Kvinnor porträtteras sällan som visuellt starka fast de är det i spelen

Medlem
Kvinnor porträtteras sällan som visuellt starka fast de är det i spelen

Nu ni. Nu ska jag se denna fråga från ett annat perspektiv än jag brukar.

Hoppas pollen fungerar nu FZ... annars får jag göra om tråden.

Det finns gott om starka kvinnor i spel, men för enkelhetens skull har jag valt ut två som idag är kända för att vara starka: Ellie från Last of Us och Zero Suit Samus från Zero Mission. Nedanstående är mina egna, subjektiva åsikter och ingenting som jag försöker utmåla som den enda sanningen.

Ellie

En kropp som är fysiskt stark nog för att orka springa omkring med diverse tunga skjutvapen borde definitivt ha mer vältränade armar än vad Ellie har. Men om hon skulle få mer muskler skulle hon inte längre se lika söt och feminin ut som hon gör nu. Därför gör man så att man låter henne utföra fysiskt krävande uppgifter i spelet och kallar henne för stark, men man ger henne inte den trovärdiga, visuella kroppen för det. Muskler är inte feminint. Hon skulle förmodligen dessutom utses till den sötaste tjejen i klassen om man tittar på hennes ansikte. Inga fläckar på den solen inte (men undantag för smuts och lera).

Zero Suit Samus

Zero Suit Samus är känd för att utföra atletiska hopp och röra sig på ett smidigt sätt som kräver att kroppen är smal och vältränad utan onödiga överflödskilon. Men en kropp fattig på kurvor hade inte sett lika sexig ut som en stor bubbelrumpa. Så istället för att ge henne en liten spänstig "pojkrumpa" som många kvinnliga gymnaster har, så gav man henne breda, kvinnliga höfter och en bakdel som ser ut att tillhöra en typisk fredagsmysartjej snarare än en atlet i världsklass.

Håller ni med om att tjejers kroppar i spel nästan aldrig ser så starka ut som de borde göra? Att man istället gör dem söta eller sexiga visuellt för att det är finare att titta på? Eller är det fel att införa FÖR mycket realism i spel? Det kanske inte är någon som vill se muskulösa armar på tjejer eller små dubbelhakor eller små rumpor?

Medlem

Skulle säga att Joel är ett större bevis på ett sjukt ideal än både Samus och Ellie, hur många ser seriöst ut som honom i den åldern? Kan gå ut en vanlig fredagkväll och se en stor majoritet av folk som ser ut som Ellie och Samus, medan Joels "kroppshydda" hittar man i Hollywoods steroidtuggande elite.

Medlem

Samus springer en hel del och har en väldigt uthållig kropp, vilket ger tajtare rumpa. Gluteus maximus (sätesmuskeln) har en väldigt viktig roll i löpning.

Nu anser jag att realism inte är så himla viktigt i spel. Så länge spelet skänker glädje så är jag nöjd. Vill jag ha realism så lirar jag simulatorer. Men en sak kan jag säga. Samus kropp ser bättre ut som den gör än om hon såg ut som skinnrövarna du länkade till.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Skulle säga att Joel är ett större bevis på ett sjukt ideal än både Samus och Ellie, hur många ser seriöst ut som honom i den åldern? Kan gå ut en vanlig fredagkväll och se en stor majoritet av folk som ser ut som Ellie och Samus, medan Joels "kroppshydda" hittar man i Hollywoods steroidtuggande elite.

Vem är Joel?

Skrivet av Bojkott:

Samus springer en hel del och har en väldigt uthållig kropp, vilket ger tajtare rumpa. Gluteus maximus (sätesmuskeln) har en väldigt viktig roll i löpning.

http://eatrunswag.files.wordpress.com/2011/07/butt1.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y251/freeekyzeeeky/tumblr_lv...

http://i7.photobucket.com/albums/y251/freeekyzeeeky/whitechic...

Nu anser jag att realism inte är så himla viktigt i spel. Så länge spelet skänker glädje så är jag nöjd. Vill jag ha realism så lirar jag simulatorer. Men en sak kan jag säga. Samus kropp ser bättre ut som den gör än om hon såg ut som skinnrövarna du länkade till.

Man kan förstås tycka att Samus rumpa ser tight ut på bilden, jag tycker inte det.

Den andra och tredje bilden du länkar till är photoshoppade, det vet du va? Sedan är det ju faktiskt så att det finns elitidrottare med relativt feta bakdelar också, eller åtminstone redigt otränade. Alla är inte fit for fight så att säga.

Kan tyvärr konstatera att pollen inte fungerar den här gången heller! Får man inte göra polls med flervalsalternativ? Är det någon som vet vad som fungerar och ej?

Medlem
Skrivet av Oshita:
Skrivet av kaealy:

Skulle säga att Joel är ett större bevis på ett sjukt ideal än både Samus och Ellie, hur många ser seriöst ut som honom i den åldern? Kan gå ut en vanlig fredagkväll och se en stor majoritet av folk som ser ut som Ellie och Samus, medan Joels "kroppshydda" hittar man i Hollywoods steroidtuggande elite.

Vem är Joel?

Skrivet av Bojkott:

Samus springer en hel del och har en väldigt uthållig kropp, vilket ger tajtare rumpa. Gluteus maximus (sätesmuskeln) har en väldigt viktig roll i löpning.

http://eatrunswag.files.wordpress.com/2011/07/butt1.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y251/freeekyzeeeky/tumblr_lv...

http://i7.photobucket.com/albums/y251/freeekyzeeeky/whitechic...

Nu anser jag att realism inte är så himla viktigt i spel. Så länge spelet skänker glädje så är jag nöjd. Vill jag ha realism så lirar jag simulatorer. Men en sak kan jag säga. Samus kropp ser bättre ut som den gör än om hon såg ut som skinnrövarna du länkade till.

Man kan förstås tycka att Samus rumpa ser tight ut på bilden, jag tycker inte det.

Den andra och tredje bilden du länkar till är photoshoppade, det vet du va? Sedan är det ju faktiskt så att det finns elitidrottare med relativt feta bakdelar också, eller åtminstone redigt otränade. Alla är inte fit for fight så att säga.

Kan tyvärr konstatera att pollen inte fungerar den här gången heller! Får man inte göra polls med flervalsalternativ? Är det någon som vet vad som fungerar och ej?

Ifall du inte vet vem Joel är så antar jag att du aldrig har spelat "The Last of Us"? Eftersom det är den andra huvudkaraktären som man spelar, förutom Ellie då.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Och sen vet jag inte ifall du någonsin har träffat en kvinnlig jägare? Där jag bor finns de rätt många och de ser alla ut på olika sätt, en del är mindre/smalare och en del är större... man behöver inte vara vältränad för att kunna skjuta/hantera vapen.

Sen finns det väl en anledning att många kvinnliga (och manliga) karaktärer ser ut som de gör? För att de många gånger speglar det skönhetsideal som existerar i världen och dels för att de ska vara tilltalande att titta på. Inte för att det är något jag är direkt förtjust i men jag kan tänka mig att det är några av anledningarna i alla fall.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:

Och sen vet jag inte ifall du någonsin har träffat en kvinnlig jägare? Där jag bor finns de rätt många och de ser alla ut på olika sätt, en del är mindre/smalare och en del är större... man behöver inte vara vältränad för att kunna skjuta/hantera vapen.

Sen finns det väl en anledning att många kvinnliga (och manliga) karaktärer ser ut som de gör? För att de många gånger speglar det skönhetsideal som existerar i världen och dels för att de ska vara tilltalande att titta på. Inte för att det är något jag är direkt förtjust i men jag kan tänka mig att det är några av anledningarna i alla fall.

Fast nu pratar vi ju inte vältränad, utan om små barnarmar. Det tycker iaf inte jag är trovärdigt. Jägare springer dessutom sällan omkring med vapnen, utan väntar mest.

Jo. Jag har också tänkt på att vi till och med tror och litar mer på människor vi uppfattar som vackra än de som är fula. Lite off topic nu, men till exempel ser man ofta en bild på en ung vacker tjej på olika företags chattsupport för att de ska vara mer lockande att använda chatten.

Och urskäta om jag tjatar, men är det ingen som kan mer om pollsen? De verkar ju helt trasiga?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Skulle säga att Joel är ett större bevis på ett sjukt ideal än både Samus och Ellie, hur många ser seriöst ut som honom i den åldern? Kan gå ut en vanlig fredagkväll och se en stor majoritet av folk som ser ut som Ellie och Samus, medan Joels "kroppshydda" hittar man i Hollywoods steroidtuggande elite.

Kanske för att allt fler kvinnor plastikopererar sig än vad män gör och framför allt fler yngre som 18-19-åringar. Sen för att många (både män och kvinnor) faktiskt är måna om sitt utseende (dels för ideal osv) så de lägger ner rätt stor tid på perfekta sitt utseende genom smink, framhäva med kläder och gå på gymmet... det här med att man ska träna sin röv med squats och ha en pinnsmal midja är ju väldigt inne om man är tjej.

Killar kan ju ta anabola/steorider vilket också har ökat men de kan ju inte operera sig på samma sätt och gör inte det samma utsträckning som många tjejer gör nu för tiden. Det är väldigt vanligt nu att tjejer sprutar in diverse fillers i 20-års åldern för att de vill ha större läppar etc, det var inte lika vanligt för flera år sen. Sen tycker jag i alla fall det har blivit allt vanligare med yngre killar och killar i 20-30 års åldern som är riktigt vältränade, i alla fall i Värmland där jag bor är det jättevanligt.

Jag tycker båda idealen är rätt sjuka för du tror väl inte på allvar att tjejer på krogen som ser ut som de gör utan att de inte har ansträngt sig med att fixa håret och sminka sig och massa annan skit? Även fast många givetvis är snygga innan också.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Oshita:
Skrivet av Nowly:

Och sen vet jag inte ifall du någonsin har träffat en kvinnlig jägare? Där jag bor finns de rätt många och de ser alla ut på olika sätt, en del är mindre/smalare och en del är större... man behöver inte vara vältränad för att kunna skjuta/hantera vapen.

Sen finns det väl en anledning att många kvinnliga (och manliga) karaktärer ser ut som de gör? För att de många gånger speglar det skönhetsideal som existerar i världen och dels för att de ska vara tilltalande att titta på. Inte för att det är något jag är direkt förtjust i men jag kan tänka mig att det är några av anledningarna i alla fall.

Fast nu pratar vi ju inte vältränad, utan om små barnarmar. Det tycker iaf inte jag är trovärdigt. Jägare springer dessutom sällan omkring med vapnen, utan väntar mest.

Jo. Jag har också tänkt på att vi till och med tror och litar mer på människor vi uppfattar som vackra än de som är fula. Lite off topic nu, men till exempel ser man ofta en bild på en ung vacker tjej på olika företags chattsupport för att de ska vara mer lockande att använda chatten.

Och urskäta om jag tjatar, men är det ingen som kan mer om pollsen? De verkar ju helt trasiga?

Det går inte att rösta :/
Fast i andra länder finns det ju barnsoldater och de har inte speciellt vältränade armarna ändå, även om jag förstår hur du menar. Sen ifall du har spelat Ellie så ska du veta att om man jämför hur det är att spela med Joel så är det en drastisk skillnad, hon är mycket sämre på att skjuta med vapen etc än vad Joel är... antar de gjorde så eftersom hon trots allt är ett barn eller något.

http://biomecanique.bloggsida.se/files/2012/01/barnsoldat_137...


signatur

If you can't convince them, confuse them!

phi
Medlem

Är det Kouhei som är tillbaka med sin rumpfixering nu igen?

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Oshita:
Skrivet av Nowly:

Och sen vet jag inte ifall du någonsin har träffat en kvinnlig jägare? Där jag bor finns de rätt många och de ser alla ut på olika sätt, en del är mindre/smalare och en del är större... man behöver inte vara vältränad för att kunna skjuta/hantera vapen.

Sen finns det väl en anledning att många kvinnliga (och manliga) karaktärer ser ut som de gör? För att de många gånger speglar det skönhetsideal som existerar i världen och dels för att de ska vara tilltalande att titta på. Inte för att det är något jag är direkt förtjust i men jag kan tänka mig att det är några av anledningarna i alla fall.

Fast nu pratar vi ju inte vältränad, utan om små barnarmar. Det tycker iaf inte jag är trovärdigt. Jägare springer dessutom sällan omkring med vapnen, utan väntar mest.

Jo. Jag har också tänkt på att vi till och med tror och litar mer på människor vi uppfattar som vackra än de som är fula. Lite off topic nu, men till exempel ser man ofta en bild på en ung vacker tjej på olika företags chattsupport för att de ska vara mer lockande att använda chatten.

Och urskäta om jag tjatar, men är det ingen som kan mer om pollsen? De verkar ju helt trasiga?

Det går inte att rösta :/
Fast i andra länder finns det ju barnsoldater och de har inte speciellt vältränade armarna ändå, även om jag förstår hur du menar. Sen ifall du har spelat Ellie så ska du veta att om man jämför hur det är att spela med Joel så är det en drastisk skillnad, hon är mycket sämre på att skjuta med vapen etc än vad Joel är... antar de gjorde så eftersom hon trots allt är ett barn eller något.

http://biomecanique.bloggsida.se/files/2012/01/barnsoldat_137...

Alltid något då. Men ändock, har man så små armar orkar man inte springa omkring särskilt länge med ett tungt vapen. Barnsoldater är ju inte direkt lika bra i strid som vuxna. Är Ellie bara sämre på att sikta, eller hur ter sig skillnaden mot Joel rent praktiskt?

Kasst med pollsen. :/ Varför har de ens en pollfunktion om den ändå inte fungerar?

Medlem

Jaha, är du tillbaka under annat namn - vad var det du nickade förut? Det var väl du som skapade pedofiltråden och pratade om Samus rumpa? Eller har du bara hittat exakt samma bild på Samus och pratar lika fascinerat om rumpor?

Edit
phi påminde om namnet.. Kouhei

Medlem
Skrivet av Nowly:

Jag tycker båda idealen är rätt sjuka för du tror väl inte på allvar att tjejer på krogen som ser ut som de gör utan att de inte har ansträngt sig med att fixa håret och sminka sig och massa annan skit? Även fast många givetvis är snygga innan också.

Kan man sminka sig till större röv och "perfekt" kropp? News to me. Vilket var vad tråden handlade om, folk som försöker deraila som vanligt.

Medlem
Skrivet av phi:

Är det Kouhei som är tillbaka med sin rumpfixering nu igen?

Misstänkt det under ett par dagar nu.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Nowly:

Jag tycker båda idealen är rätt sjuka för du tror väl inte på allvar att tjejer på krogen som ser ut som de gör utan att de inte har ansträngt sig med att fixa håret och sminka sig och massa annan skit? Även fast många givetvis är snygga innan också.

Kan man sminka sig till större röv och "perfekt" kropp? News to me. Vilket var vad tråden handlade om, folk som försöker deraila som vanligt.

Min poäng var att tjejer gör ännu fler saker som att operera sig, sminka sig rätt hårt, fixa håret, spruta in fillers, opererar rumpan större (med sk. rumpimplantat), tränar bara kroppsdelar som röven i syfte för att få större rumpa och smalare midja - allt detta för kvinnoidealet. För det är inte seriöst så många som ser ut som Samus exempelvis utan att de inte har gjort något för det, antingen tränat/sminkat sig/opererat sig/fixat håret - det är inte utan ansträngning. Sen att många tjejer ser ut som exempelvis Samus är väl att de är de rådande idealet för tjejer och därav speglar de verkligheten?
Och jag påpekade det då du skrev:

"Skulle säga att Joel är ett större bevis på ett sjukt ideal än både Samus och Ellie, hur många ser seriöst ut som honom i den åldern? Kan gå ut en vanlig fredagkväll och se en stor majoritet av folk som ser ut som Ellie och Samus, medan Joels "kroppshydda" hittar man i Hollywoods steroidtuggande elite."

Och ja jag förstår vad du menade med Joel men jag tycker inte hans ideal på något vis är sjukare än exempelvis Samus. Jag tycker båda är lika sjuka. Min poäng var att säga att ett ideal är sjukare (Joels) pga. det inte finns lika många som ser ut som honom, men att för att det finns fler som ser ut som Samus och då skulle de inte vara ett lika sjukt ideal.

Och det där med att vara vältränad och snygg fast man är äldre är ju något som också hör båda könen till.

Har du sett Fritidsresor reklam? Där ska alla se så snygga och vältränade ut oavsett kön och ålder.

http://www.youtube.com/watch?v=o9QPbIG13Gc&list=PLE1D2440C273...
http://www.youtube.com/watch?v=iI0S0BjH-Yg&list=PLE1D2440C273...

Om man ska snacka sjuka ideal tänkte jag det också kunde va lite intressant.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Ska jag kasta upp en bild på mina pinnsmala armar?
Är jägare och var i det militära en kort tid(Var tvungen att avbryta utbildningen pga skada,).
Så har både gått runt i skogen i jakt och i full stridsutrustning. Så det är fullt möjligt att orka även om man inte ser så muskulös ut.

Medlem

Både i film och spel så följer kvinnor och män specifika ideal.
Superbuffade steroid snubbar är knappast hur dagens militär ser ut. Audie Murphy en av de mest dekorerade krigshjältar i historien var 1.66 och skitsmal. I spel och film är muskler = badassness. Vilket det inte är nödvändigtvis i verkligheten. Finns en massa buffade sissyboys.
Hade varit nice att se en sån hjälte i ett spel som omväxling. Men vi får vara realistiska och komma ihåg vilken målgrupp det vänder sig till.

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Ska jag kasta upp en bild på mina pinnsmala armar?
Är jägare och var i det militära en kort tid(Var tvungen att avbryta utbildningen pga skada,).
Så har både gått runt i skogen i jakt och i full stridsutrustning. Så det är fullt möjligt att orka även om man inte ser så muskulös ut.

Sant. Stora muskler och hög uthållighet är inte synonymer. Jag har ett par bekanta som gymmar flera gånger i veckan och har muskler som fucking jävla Duke Nukem som blir andfådda av att jogga från bilen.

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Ska jag kasta upp en bild på mina pinnsmala armar?
Är jägare och var i det militära en kort tid(Var tvungen att avbryta utbildningen pga skada,).
Så har både gått runt i skogen i jakt och i full stridsutrustning. Så det är fullt möjligt att orka även om man inte ser så muskulös ut.

OK. Har du verkligen lika pinnsmala armar som Ellie? Jag har själv gjort tjänstgöring och jag var faktiskt lite för klen så jag hängde inte med på allt (har spagettiarmar).

Du får alltså gärna slänga upp en bild på dina armar om du vill.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av phi:

Är det Kouhei som är tillbaka med sin rumpfixering nu igen?

Misstänkt det under ett par dagar nu.

Haha, tänkte påpeka det jag med medans jag scrollade igenom tråden


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av redruM:
Skrivet av phi:

Är det Kouhei som är tillbaka med sin rumpfixering nu igen?

Misstänkt det under ett par dagar nu.

Haha, tänkte påpeka det jag med medans jag scrollade igenom tråden

Samma sak här!

Oshita, erkänn nu att du är Kouhei.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Oshita:
Skrivet av Mr Hatisk:

Ska jag kasta upp en bild på mina pinnsmala armar?
Är jägare och var i det militära en kort tid(Var tvungen att avbryta utbildningen pga skada,).
Så har både gått runt i skogen i jakt och i full stridsutrustning. Så det är fullt möjligt att orka även om man inte ser så muskulös ut.

OK. Har du verkligen lika pinnsmala armar som Ellie? Jag har själv gjort tjänstgöring och jag var faktiskt lite för klen så jag hängde inte med på allt (har spagettiarmar).

Du får alltså gärna slänga upp en bild på dina armar om du vill.

Oshita, om du nu inte är samma person som nickade "Kouhei" varför säger du inte bara det? Ditt undvikande och ovilja att svara, samt vad du har skrivit i flera trådar, bland annat den här gör mig (och säkert fler) bara mer säker på att ni är en och samma person.

Ifall så är fallet så undrar jag varför du ens nickar ett nytt namn för att diskutera ungefär samma saker igen? Är inte det lite väl genomskinligt?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Ett vapen är inte så jävla tungt, hon kan dessutom inte skjuta bra ingame


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar