Total War: Rome II – ny uppdatering ger vassare ai

Robot
Total War: Rome II – ny uppdatering ger vassare ai
Total War: Rome II – ny uppdatering ger vassare ai

"WE HAVE SEEN SOME SERIOUS SHIT !"

Medlem
Skribent

Den där bilden ger jag 5 av 5.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Enligt FZ var spelet ju perfekt?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Den där bilden ger jag 5 av 5.

fantastisk bild! En bild säger mer än 1000 ord?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Haha, skön bild. Props till den som skapade den!

Om AI'n får vi se. Spelade senast en custom match igår.Då stod de still tills jag kom inom 50 meter.

Medlem

Jag ska ge dem några år till.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Nu med alla patchar + radious modden hade jag nog kunnat ge det 3,5 / 5... Kanske en svag 4. Underhållande och spelbart nu åtminstone

Medlem

På tal om TW: Rome II; fick en download-kod för hela spelet för steam av Inet med min i5:a.

Någon som vill köpa?

RTS är inget för mig


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av monark:

Haha, skön bild. Props till den som skapade den!

Om AI'n får vi se. Spelade senast en custom match igår.Då stod de still tills jag kom inom 50 meter.

Brukar jag också göra när jag försvarar mig...men jag är inte något taktiskt geni. Jag har iaf roligt.

lite off-topic men jag körde klart en ETW-kampanj igår efter ett längre uppehåll och enligt mig så är det bäst i serien. Trots sina brister...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Är det vad som kallas "1000 yard stare"?

Medlem

Den där bilden beskriver perfekt hur jag känner för AI:n i "Total War"-serien.


signatur

Have a good time!

Medlem

Eller så tankar man Radious Mod Pack som fixar "i princip allt". Kombinera detta med Close Combat mod så fixas en massa annat.

Glöm inte Cinematic camera som gör att du kan zooma längre in och ut och vips så har du ett spelbart spel.

Najs.

Medlem

Arga leken börjar NU!

Inaktiv

Jag har inte spelat så mycket att jag fått känna på någon AI. Det stora problemet har varit prestanda, och att slutet av AF ger ett streck som efter vilket kolonner gubbar byter färg och modell.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Ehh... Hur har AI:n förbättrats menar dom?

http://www.youtube.com/watch?v=FS2hh0z-Tfc


signatur

It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice

Medlem

Hmm, Nej tack, väntar nog en sex månader till innan jag köper Rome 2


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Fastän datorn ska klara det lätt så är prestandan helt körd i botten. Har fortfarande ungefär 18-25 FPS i kampanjen efter 4-5 månaders konstant patchning. Striderna fungerar rätt så någorlunda som tur var.

Personligen har jag inget förtroende kvar för CA.

Medlem

Total war: Rome 2 är bevis på antingen är recensenterna köpta eller bara allmänt oseriösa och oärliga.

Mer behöver inte sägas om FZs betyg på det här spelet samt många andras.

Medlem

Det är då inte bråttom att införskaffa detta. Om ens någonsin.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Besvikelsen, besvikelsen...

Inaktiv

köp inte deras nästa spel , och låt creative assembly tyna bort.. Dom är långt ifrån sina glansdagar med episka total-war spel.

Medlem
Skrivet av Poison:

Ehh... Hur har AI:n förbättrats menar dom?

http://www.youtube.com/watch?v=FS2hh0z-Tfc

Älskar strategi spel men köpte faktiskt inte detta direkt för jag förväntade mig att det skulle ta lite tid innan det blev bra men detta är ju löjligt efter 4 månader såg så mycket fram emot detta spelet....

Medlem
Skrivet av Salami:

Total war: Rome 2 är bevis på antingen är recensenterna köpta eller bara allmänt oseriösa och oärliga.

Mer behöver inte sägas om FZs betyg på det här spelet samt många andras.

Exakt mina tankar, går inte att ta en site som belönat Rome 2 med ett betyg >3/5 seriöst. Förstår inte hur så många sidor kunde hylla detta spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag ger i alla fall credit till Creative för att de fortsätter patcha spelet och i alla fall försöker lösa sin soppa. Själv har jag tappat intresset i vilket fall.

fortfarande besviken på detta. Hadde sånna förhopningar eftersom jag tycker dom lyckades perfekt med Shogun.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Poison:

Ehh... Hur har AI:n förbättrats menar dom?

http://www.youtube.com/watch?v=FS2hh0z-Tfc

Älskar strategi spel men köpte faktiskt inte detta direkt för jag förväntade mig att det skulle ta lite tid innan det blev bra men detta är ju löjligt efter 4 månader såg så mycket fram emot detta spelet....

köp det på en rea! Man får lätt en uppfattning om att spelet är kasst om man läser på diverse forum. Det är det inte. Det är kanske inte lika bra som tidigare delar, men det är ändå ett riktigt kul spel!

Köp och testa, sen kan du själv göra en bedömning.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag ger i alla fall credit till Creative för att de fortsätter patcha spelet och i alla fall försöker lösa sin soppa. Själv har jag tappat intresset i vilket fall.

Bra att de patchar på i alla fall. Då kanske det blir fulländat någon gång under 2015. Då kommer jag att titta på det för första gången, så jag är inte bränd på spelet ännu.

Medlem

Dom sa ju också innan släpp att AI var grym....så får väll se om dom lyckas den här gången...är tveksam


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

12
Skriv svar