Appropå PS4/Xbone och att det skulle vara billigare att bygga en PC

Medlem
Appropå PS4/Xbone och att det skulle vara billigare att bygga en PC

Detta var vad jag fick fram http://www.inet.se/kundvagn/visa/4461556/2014-01-09 , nu vet jag inte om den är lika bra eller mycket bättre än sagda, men som vi kan se på åtminstone den PCn så är PC MYCKET dyrare. Så posta gärna lite olika PC-builds på datorer som är likvärdiga PS4/Xbone.

(med denna tråd säger jag inte att det är bättre med konsol, utan jag gillar PC bättre, men har aldrig förstått hur en PC kan vara billigare för samma prestanda och när jag kollade så har jag fortfarande samma åsikt)

Medlem

Good God! Inte ännu en diskussion om det här...

Medlem

Jo så är det. Har inte sett någon posta ett bygge som är likvärdig eller bättre för samma pris. Så jag tyckte att då folk gapar så mycket om det så kan dom som gör det gärna bevisa det

Medlem

Det jag brukar höra är att PC kan få bättre prestanda, för dom som kräver mer, och konsoler är för dom som inte bryr sig så värst.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det jag brukar höra är att PC kan få bättre prestanda, för dom som kräver mer, och konsoler är för dom som inte bryr sig så värst.

Har sett nästan hela tiden om folk som gapar om att du kan få en minst lika bra PC för samma pengar, men ja PC har bättre prestanda (ja iofs beroende på hur man bygger den men nu antar jag vi snackar om en bra byggd dator ;p ). Tar vi min PC t.ex så landar jag på mellan 19-60 fps på hitman absolutions benchmark test (kör på medium), men antar i mitt fall att det är grafikkorten som kan vara flaskhalsen och att jag nog skulle kunna köra på 60+ fps med ett bättre på high. Men min dator är väl lite av en annan diskution men ändock ^^

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Detta var vad jag fick fram http://www.inet.se/kundvagn/visa/4461556/2014-01-09 , nu vet jag inte om den är lika bra eller mycket bättre än sagda, )

Om vi säger så här: Mitt grafikkort kostar ungefär lika mycket som en PS4, och eftersom jag har kollat fakta om hårdvaran i en PS4 så tycker jag att det är billigt...

Medlem
Skrivet av zappmeharder:
Skrivet av Smoo87:

Detta var vad jag fick fram http://www.inet.se/kundvagn/visa/4461556/2014-01-09 , nu vet jag inte om den är lika bra eller mycket bättre än sagda, )

Om vi säger så här: Mitt grafikkort kostar ungefär lika mycket som en PS4, och eftersom jag har kollat fakta om hårdvaran i en PS4 så tycker jag att det är billigt...

Ja men det är ju inte bara grafikkortet som kostar pengar ;). antar du har ett gtx 780 eller åt det hållet då. Ta som mig, skulle jag köpa ett sånt skulle jag antagligen behöva köpa ny processor oxå då den antagligen skulle bli en flaskhals, och på det säkerligen ett nytt nätagg. Ram minnet tror jag skulle duga (om inte så är det ändock inte mycket pengar det handlar om). Vad som är billigt är olika för alla, men man kommer inte ifrån att ps4 är billig för sin prestanda (om nu det där vart likvärdigt som jag länka), BILLIGARE än pc.

Men allt i slutändan handlar om vad man själv vill ha, men så trött på när folk säger att man får lika bra om inte bättre för SAMMA pengar

Medlem

Jao, men man kan ju tänka på två saker:

1) Konsolerna säljs med förlust för att sälja mer och sedan dra in pengar på spelen. Dom släpper alltså hårdvaran billigare än vad de borde för att fler sedan skall köpa spelen

2) Om ett år eller två kommer det vara omvänt då konsolerna är kvar på samma nivå medans hårdvaran för PC hela tiden utvecklas. Kommer du plocka ihop samma paket i december så kommer PC:n vara billigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jao, men man kan ju tänka på två saker:

1) Konsolerna säljs med förlust för att sälja mer och sedan dra in pengar på spelen. Dom släpper alltså hårdvaran billigare än vad de borde för att fler sedan skall köpa spelen

2) Om ett år eller två kommer det vara omvänt då konsolerna är kvar på samma nivå medans hårdvaran för PC hela tiden utvecklas. Kommer du plocka ihop samma paket i december så kommer PC:n vara billigare.

Tänker likadant, har väl varit allmänt känt att next-gen konsolerna säljs med förlust. Så jämförelsen i pris blir inte så pålitlig.

Och sedan känns det konstigt jämföra ett modulärt system (PC) med ett slutet (konsol)
Klart att det kommer vända när ex PS4an varit ute ett tag då en PC aldrig slutar utvecklas i hårdvaruväg.

Rätt menlös diskussion för övrigt hehe, jag menar man får vad man betalar för. Konsol för ett fast pris med förutbestämd hårdvara kontra en PC med fri valmöjlighet att bestämma hårdvara vid och efter köpet. Det är väl också en faktor som spelar in, så bara jämföra pris går liksom inte, man måste jämföra bästa köp och inte pris och då blir det ju en fråga om väldigt individuella behov hos gemene köpare.

Medlem

Man köper en PS4 och eller PC för spelens skull.

När jag köpte min PS3 och PS4 köpte jag inte dom för prestandan för min gamla hederliga 3930k är mycket snabbare än båda maskinerna tillsammans. Men jag spelar på alla system för att jag är en gamer och inte en fanboy.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Man köper en PS4 och eller PC för spelens skull.

När jag köpte min PS3 och PS4 köpte jag inte dom för prestandan för min gamla hederliga 3930k är mycket snabbare än båda maskinerna tillsammans. Men jag spelar på alla system för att jag är en gamer och inte en fanboy.

Hear, hear!


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Man köper en PS4 och eller PC för spelens skull.

När jag köpte min PS3 och PS4 köpte jag inte dom för prestandan för min gamla hederliga 3930k är mycket snabbare än båda maskinerna tillsammans. Men jag spelar på alla system för att jag är en gamer och inte en fanboy.

Om man redan har en PC så köpar man därmed en konsol enbart för de konsolexklusiva spelen som man vill spela då man annars kan köra multiplattformsspel på PC.

Är det verkligen så många så att det motiverar det höga konsolpriset och de höga priserna på konsolspelen?

Btw: Om man bara har en PC för att man inte är intresserad tillräcklig mycket för de konsolexklusiva titlarna, är man en PC-fanboy då eller fortfarande bara en "vanlig gamer"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Är det verkligen så många så att det motiverar det höga konsolpriset och de höga priserna på konsolspelen?

Spelen ligger väldigt nära varandra i pris om man köper PC och konsolspel billigt. Köper du från Åhlens kan det variera med upp till 100kr, med undantag för PS4 som just nu har för höga priser på sina spel.
Köper man många spel på steamrea och GMG ligger det i klass med PSN rea och båda två mycket dyrare än "gratis spel" från PS+.

Det är inte bara konsolexklusiva titlar man köper en konsol för. En del spel som NBA2K14 är mycket bättre på konsol än på PC just för att utvecklarna ofta gör PC versionen baserad på den äldre konsolgenerationen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Man köper en PS4 och eller PC för spelens skull.

När jag köpte min PS3 och PS4 köpte jag inte dom för prestandan för min gamla hederliga 3930k är mycket snabbare än båda maskinerna tillsammans. Men jag spelar på alla system för att jag är en gamer och inte en fanboy.

Men som Conthox skriver, om man inte är intresserad av dom exklusiva, alternativt bara 1 eller 2 exklusiva och gillar PC bättre så finns det inte mycket stöd för ett köp av en konsol. Däremot som mig, jag gillar vissa spel bättre på konsol medans andra bättre på PC, så för mig motiveras köp av både konsol och PC (jaja PC hade jag väl haft i vilket fall som helst, men ändå )

Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Man köper en PS4 och eller PC för spelens skull.

När jag köpte min PS3 och PS4 köpte jag inte dom för prestandan för min gamla hederliga 3930k är mycket snabbare än båda maskinerna tillsammans. Men jag spelar på alla system för att jag är en gamer och inte en fanboy.

Om man redan har en PC så köpar man därmed en konsol enbart för de konsolexklusiva spelen som man vill spela då man annars kan köra multiplattformsspel på PC.

Är det verkligen så många så att det motiverar det höga konsolpriset och de höga priserna på konsolspelen?

Btw: Om man bara har en PC för att man inte är intresserad tillräcklig mycket för de konsolexklusiva titlarna, är man en PC-fanboy då eller fortfarande bara en "vanlig gamer"?

Helt och hållet beroende på vem du är, men kort och gott, nja känns inte så värt om man köper en konsol enbart för dom exklusiva spelen (tror inte många känner för ALLA exklusiva heller dessutom). Så allt handlar om vad man gillar att spela på. Nej, man är absolut inte PC-fanboy för man gillar PC bäst, om man nu känner sig bekvämast med PC och bara skulle använda en konsol till exklusiva spel (allra helst om det är 1-2 exklusiva man skulle spela), alternativt att man inte har råd med en konsol.

Angående dina punkter;
1. Det måhända men för den betalande kunden så blir det billigare .
2. Ja självklart kommer det vara billigare då (förutsatt att just dom delarna finns kvar på marknaden då men jag fattar vad du menar) . Ja det är just det som är det bästa, på gott och ont, att du från månad till månad (nåja) blir bättre och bättre medans som du säger stampar konsolerna kvar på samma ställe

Medlem

R9280X ger dock högre prestanda än vad konsolerna klarar av. Du får slänga ihop en rigg som klarar v det mesta i 1280x720 så landar du närmre verkligheten.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Angående dina punkter

Visst blir konsumentpriset på hårdvaran billigare, men i längden så sparar man in på det i och med spelkostnaden. Om man dessutom räknar med att man kan ta det man sparar på spelkostnaden och sedan lägga det på en uppgradering av datorn om ett år eller två, så kommer man på lång sikt alltså få en dator som är mycket bättre än konsolen för samma totalkostnad.

Som en del redan sagt: visst, om man bara köper spel efter ett tag när dom gått ned i pris så blir det billigare. Men det gäller ju alla plattformar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:

Angående dina punkter

Visst blir konsumentpriset på hårdvaran billigare, men i längden så sparar man in på det i och med spelkostnaden. Om man dessutom räknar med att man kan ta det man sparar på spelkostnaden och sedan lägga det på en uppgradering av datorn om ett år eller två, så kommer man på lång sikt alltså få en dator som är mycket bättre än konsolen för samma totalkostnad.

Som en del redan sagt: visst, om man bara köper spel efter ett tag när dom gått ned i pris så blir det billigare. Men det gäller ju alla plattformar.

Ja självklart jag säger inte emot dig, men om det är någon som kanske bara säg köper 1 spel per år, så tjänade man inte på datorn i förra generationen. Jag måste erkänna mig bevisad att jag är överbevisad (förutsatt att grafikkortet jag valde var för bra)

Medlem

Vissa spel finns bara på PC eller lämpar sig bättre där. Vissa spel finns bara till PS eller lämpar sig bättre där. Därför har man både PS och PC. PC är bättre prestanda men stökigare. PS är soft soffliggning, simpelt och fullt tillräcklig prestanda.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Testpilot

Som sagts redan i tråden så vet vi att hårdvaran säljs med förlust och den förlusten täcks med spellicensiering & det är ju inget nytt.
Ska man sen kolla på ditt paket så har det betydligt med flås än vad en PS4/ONE har.
Du bör dels ta en AMD processor och sen ha ett 270 kort för att komma någorlunda i närheten.
Länkar till 2 jämförelser där de försöker nåt liknande:

http://www.extremetech.com/gaming/171158-can-you-build-a-gami...
http://www.pcgamer.com/2013/02/21/pc-gamer-vs-playstation-4-t...

Byggde nåt liknande själv här:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13364...

Finner dock ingen som helst anledning att ens försöka bygga "ner" sig med PC hårdvara för att göra nåt med samma prestanda som de nya konsollerna.
Bygga en pc och att den är modulär är ju hela grejen + att man använder den till så mycket mer och då har man ju anledning att lägga mer pengar på sin PC.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vissa spel finns bara på PC eller lämpar sig bättre där. Vissa spel finns bara till PS eller lämpar sig bättre där. Därför har man både PS och PC. PC är bättre prestanda men stökigare. PS är soft soffliggning, simpelt och fullt tillräcklig prestanda.

Visst, om man har pengar kan man ha båda. Men om man inte har hur mycket som helst, varför välja en konsol och begränsa sig? Skulle väl vara "simpelt" som är nyckelordet då. Inte för att jag förstår vad det är som är så jättesvårt med att sätta PCn i vardagsrummet och koppla in, det är ju lika många steg som för en konsol. Elsladd i väggen, LAN till routern, HDMI till TVn, trådlösa kontroller som man kan använda från soffan. Om man inte kan, vill eller orkar installera OS på datorn så kan man be dom man köper datorn av göra det åt en så att det bara är att sätta igång när man väl pluggat i.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Paddington:

Vissa spel finns bara på PC eller lämpar sig bättre där. Vissa spel finns bara till PS eller lämpar sig bättre där. Därför har man både PS och PC. PC är bättre prestanda men stökigare. PS är soft soffliggning, simpelt och fullt tillräcklig prestanda.

Visst, om man har pengar kan man ha båda. Men om man inte har hur mycket som helst, varför välja en konsol och begränsa sig? Skulle väl vara "simpelt" som är nyckelordet då. Inte för att jag förstår vad det är som är så jättesvårt med att sätta PCn i vardagsrummet och koppla in, det är ju lika många steg som för en konsol. Elsladd i väggen, LAN till routern, HDMI till TVn, trådlösa kontroller som man kan använda från soffan. Om man inte kan, vill eller orkar installera OS på datorn så kan man be dom man köper datorn av göra det åt en så att det bara är att sätta igång när man väl pluggat i.

Du missade steget där du inte får trådlösa kontroller som kan starta datorn automatiskt och vill du ha liknande snabbhet på starta OS på datorn måste du ha stöd för UEFI och använda dig av en SSD.
Min PS4 med SSHD startar på 12 sekunder och min HTPC med SSD startar på 20 sekunder. Så oavsett hur du gör kan du inte få den här enkelheten med en dator som du får med en konsol.

Skrivet av Harakiri:

Som sagts redan i tråden så vet vi att hårdvaran säljs med förlust och den förlusten täcks med spellicensiering & det är ju inget nytt.
Ska man sen kolla på ditt paket så har det betydligt med flås än vad en PS4/ONE har.
Du bör dels ta en AMD processor och sen ha ett 270 kort för att komma någorlunda i närheten.
Länkar till 2 jämförelser där de försöker nåt liknande:

http://www.extremetech.com/gaming/171158-can-you-build-a-gami...
http://www.pcgamer.com/2013/02/21/pc-gamer-vs-playstation-4-t...

Byggde nåt liknande själv här:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1...

Finner dock ingen som helst anledning att ens försöka bygga "ner" sig med PC hårdvara för att göra nåt med samma prestanda som de nya konsollerna.
Bygga en pc och att den är modulär är ju hela grejen + att man använder den till så mycket mer och då har man ju anledning att lägga mer pengar på sin PC.

Du glömde OS till maskinen och byt ut GTX 660 mot 7870 och byt ut chassit mot en som passar på tv-bänken så har du en konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du missade steget där du inte får trådlösa kontroller som kan starta datorn automatiskt och vill du ha liknande snabbhet på starta OS på datorn måste du ha stöd för UEFI och använda dig av en SSD.
Min PS4 med SSHD startar på 12 sekunder och min HTPC med SSD startar på 20 sekunder. Så oavsett hur du gör kan du inte få den här enkelheten med en dator som du får med en konsol.

Och vari ligger "problemet" med att ha en SSD i en dator? Så jäkla dyra är dom inte (behöver ju inte ha maxsstorlek - men man kan om man vill!) Min Win8-dator är jättesnabb, plus att jag undrar hur många som har så jäkla bråttom när dom skall spela så att dom inte kan vänta i 60 sekunder? (Jag kan återkomma med uppstartstid om det så önskas.)

Så vad det hela hänger på är alltså att du vill ha en trådlös kontroll som startar enheten? Betala överpris för grejjer bara för att man inte orkar gå 2 meter och trycka på en På-knapp. Jesus Christ...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Som nämnts så är det ju en enkelhet man får i konsol, och en modulär enhet i form av PC.
Om man tänker efter så tror jag de flesta spelintresserade också behov av en dator för vardags- och arbetssysslor.
Dvs en viss kostnad hade oavsett lagts på en dator även man har konsol.

Då kunde man väl tänka sig att 4-5000kr kommer spenderas oavsett om man ska spela på PC eller konsol (för hushållet kommer ändå ha en dator), men däremot om du väljer spela på PC så har du närmare till hands för uppgradera din dator till en gamingrigg.

Min poäng är att det finns så många sidor av myntet att bästa kontentan av det hela är inte "vilket är bäst? Pc eller konsol?" utan snarare "vad vill jag ha? Vilka kriterier ska uppfyllas?"

Gäller väl bara snacka, läsa och informera sig tillräckligt för veta vad man vill efter ens behov.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Du missade steget där du inte får trådlösa kontroller som kan starta datorn automatiskt och vill du ha liknande snabbhet på starta OS på datorn måste du ha stöd för UEFI och använda dig av en SSD.
Min PS4 med SSHD startar på 12 sekunder och min HTPC med SSD startar på 20 sekunder. Så oavsett hur du gör kan du inte få den här enkelheten med en dator som du får med en konsol.

Och vari ligger "problemet" med att ha en SSD i en dator? Så jäkla dyra är dom inte (behöver ju inte ha maxsstorlek - men man kan om man vill!) Min Win8-dator är jättesnabb, plus att jag undrar hur många som har så jäkla bråttom när dom skall spela så att dom inte kan vänta i 60 sekunder? (Jag kan återkomma med uppstartstid om det så önskas.)

Så vad det hela hänger på är alltså att du vill ha en trådlös kontroll som startar enheten? Betala överpris för grejjer bara för att man inte orkar gå 2 meter och trycka på en På-knapp. Jesus Christ...

Om du inte bryr dig om laddningstider varför köpte du en SSD?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Du missade steget där du inte får trådlösa kontroller som kan starta datorn automatiskt och vill du ha liknande snabbhet på starta OS på datorn måste du ha stöd för UEFI och använda dig av en SSD.
Min PS4 med SSHD startar på 12 sekunder och min HTPC med SSD startar på 20 sekunder. Så oavsett hur du gör kan du inte få den här enkelheten med en dator som du får med en konsol.

Och vari ligger "problemet" med att ha en SSD i en dator? Så jäkla dyra är dom inte (behöver ju inte ha maxsstorlek - men man kan om man vill!) Min Win8-dator är jättesnabb, plus att jag undrar hur många som har så jäkla bråttom när dom skall spela så att dom inte kan vänta i 60 sekunder? (Jag kan återkomma med uppstartstid om det så önskas.)

Så vad det hela hänger på är alltså att du vill ha en trådlös kontroll som startar enheten? Betala överpris för grejjer bara för att man inte orkar gå 2 meter och trycka på en På-knapp. Jesus Christ...

Om du inte bryr dig om laddningstider varför köpte du en SSD?

Hur menar du nu? Jag skrev att min dator med SSD antagligen inte är våldsamt mycket långsammare än en konsol, så varför snöa in sig på 12 sek kontra 30 sek, eller om man inte har SSD typ 60 sekunder. Alltså: Ja, laddningstider spelar roll - och min dator med SSD är inte långsammare än en konsol. Varför då lägga ned mer pengar på konsol?.... enligt dig: man kan ha en trådlös kontroll som startar enheten! Wow. Such readyness. Much speed. Wow. Very control.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Du missade steget där du inte får trådlösa kontroller som kan starta datorn automatiskt och vill du ha liknande snabbhet på starta OS på datorn måste du ha stöd för UEFI och använda dig av en SSD.
Min PS4 med SSHD startar på 12 sekunder och min HTPC med SSD startar på 20 sekunder. Så oavsett hur du gör kan du inte få den här enkelheten med en dator som du får med en konsol.

Och vari ligger "problemet" med att ha en SSD i en dator? Så jäkla dyra är dom inte (behöver ju inte ha maxsstorlek - men man kan om man vill!) Min Win8-dator är jättesnabb, plus att jag undrar hur många som har så jäkla bråttom när dom skall spela så att dom inte kan vänta i 60 sekunder? (Jag kan återkomma med uppstartstid om det så önskas.)

Så vad det hela hänger på är alltså att du vill ha en trådlös kontroll som startar enheten? Betala överpris för grejjer bara för att man inte orkar gå 2 meter och trycka på en På-knapp. Jesus Christ...

Om du inte bryr dig om laddningstider varför köpte du en SSD?

Hur menar du nu? Jag skrev att min dator med SSD antagligen inte är våldsamt mycket långsammare än en konsol, så varför snöa in sig på 12 sek kontra 30 sek, eller om man inte har SSD typ 60 sekunder. Alltså: Ja, laddningstider spelar roll - och min dator med SSD är inte långsammare än en konsol. Varför då lägga ned mer pengar på konsol?.... enligt dig: man kan ha en trådlös kontroll som startar enheten! Wow. Such readyness. Much speed. Wow. Very control.

För om laddningstider inte är viktigt skulle du kunna köra på 5400 rpm disk i din dator och spara in flera hundralappar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:

Som sagts redan i tråden så vet vi att hårdvaran säljs med förlust och den förlusten täcks med spellicensiering & det är ju inget nytt.
Ska man sen kolla på ditt paket så har det betydligt med flås än vad en PS4/ONE har.
Du bör dels ta en AMD processor och sen ha ett 270 kort för att komma någorlunda i närheten.
Länkar till 2 jämförelser där de försöker nåt liknande:

http://www.extremetech.com/gaming/171158-can-you-build-a-gami...
http://www.pcgamer.com/2013/02/21/pc-gamer-vs-playstation-4-t...

Byggde nåt liknande själv här:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&...

Finner dock ingen som helst anledning att ens försöka bygga "ner" sig med PC hårdvara för att göra nåt med samma prestanda som de nya konsollerna.
Bygga en pc och att den är modulär är ju hela grejen + att man använder den till så mycket mer och då har man ju anledning att lägga mer pengar på sin PC.

Du glömde OS till maskinen och byt ut GTX 660 mot 7870 och byt ut chassit mot en som passar på tv-bänken så har du en konsol.

Byggde nåt på 10 minuter med liknande prestanda bara för att ge exempel på nåt billigt.
Kollade efter 7850/70 men de har slutat tillverkats så ett 660 är billigare med liknande prestanda, R9 270 kostar lite till.
OS , ptja Steam OS är väl gratis?
Låda , tja finns ju desklådor men dessa trissar upp priset för mycket för denna jämförelse.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

OS , ptja Steam OS är väl gratis?

Då är det inte många multiplatformstitlar du kan köra förutom TF2, Portal och något till. Windows är ett krav om du ska kunna spela spel som BF4, CoD, ACBF osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:

OS , ptja Steam OS är väl gratis?

Då är det inte många multiplatformstitlar du kan köra förutom TF2, Portal och något till. Windows är ett krav om du ska kunna spela spel som BF4, CoD, ACBF osv.

Såklart , men det är krav som du tillsatt och inte trådstartaren. Där var det bara hårdvaran som var aktuell.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

För om laddningstider inte är viktigt skulle du kunna köra på 5400 rpm disk i din dator och spara in flera hundralappar.

Så bara för att man inte prioriterar laddningstider så betyder det att det är helt oviktigt?

Tyvärr kompis, jag tror inte att du kan övertyga mig. Verkar som att jag inte kan övertyga dig heller, så antar att vi stannar här.

Trevlig helg / C


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar