Vilken Steam Machine är snyggast?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Detta är ju verkligen höjden av idioti. Släng ett konsolnamn på enheten och datorer blir "nytt och fräscht" istället för "jobbigt". Kommer antagligen sälja bra också.

Att köpa delarna billigare och slänga i vilket jäkla OS man vill övergår helt logikens ramar enligt dessa människor.. "Den har ju coola lampor på sig", ja de hade valfri P12-dator under 2008 också..

Fast det handlar ju i grund och botten om att göra pc-spelande mer attraktivt för de som faktiskt inte vill, kan eller orkar bygga en egen dator. De som vill ha en on/off-knapp, en gamepad och ett smidigt gränssnitt.

Jag växte upp med att mecka datorer. Det första jag gjorde med morsans hem-pc var att plocka ur hårddisken så att jag kunde springa över till polaren och kopiera "saker".

Idag, sisådär 15 år senare, har jag inget som helst intresse för att lära mig vilka komponenter som passar med varandra. Kommer datorn i en snygg och liten dator som får resten av familjen att acceptera den i vardagsrummet är det bara ett plus och kan till och motivera det högre priset.


signatur
Medlem

Så svårt att säga utifrån en enda bild. Man ser ju inte heller storleken på dom, vilket kan vara avgörande, samt vilka alternativ som rymmer den prestandam man vill ha (vilket kommer ställa krav på ventilation) Tycker nog ändå att Webhalllens såg bäst ut på den enda bilden man får se, fast Alienware, Scan NC10 och Cyberpowerpc låg inte långt ifrån (den sistnämnda enbart för att utseendet romantiserar så med Portal ^^).
Origin Chronos och Zotacs var helt klart fulast...den ena ser ut som en skokartong medans den andra skulle misstas för en wifi router vilken dag som helst.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Zotac ser ju ut som min router! Så tokigt Och den är inte särskilt vacker.

Ibuypower ser däremot rätt fin ut, men det där ljuset vill jag inte ha.

Tanken är att denna ska gömmas, bakom skärmen, så tycker faktiskt att den är mest intressant.

http://media.bestofmicro.com/C/M/416470/original/19-LED.jpg

Fast vad ska den bakom skärmen att göra, var inte tanken att Steam Machin ska användas till tv'n? Antar att det funkar som ett alternativ till datorn också, ifall man verkligen inte gör annat på den än spelar Steamspel

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

Detta är ju verkligen höjden av idioti. Släng ett konsolnamn på enheten och datorer blir "nytt och fräscht" istället för "jobbigt". Kommer antagligen sälja bra också.

Att köpa delarna billigare och slänga i vilket jäkla OS man vill övergår helt logikens ramar enligt dessa människor.. "Den har ju coola lampor på sig", ja de hade valfri P12-dator under 2008 också..

Fast det handlar ju i grund och botten om att göra pc-spelande mer attraktivt för de som faktiskt inte vill, kan eller orkar bygga en egen dator. De som vill ha en on/off-knapp, en gamepad och ett smidigt gränssnitt.

Jag växte upp med att mecka datorer. Det första jag gjorde med morsans hem-pc var att plocka ur hårddisken så att jag kunde springa över till polaren och kopiera "saker".

Idag, sisådär 15 år senare, har jag inget som helst intresse för att lära mig vilka komponenter som passar med varandra. Kommer datorn i en snygg och liten dator som får resten av familjen att acceptera den i vardagsrummet är det bara ett plus och kan till och motivera det högre priset.

Om man inte vill, kan eller orkar så finns en uppsjö av byggtjänster (t.ex. Inet) där det går att be om att få t.ex. Steam OS installerat. Finns även färdiga datorer som går att justera spec på eller färdiga produktpaket som ligger bekvämt sorterade efter prestandanivå med tydliga rubriker.

Min poäng är att en bättre dator med samma OS för ett lägre pris är väldigt lätt att hitta, oftast bara två klick bort från köpknappen till dessa "Steambox"-datorer. Finner man det helt uppåt väggarna att faktiskt behöva klicka på rätt produktpaket, ange Steam OS och beställa snarare än att bara trycka på "köp" så bör man faktiskt fråga sig om det är en Steambox man vill ha och inte bara en Playstation 4.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Zotac ser ju ut som min router! Så tokigt Och den är inte särskilt vacker.

Ibuypower ser däremot rätt fin ut, men det där ljuset vill jag inte ha.

Tanken är att denna ska gömmas, bakom skärmen, så tycker faktiskt att den är mest intressant.

http://media.bestofmicro.com/C/M/416470/original/19-LED.jpg

Fast vad ska den bakom skärmen att göra, var inte tanken att Steam Machin ska användas till tv'n? Antar att det funkar som ett alternativ till datorn också, ifall man verkligen inte gör annat på den än spelar Steamspel

Precis, det stod ju: Vi är dock nyfikna på vilken låda du helst skulle vilja se i vardagsrummet.
Min tv är betydligt större an 24" och hänger dessutom på väggen


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

Detta är ju verkligen höjden av idioti. Släng ett konsolnamn på enheten och datorer blir "nytt och fräscht" istället för "jobbigt". Kommer antagligen sälja bra också.

Att köpa delarna billigare och slänga i vilket jäkla OS man vill övergår helt logikens ramar enligt dessa människor.. "Den har ju coola lampor på sig", ja de hade valfri P12-dator under 2008 också..

Fast det handlar ju i grund och botten om att göra pc-spelande mer attraktivt för de som faktiskt inte vill, kan eller orkar bygga en egen dator. De som vill ha en on/off-knapp, en gamepad och ett smidigt gränssnitt.

Jag växte upp med att mecka datorer. Det första jag gjorde med morsans hem-pc var att plocka ur hårddisken så att jag kunde springa över till polaren och kopiera "saker".

Idag, sisådär 15 år senare, har jag inget som helst intresse för att lära mig vilka komponenter som passar med varandra. Kommer datorn i en snygg och liten dator som får resten av familjen att acceptera den i vardagsrummet är det bara ett plus och kan till och motivera det högre priset.

Om man inte vill, kan eller orkar så finns en uppsjö av byggtjänster (t.ex. Inet) där det går att be om att få t.ex. Steam OS installerat. Finns även färdiga datorer som går att justera spec på eller färdiga produktpaket som ligger bekvämt sorterade efter prestandanivå med tydliga rubriker.

Min poäng är att en bättre dator med samma OS för ett lägre pris är väldigt lätt att hitta, oftast bara två klick bort från köpknappen till dessa "Steambox"-datorer. Finner man det helt uppåt väggarna att faktiskt behöva klicka på rätt produktpaket, ange Steam OS och beställa snarare än att bara trycka på "köp" så bör man faktiskt fråga sig om det är en Steambox man vill ha och inte bara en Playstation 4.

Jag tror inte att de primära kunderna till denna typen av lösningar rör sig på sajter såsom Inet eller liknande. Min uppfattning är att detta främst kommer att vara färdiga retail-paket - precis som konsoler.

Å andra sidan verkar inte Valve heller riktigt veta vad de håller på mig, så allt jag säger är rena spekulationer.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror inte att de primära kunderna till denna typen av lösningar rör sig på sajter såsom Inet eller liknande. Min uppfattning är att detta främst kommer att vara färdiga retail-paket - precis som konsoler.

Å andra sidan verkar inte Valve heller riktigt veta vad de håller på mig, så allt jag säger är rena spekulationer.

+1. Det är även detta jag tror att SteamMachine som hårdvara inte kommer att bli en hit. De som kan bygga egna [billigare] datorer kommer att göra det, och de oinsatta som vill ha en maskin att spela på kommer att kolla på PS4 (399 USD), Xbox One (499 USD inkl. Kinect) och SteamMachine (499 USD för snikmodell). Som oinsatt casual gamer skulle jag ta något av de förstnämnda.

Däremot känner jag mig personligen igen mig i den där killen som på 90- och 2000-talet skruvade i datorer och inte kände det lönt att skruva in skruvarna i chassit för att jag visste att det skulle av snart igen. I dag köper jag hellre ett färdigmonterat paket och en SteamMachine är inte helt uteslutet, dock så vill jag som tidigare sagt bara ha den som en brygga till min ordinarie PC som jag inte vill ha brummandes intill teven.

Jag förstår att Valve vill ha ut SteamOS på alla sätt och vis, men spontant känner jag att det blivit för spretigt med alla olika tillverkare av de här mer dedikerade burkarna. Jag hade nog valt en strategi att kontakta en eller två hyfsat större PC-tillverkare och skapat ett mer enhetligt utbud av hårdvara/utseende/image. Samtidigt: Gabe står på CES och bli ikoniserad medan jag sitter på min fikarast och kommenterar på FZ.se - han har nog mest koll i slutändan av oss två


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

En subwoffer, en diskmaskin, en gammal radio, en router eller en värmefläkt. Ja du, vilken är snyggast?

HAHAHAHAHAHA

Medlem

Hoppas mycket på SteamOS/Box. Personligen känns det onödigt att ha Windows i bakgrunden hela tiden då det tar mycket prestanda, jag gör inte mycket mer än att surfar och spelar med dator.
Den stora nackdelen med konsoler är den låsta hårdvaran, så att kunna uppgradera när man känner för det är bara bra.
Jag gillar att bygga datorer och kommer säkert bygga min egen, att det finns färdiga burkar för dom som inte vill bygga kan man knappast klaga på.

Men allt hänger på spelen. Utan ett stort spelutbud kommer jag aldrig att skaffa det.

Medlem

röstade till slut på Cyberpowerpc den ser rätt cool ut

Medlem

Rätt lustigt ändå. Konsoler har under en bra tid gjorts mer och mer som datorer för att locka fler, nu görs datorer mer som konsoler för att locka fler. Något känns fel någonstans, eller så är det någon slags gyllene medelväg som eftersträvas...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Alienware eller Ibuypower (svart) om det ska vara stilrent och inte för stort och klumpigt.
Ibuypower(svart) eller cyberpower om man vill ha lite ljus och flashigt.
Jag gillar lite flashigt.. men vet inte om jag skulle vilja ha för mycket flashigt i tv-hyllan. Finns så mycket som lyser på en del saker där redan.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

En subwoffer, en diskmaskin, en gammal radio, en router eller en värmefläkt. Ja du, vilken är snyggast?

Mmmm och webhallens bidrag såg ut som en brödrost..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anwest:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror inte att de primära kunderna till denna typen av lösningar rör sig på sajter såsom Inet eller liknande. Min uppfattning är att detta främst kommer att vara färdiga retail-paket - precis som konsoler.

Å andra sidan verkar inte Valve heller riktigt veta vad de håller på mig, så allt jag säger är rena spekulationer.

+1. Det är även detta jag tror att SteamMachine som hårdvara inte kommer att bli en hit. De som kan bygga egna [billigare] datorer kommer att göra det, och de oinsatta som vill ha en maskin att spela på kommer att kolla på PS4 (399 USD), Xbox One (499 USD inkl. Kinect) och SteamMachine (499 USD för snikmodell). Som oinsatt casual gamer skulle jag ta något av de förstnämnda.

Däremot känner jag mig personligen igen mig i den där killen som på 90- och 2000-talet skruvade i datorer och inte kände det lönt att skruva in skruvarna i chassit för att jag visste att det skulle av snart igen. I dag köper jag hellre ett färdigmonterat paket och en SteamMachine är inte helt uteslutet, dock så vill jag som tidigare sagt bara ha den som en brygga till min ordinarie PC som jag inte vill ha brummandes intill teven.

Jag förstår att Valve vill ha ut SteamOS på alla sätt och vis, men spontant känner jag att det blivit för spretigt med alla olika tillverkare av de här mer dedikerade burkarna. Jag hade nog valt en strategi att kontakta en eller två hyfsat större PC-tillverkare och skapat ett mer enhetligt utbud av hårdvara/utseende/image. Samtidigt: Gabe står på CES och bli ikoniserad medan jag sitter på min fikarast och kommenterar på FZ.se - han har nog mest koll i slutändan av oss två

Eller så kan de bara släppa Half-Life 3


signatur
Medlem

Känner själv, att om jag väl skaffar en soffdator, så vill jag ha ett större chassi, åtminstone ett miditower. Man vill ju ha ett antal fläktar och bra luftgenomströmning.

Inaktiv

Grottmänniskor finns det gott om här, lär er att acceptera att alla inte ids bygga en egen dator eller orkar betala delarna samt att någon bygger ihop den åt dom med.

Har ni så mycket problem med att folk väljer att köpa en färdig produkt så kan ni sluta vara här eller på internet.

phi
Medlem
Skrivet av Loltron:

Känner själv, att om jag väl skaffar en soffdator, så vill jag ha ett större chassi, åtminstone ett miditower. Man vill ju ha ett antal fläktar och bra luftgenomströmning.

Det första din framtida sambon kommer att göra då är att säga, "nej men vet du vad, släng ut den där illalåtande grunkomojängen nu för det ser inte klokt ut och den passar inte till gardinerna".

Medlem

Tycker dom ser snygga ut. Ser bra mycket bättre ut än xbox one/ps4.

Medlem

Webhallen t ex har ju gått ut med att de bara hade en vecka på sig att sätta ihop sin version. De använder således 100% placeholder chassi. Många andra modeller är inte heller "färdiga", så jag tycker omröstningen är lite tidig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har vi inte alla redan steam machines? Vad missar jag?

Inaktiv
Skrivet av Pijt:

Hoppas mycket på SteamOS/Box. Personligen känns det onödigt att ha Windows i bakgrunden hela tiden då det tar mycket prestanda, jag gör inte mycket mer än att surfar och spelar med dator.
Den stora nackdelen med konsoler är den låsta hårdvaran, så att kunna uppgradera när man känner för det är bara bra.
Jag gillar att bygga datorer och kommer säkert bygga min egen, att det finns färdiga burkar för dom som inte vill bygga kan man knappast klaga på.

Men allt hänger på spelen. Utan ett stort spelutbud kommer jag aldrig att skaffa det.

Du har väl dina spel som ligger på steam?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Loltron:

Känner själv, att om jag väl skaffar en soffdator, så vill jag ha ett större chassi, åtminstone ett miditower. Man vill ju ha ett antal fläktar och bra luftgenomströmning.

Det första din framtida sambon kommer att göra då är att säga, "nej men vet du vad, släng ut den där illalåtande grunkomojängen nu för det ser inte klokt ut och den passar inte till gardinerna".

Har redan en sambo, hon har inget emot mitt wii, n64, psx, eller mitt ps3, min router, modemet, eller mitt dreamcast som allt står i närheten av tv'n. Så hon skulle förmodligen inte bry sig ifall det står ett chassi som enligt mig iaf är finare än alla dom prylarna och konsolerna. * några av prylarna skyls ju dock av tv bänkens skåpluckor.

Hon hade nog förmodligen tyckt att det var skitbra att kunna kolla på grejer direkt genom den datorn istället för att hålla på joxa med sin macbook, hdmi adapter och skit.

Måste konstatera att det känns så jävla bra att inte vara tillsammans med den "stereotypiska" "fashion/inrednings freak" kvinnan.

phi
Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av phi:
Skrivet av Loltron:

Känner själv, att om jag väl skaffar en soffdator, så vill jag ha ett större chassi, åtminstone ett miditower. Man vill ju ha ett antal fläktar och bra luftgenomströmning.

Det första din framtida sambon kommer att göra då är att säga, "nej men vet du vad, släng ut den där illalåtande grunkomojängen nu för det ser inte klokt ut och den passar inte till gardinerna".

Har redan en sambo, hon har inget emot mitt wii, n64, psx, eller mitt ps3, min router, modemet, eller mitt dreamcast som allt står i närheten av tv'n. Så hon skulle förmodligen inte bry sig ifall det står ett chassi som enligt mig iaf är finare än alla dom prylarna och konsolerna.

She's a keeper!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av phi:
Skrivet av Loltron:

Känner själv, att om jag väl skaffar en soffdator, så vill jag ha ett större chassi, åtminstone ett miditower. Man vill ju ha ett antal fläktar och bra luftgenomströmning.

Det första din framtida sambon kommer att göra då är att säga, "nej men vet du vad, släng ut den där illalåtande grunkomojängen nu för det ser inte klokt ut och den passar inte till gardinerna".

Har redan en sambo, hon har inget emot mitt wii, n64, psx, eller mitt ps3, min router, modemet, eller mitt dreamcast som allt står i närheten av tv'n. Så hon skulle förmodligen inte bry sig ifall det står ett chassi som enligt mig iaf är finare än alla dom prylarna och konsolerna.

She's a keeper!

You bet! gått några år nu.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Pijt:

Hoppas mycket på SteamOS/Box. Personligen känns det onödigt att ha Windows i bakgrunden hela tiden då det tar mycket prestanda, jag gör inte mycket mer än att surfar och spelar med dator.
Den stora nackdelen med konsoler är den låsta hårdvaran, så att kunna uppgradera när man känner för det är bara bra.
Jag gillar att bygga datorer och kommer säkert bygga min egen, att det finns färdiga burkar för dom som inte vill bygga kan man knappast klaga på.

Men allt hänger på spelen. Utan ett stort spelutbud kommer jag aldrig att skaffa det.

Du har väl dina spel som ligger på steam?

Steam OS kommer vara Linux-baserat som jag fattat det.

Medlem

Vad är steammaskin ? En ny konsoll ?

Inaktiv
Skrivet av Pijt:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Pijt:

Hoppas mycket på SteamOS/Box. Personligen känns det onödigt att ha Windows i bakgrunden hela tiden då det tar mycket prestanda, jag gör inte mycket mer än att surfar och spelar med dator.
Den stora nackdelen med konsoler är den låsta hårdvaran, så att kunna uppgradera när man känner för det är bara bra.
Jag gillar att bygga datorer och kommer säkert bygga min egen, att det finns färdiga burkar för dom som inte vill bygga kan man knappast klaga på.

Men allt hänger på spelen. Utan ett stort spelutbud kommer jag aldrig att skaffa det.

Du har väl dina spel som ligger på steam?

Steam OS kommer vara Linux-baserat som jag fattat det.

Ja, men spel börjar bli mer och mer riktat mot linux med. Det går snabbt så

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Pijt:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Pijt:

Hoppas mycket på SteamOS/Box. Personligen känns det onödigt att ha Windows i bakgrunden hela tiden då det tar mycket prestanda, jag gör inte mycket mer än att surfar och spelar med dator.
Den stora nackdelen med konsoler är den låsta hårdvaran, så att kunna uppgradera när man känner för det är bara bra.
Jag gillar att bygga datorer och kommer säkert bygga min egen, att det finns färdiga burkar för dom som inte vill bygga kan man knappast klaga på.

Men allt hänger på spelen. Utan ett stort spelutbud kommer jag aldrig att skaffa det.

Du har väl dina spel som ligger på steam?

Steam OS kommer vara Linux-baserat som jag fattat det.

Ja, men spel börjar bli mer och mer riktat mot linux med. Det går snabbt så

Det jag säger är att idag är det inte tillräckligt med spel för att jag ska köra steam os. Men jag hoppas att det blir det för jag gillar konceptet.

Medlem

"Vilken Steam Machine är snyggast?"

Min egenbyggda!

Medlem

"Vad är steammaskin ? En ny konsoll ? "

Då går jag ner i min källare
Där lever jag sällare
För där har jag kvar
Min gamla ångmaskin
Jag matar metatabletter i den
Lyssnar och glömmer tiden
Tar ett glas vin
I ångan från maskin

Välkommen till Nexgen och steampunks!

123
Skriv svar