Veckans mobilsvep – Det bästa på Android, Ios och Win Phone

Medlem
Veckans mobilsvep – Det bästa på Android, Ios och Win Phone

Har aldrig känts riktigt rätt att spela på mobilen.
Plant vs Zombies eller Ingress kanske funkar för mig,
men smaken är väll som baken antar jag.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Asphalt 8 är svin gammalt och GTA San Andreas borde vara på listan om nåt. eller vad är Modern Combat 4 om vi ändå skall gå med nåt gammalt. Och vi skall gå med npgot nytt så borde Angry Birds Go vara på den listan

Medlem

Jättebra initiativ, skönt att få en överblick så man inte missar något. Tack fz

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

Asphalt 8 är svin gammalt och GTA San Andreas borde vara på listan om nåt. eller vad är Modern Combat 4 om vi ändå skall gå med nåt gammalt. Och vi skall gå med npgot nytt så borde Angry Birds Go vara på den listan

modern combat 4 kom för någon månad sedan och vad jag vet är asphalt 8 det nyaste i serien även om det är "gammalt"

Håll dig borta här ifrån om du anser fz bara ska ta fram det nyaste som kom typ igår.

Inaktiv
Inaktiv

Kingdom Rush är skoj Testa det (finns även till PC)!

Inaktiv

Tummen upp för detta också, jag köpte en iPad förra veckan så jag kommer hålla koll på vad ni skriver här.

Medlem

Tyckte personligen att Transformed var det roligaste kart spelet sedan Diddy Kong Racing, sen om det funkar på mobil har jag svårt att tänka mig, är ett riktigt svårt spel om man vill låsa upp allt, kan inte tänka mig det hjälper att köra med gyroskop och touchscreen.

KoP
Medlem

Double Dragon Trilogy som släpptes rätt nyligen borde varit med.

Medlem

Jag har så svårt att falla för mobilspel, framför allt de här ofta hyllade och framgångsrika spelen som Angry Birds och liknande tilltalar mig inte över huvud taget. Att hela genren nu stinker F2P gör inte saken bättre.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Wild Blood - Helt ok hack och slakt som visar att tredjepersonsaction faktiskt går att göra med touchkontroller.

Rayman Fiesta Run (eller Jungle Run) - Prima underhållning när du har 5 eller 10 minuter över.

För övrigt ett mycket bra initiativ att skriva lite om mobilspel. Vill man spela på bussen, i bilen, på hotellrummet eller på dass så är mobilspel alldeles utmärkt alternativ till alla oss som inte vill ha en dedikerad bärbar spelkonsol.

Medlem

Wow, förutom i rubriken så hittade ni alltså inget wp-spel? Kompetent!

Medlem

Asphalt 8 finns till WP, en parantes..

Medlem
Skrivet av laxan96:

Asphalt 8 är svin gammalt och GTA San Andreas borde vara på listan om nåt. eller vad är Modern Combat 4 om vi ändå skall gå med nåt gammalt. Och vi skall gå med npgot nytt så borde Angry Birds Go vara på den listan

Så här är tanken: ett par mobilspel testas, utöver dem rekommenderas ytterligare några bra spel i samma genre, oavsett releasedatum i en "spela även"-kategori.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Inaktiv

bloons towerdefence 5 är beast

Medlem

tycker dom ska lägga ner mobil spel =P bättre dom satsar hårt på konsolerna istället & handhelds (inte mobil) ^^

Medlem

Det finns många godingar till mobilen, gäller bara att leta. För de som klagar har ni troligtvis inget stort spelintresse. Flera av världens bästa spel finns på mobilmarknaden.

Punch Quest
Mage gauntlet
Rayman jungle run

Sjukt bra spel som du hittar på mobilen

Medlem

Kul initiativ, det här får ni gärna fortsätta med!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av laxan96:

Asphalt 8 är svin gammalt och GTA San Andreas borde vara på listan om nåt. eller vad är Modern Combat 4 om vi ändå skall gå med nåt gammalt. Och vi skall gå med npgot nytt så borde Angry Birds Go vara på den listan

modern combat 4 kom för någon månad sedan och vad jag vet är asphalt 8 det nyaste i serien även om det är "gammalt"

Håll dig borta här ifrån om du anser fz bara ska ta fram det nyaste som kom typ igår.

Modern combat 4 kom mer sisådär för ett år sedan och en månad. Varför jag kritiserar såpass hårt (ovanligt mig ärligt talat) Är att det kallas eckans svep och man vet inte alls tillvem eller hur den här grejen är riktad. Bara ett stort suddigt förvirrande moln.

http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_Combat_4:_Zero_Hour

http://www.ign.com/games/modern-combat-4-zero-hour/iphone-143...

Medlem
Skrivet av eatem:

Tummen upp för detta också, jag köpte en iPad förra veckan så jag kommer hålla koll på vad ni skriver här.

Rekomenderar varmt alla GTA till mobile även och san andreas i nuläget har lite frame-rate problem även på ipad. Sedan Dead Trigger 2, Modern Combat 4, Blitz Brigade, Asphalt 8, Call of duty black ops zombies och clash of clans är bara några bra tips varav ett par av dem är f2p

Medlem

Bra initiativ! Min air är alldeles för tom på spel och jag finner inte energin att leta själv. Tummen upp!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

TWD till ios känns ändå rätt aktuellt, gör sig jävligt bra på ipad faktiskt.

Medlem

Som några redan nämnt så finns Asphalt 8 till Windows 8.
Ripetide GP och Ripetide GP2 ärt också roliga spel till Windows 8.

Medlem

Jag uppskattar att ni nämner Windows Phone i såna här sammanhang. Sett att ni ignorerat det tidigare.

Fler starka aktörer är bra för alla! Även om ni bara använder android eller iphones så bör man så gott man kan hjälpa WP att växa. Hellre tre företag med 33% av marknaden var än ett med 90% och resten får slåss om smulorna.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag uppskattar att ni nämner Windows Phone i såna här sammanhang. Sett att ni ignorerat det tidigare.

Fler starka aktörer är bra för alla! Även om ni bara använder android eller iphones så bör man så gott man kan hjälpa WP att växa. Hellre tre företag med 33% av marknaden var än ett med 90% och resten får slåss om smulorna.

Final Fantasy III finns ju nu till våra windows phones

Medlem

Kan rekommendera Star Command som fanns med på en Humble Bundle, trots FZs ganska låga betygssättning: http://www.fz.se/artiklar/recension/20130523/star-command

Riktigt snyggt och fantastiskt underhållande dom första timmarna om man gillar kunna göra en hel del med micromanagement. Fast det är mest senare i spelet eller om man kör på dom 2 svåraste svårighetsgraderna. På easy kan man ta det jävligt lugnt då ens sköld håller för det mesta. Kände dock att allt man kan och behöver göra uteblev istället då. Det är en fantastisk känsla att sätta upp sina försvar runt kanonerna medans resten av skeppet står halvt i lågor och man kämpar mot klockan med reperationer och maximal effekt på avfyrningarna. Sen så får man släcka alla eldar och fixa ihop skorven manuellt när fienden är förstörd. Det är inte självklart att man hittar alla skador och bränder utan vidare som gärna hänger med till nästan motstånd.

Något tjafs om kickstartern eller utvecklarna har jag inte hört förrens jag läste FZ recension nyss så är hyffsat ofärgad av händelserna.

Medlem

Mobilspelsköp UTAN mikroköp vore det absolut bästa, men det kommer aldrig att ske då det giriga asen bara skall ha mer!

Köpa?, aldrig i livet!

1
Skriv svar