Långt klipp med gameplay från Bayonetta 2

Robot
Medlem
Långt klipp med gameplay från Bayonetta 2

Stort framsteg för Wii U. Komma med i matchen gör man när man slutar förlita sig på att utslitna varumärken ska sälja konsoler.

Medlem

Måste sluta kolla på dessa gameplays. Tror inte jag kommer överleva tills jag får det här spelet. Älskade första Bayo till döds och kan knappt bärga mig tills jag får tvåan!! >w<


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

60fps youtube - i came.

Sen bayo2... tur att mario 3d world verkar skit bra så att jag har något mer att göra med Wii U när jag skaffar den.

Medlem

Ser dåligt ut ju

Medlem

Ser ut som ettan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Taget från instruktionen för den som inte orkar leta själv.

Citat:

●To Play this video in 60 FPS watch it in 2 times speed. If U don´t have that feature in your videobrowser, change your YouTUbe settings from "flash" into "HTML5": http://www.youtube.com/html5

●OR Download that free HTML5 addon. It allows U to force HTML5 plus Speed control and even download vids:
FOR Google Chrome: https://chrome.google.com/webstore/de...

For Firefox: https://addons.mozilla.org/de/firefox...

1080p@60fps säger man aldrig nej till

Medlem

Första intressant spelet till Wii U

Medlem

Det här är inte spelet Wii U behöver. Vad Nintendo behöver är FPS, sport eller ett Hollywood-spel som lägger allt krut på storyn.

Detta kommer att bli en gigantisk flopp i stil med W101.

Inaktiv

Tror tyvärr inte att det kommer att sälja något alls i princip.
Ettan var ett ganska mediokert spel till PS3.

Medlem
Skrivet av Oshita:

Det här är inte spelet Wii U behöver. Vad Nintendo behöver är FPS, sport eller ett Hollywood-spel

Du menar precis det som finns till dom andra konsolerna med mer kraft...?

tror det här kommer sälja grymt bra!

Medlem
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av Oshita:

Det här är inte spelet Wii U behöver. Vad Nintendo behöver är FPS, sport eller ett Hollywood-spel

Du menar precis det som finns till dom andra konsolerna med mer kraft...?

tror det här kommer sälja grymt bra!

Problemet är att första delen sålde rätt dåligt på konsoler med en riktigt stor användarbas. Nu kommer uppföljaren till ett betydligt mindre format där de flesta som äger en Wii U mest är ute efter den typ av spel som Nintendo själva levererar.

Medlem

Själv gillade jag ettan, men det är helt fucked up att halvvägs igenom en serie göra skiten exklusiv till en konsoll. Särskillt en där ettan inte fans till

Medlem
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av Oshita:

Det här är inte spelet Wii U behöver. Vad Nintendo behöver är FPS, sport eller ett Hollywood-spel

Du menar precis det som finns till dom andra konsolerna med mer kraft...?

tror det här kommer sälja grymt bra!

Grejen är ju att marknaden idag är så polariserad att folk i väst i princip bara köper tre typer av spel: FPS-spel, sportspel och Hollywood-spel (spel där storyn och röstskådespeleri värderas högre än allt annat för att skapa en filmisk upplevelse). Att då komma med ett helgalet actionspel i tredjeperson som dessutom blir en lätt måltavla för feministmedierna är inte vad Nintendo behöver.

Ettan lyckades med nöd och näppe sälja dryga miljonen på 360 och Ps3. Nintendo var ju de enda som ville finansiera denna tvåa, och det i sig säger väl allt om hur mycket marknaden tror på det här spelet. De mest inbitna fansen kommer köpa det, resten av marknaden kommer köpa FIFA, CoD och nästa Hollywood-spel istället.

Medlem
Skrivet av Oshita:
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av Oshita:

Det här är inte spelet Wii U behöver. Vad Nintendo behöver är FPS, sport eller ett Hollywood-spel

Du menar precis det som finns till dom andra konsolerna med mer kraft...?

tror det här kommer sälja grymt bra!

Grejen är ju att marknaden idag är så polariserad att folk i väst i princip bara köper tre typer av spel: FPS-spel, sportspel och Hollywood-spel (spel där storyn och röstskådespeleri värderas högre än allt annat för att skapa en filmisk upplevelse). Att då komma med ett helgalet actionspel i tredjeperson som dessutom blir en lätt måltavla för feministmedierna är inte vad Nintendo behöver.

Ettan lyckades med nöd och näppe sälja dryga miljonen på 360 och Ps3. Nintendo var ju de enda som ville finansiera denna tvåa, och det i sig säger väl allt om hur mycket marknaden tror på det här spelet. De mest inbitna fansen kommer köpa det, resten av marknaden kommer köpa FIFA, CoD och nästa Hollywood-spel istället.

Ja, egentligen är det lite konstigt att Nintendo väljer att finansiera ett sånt här spel. Förmodligen försöker de flörta in sig hos "hardcore"publiken som kände sig svikna när Wii:n kom. Platinum Games är ett fantastiskt spelhus, och jag hoppas innerligt att Nintendo kan knipa dem som tredjepartsutvecklare åt andra titlar

FM-guru
F.d. Sisyr

Alla är vi olika. Personligen finner jag det här spelet ungefär lika lockande som hemorrojder.

Medlem

Någon annan som märker att videon går i slowmotion? De som pratar i bakgrunden pratar väldigt långsamt och låter helt efterblivna och själva gameplayet går i slowmotion också

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Ja, egentligen är det lite konstigt att Nintendo väljer att finansiera ett sånt här spel. Förmodligen försöker de flörta in sig hos "hardcore"publiken som kände sig svikna när Wii:n kom. Platinum Games är ett fantastiskt spelhus, och jag hoppas innerligt att Nintendo kan knipa dem som tredjepartsutvecklare åt andra titlar

Jomen folk bryr sig ju inte om "hardcore", lika lite som de bryr sig om high score. Det folk vill ha idag är FPS-spel (gärna med tävlingsinriktning), sportspel och filmiska Hollywood-spel där upplevelsen (och inte spelmekaniken) är i centrum.

Ett spel som Bayonetta 2 skulle inte sälja ens om det släpptes till 360/Xbone.

Medlem
Skrivet av NMD0508:

Någon annan som märker att videon går i slowmotion? De som pratar i bakgrunden pratar väldigt långsamt och låter helt efterblivna och själva gameplayet går i slowmotion också

Det är det han pratar om i början på videon. att spela upp den i 60 fps antar jag...att ställa upp spelningshastigeten till 2.

Medlem

Inget jag kommer köpa till min Wii U. Provade ettan lite på PS3 men det var inget för mig.

Medlem
Skrivet av Magadovski:
Skrivet av Oshita:

Det här är inte spelet Wii U behöver. Vad Nintendo behöver är FPS, sport eller ett Hollywood-spel

Du menar precis det som finns till dom andra konsolerna med mer kraft...?

tror det här kommer sälja grymt bra!

Det kommer sälja kanske 250000 eller så och det är nog snällt bedömt. Det är inget spel som Nintendofans kommer köpa.

Medlem
Skrivet av Oshita:
Skrivet av Sebovich:

Ja, egentligen är det lite konstigt att Nintendo väljer att finansiera ett sånt här spel. Förmodligen försöker de flörta in sig hos "hardcore"publiken som kände sig svikna när Wii:n kom. Platinum Games är ett fantastiskt spelhus, och jag hoppas innerligt att Nintendo kan knipa dem som tredjepartsutvecklare åt andra titlar

Jomen folk bryr sig ju inte om "hardcore", lika lite som de bryr sig om high score. Det folk vill ha idag är FPS-spel (gärna med tävlingsinriktning), sportspel och filmiska Hollywood-spel där upplevelsen (och inte spelmekaniken) är i centrum.

Ett spel som Bayonetta 2 skulle inte sälja ens om det släpptes till 360/Xbone.

Nä jag håller med dig, hardcore-publiken idag är inte densamma som förut, de som benämner sig hardcore är just precis de som spelar spelen du nämner, jag skulle personligen däremot inte kalla de för hardcorespelare.

1
Skriv svar