Prenumerera på Razers Project Christine

Robot
Prenumerera på Razers Project Christine

Razer överväger att låta gamers prenumerera på uppgraderingar till deras modulära pc.


Medlem
Prenumerera på Razers Project Christine

Intressant. Låter faktiskt vettigt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

79kr i månaden och efter ett år skickar dom en guldfärgad USB-kabel...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Prenumerationsmodellen känns verköigen fräscht i detta sammanhanget och den tillverkare som kan göra det bra kan nog dominera rätt bra på pc marknaden.

Hoppas, även on inte just Razer gör det, att någon gör någon liknande tjänst.

Idén att betala ex en månadskostnad för att få lyxen att datorn alltid är med i svängarna skulle jag kunna tänka mig betala för.

Medlem

Kan nog finnas en marknad för det, helt klart intressant tanke.

Medlem

idén låter tuff.

Tanken är nog god, frågan är ju vad månads/årskostnaden kan tänkas bli.

Hela konceptet är förövrigt väldigt tilltalande.

Medlem

intressant tanke, men oroas över vad priset skulle bli och skulle detta gälla internationellt eller bara i USA.


signatur

God is dead

Medlem

Känns helt rätt, Steam machine behöver apa efter Razer för det här känns framtid.

Medlem
Citat:

Istället för att spendera tusentals dollar på ett bräde kunde det finnas en prenumationtjänst som ser att du alltid har den absolut bästa datorn.

Vad är skillnaden mot att köpa en dator på avbetalning och sen bara uppgradera grafikkort efter behov?

Är väl sällan det blir den nya cpun som flaskar efter 2-3 år utan mest troligt grafikkortet, som du ändå kan använda men kanske inte i din primära spelburk. Något du inte kommer kunna göra om du "leasar" datordelarna.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Citat:

Istället för att spendera tusentals dollar på ett bräde kunde det finnas en prenumationtjänst som ser att du alltid har den absolut bästa datorn.

Vad är skillnaden mot att köpa en dator på avbetalning och sen bara uppgradera grafikkort efter behov?

Är väl sällan det blir den nya cpun som flaskar efter 2-3 år utan mest troligt grafikkortet, som du ändå kan använda men kanske inte i din primära spelburk. Något du inte kommer kunna göra om du "leasar" datordelarna.

Jo men det är ju det som är det fina och skillnaden med en modulär dator vs en traditionel PC

Medlem

Men,.. Kul att ha någon som tänker åt en.. Halva nöjet med en PC är ju att fundera på och fixa och greja med nya delar och montera de i sin dator. Det är ju det som är grejen för bövelen!

Medlem

Jag är Hypad över detta som fan!
Kommer verkligen läsa på om detta och vara bland de första som skaffar mig en.
Tycker verkligen om att prenumerationen skickar nya moduler uppgraderbara moduler etc.
Men jag är livrädd för vad den kommer kosta att köpa O.o

Medlem
Skrivet av Superior:

Men,.. Kul att ha någon som tänker åt en.. Halva nöjet med en PC är ju att fundera på och fixa och greja med nya delar och montera de i sin dator. Det är ju det som är grejen för bövelen!

Finns folk som spelar på konsol för att dem inte orkar med allt fixande och grejande.
Detta är väll faktiskt en bra idé som jag gärna skulle tänka mig att testa själv. Frågan är bara hur mycket är ingångs priset och hur mycket måste du fortsätta betala i månaden.

Medlem

Only in the U S and A

Medlem
Skrivet av snoeppen:
Citat:

Istället för att spendera tusentals dollar på ett bräde kunde det finnas en prenumationtjänst som ser att du alltid har den absolut bästa datorn.

Vad är skillnaden mot att köpa en dator på avbetalning och sen bara uppgradera grafikkort efter behov?

Är väl sällan det blir den nya cpun som flaskar efter 2-3 år utan mest troligt grafikkortet, som du ändå kan använda men kanske inte i din primära spelburk. Något du inte kommer kunna göra om du "leasar" datordelarna.

Den stora skillnaden tycks ju vara att du skickar tillbaka komponenterna som du inte har användning för längre. Man kan ju föreställa sig att modulerna konstrueras på ett vis som gör att begangnade delar kan användas av andra prenumeranter genom att tillverkaren garanterar att de håller ett visst skick. Det kan då innebära att priset på din nya modul reduceras eftersom du skickar tillbaka något som har ett värde.

Själv har jag lådor i förrådet med gammal hårdvara som jag inte har någon användning för till annat än tillfälliga reservdelar. Så för mig skulle det vara en enorm skillnad att bara skicka tillbaka grejerna och att de kanske faktiskt används av någon igen.

Vilken är målgruppen för detta?
Jag gissar att entusiasterna kommer komma billigare undan genom att bygga och uppgradera datorer av standardkomponenter.
De som inte har en strikt budget kan ju lika gärna fortsätta att köpa ett nytt custombygge vartannat år.
De som sätter enkelhet i fokus brukar inte bry sig så mycket om prestanda, så de köper konsoller istället.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Only in the U S and A

Jag skulle bli MYCKET förvånad om det inte vore så ja

Medlem

Är priset rätt så kan detta vara något absolut.

1
Skriv svar