvete bäst att ringa Anita innan nån till själ blir sexistisk.
Hurry!

Medlem

Helt klart intressant. Kan bli evolution inom branchen om flera använder denna teknik. Slipper vi alla repetiva texturer och annat.

Den nackdelen jag ser, som jag skulle vilja se mer av, är deformerbara miljöer. Som jag förstår med denna teknik så blir allt väldigt stelt i miljöerna och det är ett steg bakåt.

Half-Life 2 var ett väldigt bra exempel på steg i rätt riktning, både när det gäller fysik och grafik. Tyvärr har allt blivit mer grafik än fysik den senaste tiden och det är sjukt trist

ELF
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ELF:

Länk till videon. Finns ingen i artikeln.

Klicka Youtube-loggan nere till höger på filmtumnageln.

Måste vara mobilversionen av Firefox som buggar. För det finns inget från Youtube inbäddat på sidan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Men snälla, 90% var live action resten såg medelmåttigt ut -.- inget next gen över detta, bara "next gen". Av vad som visats i den trailern ser det _sämre_ ut än det kommande liret från ubisoft.

Medlem

Jag fann trailern som en indikation på att de förmodligen inte har så mycket att komma med.
Mycket live action, vid delar man vill se detaljer kör de blurring/svart hokus-pokus såatte, överlag, näe, tummen ner.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Spectral:

Lite drygt att så fort en persons ansikte visades blev allt suddigt varje gång. Vill ju gärna se hur människor/monster/etc kan komma att se ut också.

iofs tidigt alfafoto men de såg lite "skyltdockiga" ut

Sättet soldaterna rör sig på är väldigt realistiskt. Att hålla torso och midja stabilt när du söker av på det viset de gör är väldigt viktigt. Så animationerna, om än inte speciellt reflektiva mot slutprodukten, var bra.

Skrivet av ItisI:

Men snälla, 90% var live action resten såg medelmåttigt ut -.- inget next gen över detta, bara "next gen". Av vad som visats i den trailern ser det _sämre_ ut än det kommande liret från ubisoft.

Viden är gjord med hjälp av Thorskan\Better Reality. Att säga att det var Live action är en åsikt, men du kan inte bevisa att det faktiskt var det. .

Det är dessutom ett tech-demo, inte en trailer för att ge en klar blick på slutprodukten. Sen vill jag veta vad du jämför med om du ansåg att det såg medelmåttigt ut.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Dock var det massa konstiga defekter i själva spelvärlden. Tex fönsterrutorna såg helt konstiga ut.

Precis.

Glasklart är dock att videon inte gjorde teknologin någon rättvisa, inte på grund av upplösning utan istället, då naturligtvis, bitrate.

Medlem

"The Vanishing of Ethan Carter" verkar använda sig av liknande teknologi, men verkar mycket intressantare än "Get Even" (som vi förvisso knappt vet något om.).

http://www.theastronauts.com/2013/12/three-gifs-vanishing-eth...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Sedan gör de en Gearbox och slaktar grafiken helt innan släpp. Det roliga är att majoriteten av klippet visar inte in game grafik utan är för renderat skit och då kan man få det att se ut lite hur de vill. Precis som med ett tech demo. Väntar faktiskt med hypen tills jag har sett spelet..

Medlem

Låt mig gissa, "kickstarter" och when its done!

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Sedan gör de en Gearbox och slaktar grafiken helt innan släpp. Det roliga är att majoriteten av klippet visar inte in game grafik utan är för renderat skit och då kan man få det att se ut lite hur de vill. Precis som med ett tech demo. Väntar faktiskt med hypen tills jag har sett spelet..

Det är just det det inte är. Det är ingame-grafik de visar, det syns om man vet vad man skall kolla efter.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av DonGrif:

Dock var det massa konstiga defekter i själva spelvärlden. Tex fönsterrutorna såg helt konstiga ut.

Precis.

Glasklart är dock att videon inte gjorde teknologin någon rättvisa, inte på grund av upplösning utan istället, då naturligtvis, bitrate.

Tänkte mer på hur de såg ut när de låg döda

Medlem

"tidernas snyggaste spel" Så var realese 2015, tror det kommer fler titlar som kan slå igenom denna titel.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Bennii:

Om man ska demonstrera grafikteknologi så ska man inte göra det i ett lågupplöst Youtube-fönster. Det är som att demonstrera DaVincis penselteknik med ett frimärke.

Videon sa för övrigt väldigt lite om spelet.

Du kan ju köra i 1080 fullskärm vet du...

https://pbs.twimg.com/media/Ban4mS2CYAE5xs-.jpg:large
Youtube komprimerar filerna som fan

Medlem

Ser bra ut , dock lite ledsen att min PS4 va defekt efter en veckas spelande började maskinen starta sig själv när den var avstängd och kroniskt börja skjuta ut spel disken , testade allt det var bra ett par timmar sen började skiten igen , nu får vi hoppas att svinen Nordic Film ger mig en bra konsol eller fixar den jag skickat in

Medlem

Hitta länken! Adblock hade väl tagit bort nått trams antar jag

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Dizzz:

Sedan gör de en Gearbox och slaktar grafiken helt innan släpp. Det roliga är att majoriteten av klippet visar inte in game grafik utan är för renderat skit och då kan man få det att se ut lite hur de vill. Precis som med ett tech demo. Väntar faktiskt med hypen tills jag har sett spelet..

Det är just det det inte är. Det är ingame-grafik de visar, det syns om man vet vad man skall kolla efter.

Japp. Och grisar kan flyga. Det är förrenderat skit som de visar. Detta är ack så uppenbart för alla som inte inbillat sig något annat.

Medlem

Oj det såg ju riktigt nice ut. Hur de rörde sig var ju absolut den största säljpunkten för mig, så ruggigt realistiskt ut. Polen verkar rocka när det gäller spel nuförtiden!

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Dizzz:

Sedan gör de en Gearbox och slaktar grafiken helt innan släpp. Det roliga är att majoriteten av klippet visar inte in game grafik utan är för renderat skit och då kan man få det att se ut lite hur de vill. Precis som med ett tech demo. Väntar faktiskt med hypen tills jag har sett spelet..

Det är just det det inte är. Det är ingame-grafik de visar, det syns om man vet vad man skall kolla efter.

Japp. Och grisar kan flyga. Det är förrenderat skit som de visar. Detta är ack så uppenbart för alla som inte inbillat sig något annat.

Eller inte. Om du vill ha exempel så kolla på alla "objekt" som ligger på marken, sprickorna i väggarna, glasrutorna för att nämna några exempel så ser du att det är ingame (om du vet vad du skall kolla efter).

Medlem

Plötsligt inser jag att spelen kommer att vara som att gå utanför dörren och börja skjuta, frågan är bara när.
Hoppas dom har bra hårdvara på hemmet.

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Dizzz:

Sedan gör de en Gearbox och slaktar grafiken helt innan släpp. Det roliga är att majoriteten av klippet visar inte in game grafik utan är för renderat skit och då kan man få det att se ut lite hur de vill. Precis som med ett tech demo. Väntar faktiskt med hypen tills jag har sett spelet..

Det är just det det inte är. Det är ingame-grafik de visar, det syns om man vet vad man skall kolla efter.

Japp. Och grisar kan flyga. Det är förrenderat skit som de visar. Detta är ack så uppenbart för alla som inte inbillat sig något annat.

Eller inte. Om du vill ha exempel så kolla på alla "objekt" som ligger på marken, sprickorna i väggarna, glasrutorna för att nämna några exempel så ser du att det är ingame (om du vet vad du skall kolla efter).

Ja eller hur?

123
Skriv svar