Guide – Hearthstone: Heroes of Warcraft
Hearthstone slår snart upp portarna för allmänheten. FZ berättar hur du kommer igång och spelar utan att betala en krona.
#hearthstone-heroes-of-warcraft
Eller så kan man ju följa TB's videos och se hur man inte ska göra, han verkar bara bli sämre ju mer han spelar. Videona är dock menade som underhållning och utbildning och inte på fullt allvar
TB är ju en dålig spelare oavsett vad han än spelar. Därför tycker jag att hans videos är ganska roliga att kolla på i underhållningssyfte men vill man lära sig något om t.ex Hearthstone så är ju Kripp och Artosis vettiga att kolla på.
Själv sitter jag i stort sett varje kväll på twitch och glor när Trump spelar. Riktigt lärorikt att titta på när han spelar arena eftersom han förklarar hur han tänker i stort sett hela tiden. Dessutom kan man lära sig mycket av hans arena drafts vad gäller vilka kort som är bra/dåliga. Nu säger jag inte att han är världsbäst och alltid har rätt, men han har spelat mycket MTG innan så han har mycket vettiga tankar och idéer.
... men vill man lära sig något om t.ex Hearthstone så är ju Kripp och Artosis vettiga att kolla på.
Och Trump.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Enligt "proplayers" är präster bra mot de som är dåliga och dåliga mot de som är bra.
Imo, att köpa packs för guld är helt ovärt då en arena kostar 150g och ett pack 100, men i arena får man oftast 20-30 guld tillbaka för bara 2 vinster, om man vinner fler kan man gå plus i guld och man får _alltid_ ett pack oavsett hur många gånger man vinner i arena.
Mina favoriter skiftar hela tiden. Ogillade Shaman och druid i början, för att ha hur kul som helst med dessa nu. Finns nog egentligen ingen klass jag inte tycker om, efter att dragit upp nästan alla över 20. En klass som verkar ensidig först, kan senare visa sig ha ett otroligt djup, beroende på tekniker och strategier.
Tycker det svåraste till en början är att hitta just strategierna för de olika klasserna. Efter att ha spelat ett tag och märkt att det finns så mycket mer djup i spelet än vad märker i början så känner jag mer och mer att jag borde hålla mig till en eller två klasser enbart, och utveckla spelstilen till dessa så mycket som möjligt.
Har fortfarande inte fått kläm på craftingen. Känns som att det bara är kort man hittar i köpta/vunna decks som man kan disenchanta, men hur är det med guldkorten (t ex Arcane Intellect) man får vid lvl 20? Trodde dessa skulle gå att crafta med, men det verkar bara vara ett förgyllt "tredje" kort av två möjliga. Känns nästan som en bugg, att man inte kan antingen disenchanta det "förgyllda" kortet, eller ett av de andra som det förgyllda kortet ersätter.
Nåja, ser att information finnes för den som söker...på tiden att jag börjar läsa på lite
Har fortfarande inte fått kläm på craftingen. Känns som att det bara är kort man hittar i köpta/vunna decks som man kan disenchanta, men hur är det med guldkorten (t ex Arcane Intellect) man får vid lvl 20? Trodde dessa skulle gå att crafta med, men det verkar bara vara ett förgyllt "tredje" kort av två möjliga. Känns nästan som en bugg, att man inte kan antingen disenchanta det "förgyllda" kortet, eller ett av de andra som det förgyllda kortet ersätter.
Så är det, basic korten som man får av att levla upp heros till level 10 och som du sedan får guldvarianter utav går inte att disenchanta.
Har fortfarande inte fått kläm på craftingen. Känns som att det bara är kort man hittar i köpta/vunna decks som man kan disenchanta, men hur är det med guldkorten (t ex Arcane Intellect) man får vid lvl 20? Trodde dessa skulle gå att crafta med, men det verkar bara vara ett förgyllt "tredje" kort av två möjliga. Känns nästan som en bugg, att man inte kan antingen disenchanta det "förgyllda" kortet, eller ett av de andra som det förgyllda kortet ersätter.
Så är det, basic korten som man får av att levla upp heros till level 10 och som du sedan får guldvarianter utav går inte att disenchanta.
Mmm, har förstått det nu, tyckte bara att det kändes fel med 4 uppsättningar av kort (om man levlar så långt) då man bara kan ha 2. Knepigaste just nu är att veta vilka man ska våga göra sig av med. Ett kort som kan verka dåligt nu kan senare visa sig vara hur bra som helst i kombination med andra, eller ha användningsområden man i början inte kunde se.
Har än så länge bara vågad DE kort som jag har 3 utav
Bra nybörjarguide förresten. Daily questing är ju helt klart det som genererar mest guld efter man kört ett tag. Hoppas även på mer innehåll/uppdrag/quests framöver, men det återstår att se.
Satt även och browsade i betaforumet och hittade det här:
I for one can't wait for it. Hope it connects to the same account so you don't lose progress.
This is correct - if you are playing on your iPad, you will use your Battle.net account to log into Hearthstone. All of your progress is the same whether you are playing from the comfort of your own home or on the go on your iPad.
...vilket var något jag länge velat få bekräftat...nu kan jag lugnt fortsätta med att bygga mina decks
Kan inte påstå att jag är på något sätt duktigt, men RNG i detta är ju op tok för högt för att hålla intresset uppe en längre tid.
Finns ju inget som frustrerar mer än att inte ens få känna någon som helst kontroll...
Hur har du inte kontroll menar du? Först väjer du vilka kort du vill ha i ditt deck, och sedan vilka du vill spela från din hand. Tycker det är långt mycket mer kontroll än vilket normalt kortspel som helst, men det är väl samtidig inte för alla det heller.
För mig som aldrig spelat eller sett detta spel så blir jag nyfiken på vad "RNG" betyder!?
Random Number Generation
I det här fallet syftar folk på att det är väldigt random vad du drar för kort, vad du får för kort i starten osv.
På kort sikt är spelets matcher väldigt slumpmässiga, men på lång sikt kommer du att vinna fler matcher än vad du förlorar om du är duktig på spelet.
För mig som aldrig spelat eller sett detta spel så blir jag nyfiken på vad "RNG" betyder!?
Random Number Generation
I det här fallet syftar folk på att det är väldigt random vad du drar för kort, vad du får för kort i starten osv.
På kort sikt är spelets matcher väldigt slumpmässiga, men på lång sikt kommer du att vinna fler matcher än vad du förlorar om du är duktig på spelet.
De flesta syftar antagligen inte på vilka kort man drar och vad man får för kort i början, visst är det till en viss del Rng.
Dock tror jag att de flesta syftar på kort så som Mad Bomber vilket gör 3 damage på random gubbe. Finns flertal kort som är sådär. Tror inte jag sett något liknande i MTG.
Lorem ipsum dolor sit amet
För mig som aldrig spelat eller sett detta spel så blir jag nyfiken på vad "RNG" betyder!?
Random Number Generation
I det här fallet syftar folk på att det är väldigt random vad du drar för kort, vad du får för kort i starten osv.
På kort sikt är spelets matcher väldigt slumpmässiga, men på lång sikt kommer du att vinna fler matcher än vad du förlorar om du är duktig på spelet.
De flesta syftar antagligen inte på vilka kort man drar och vad man får för kort i början, visst är det till en viss del Rng.
Dock tror jag att de flesta syftar på kort så som Mad Bomber vilket gör 3 damage på random gubbe. Finns flertal kort som är sådär. Tror inte jag sett något liknande i MTG.
När man kan förlora 5-6 matcher på raken till följd av att man inte drar några minions förrän turn 5 mot t.ex en snabb rush deck så är det en hel del RNG i vad man får och väljer för kort i starten och vad man drar för kort. Man kan ju i princip förutse redan efter ett par turns ifall man kommer förlora eller ej mot specifika decks.
Visst är det som du säger att det även finns många kort som fullkomligt kan vända eller vinna en match åt dig. Men det är inte det folk syftar på när de pratar om RNG.
http://ihearthu.com/rng-and-the-role-of-skill-in-hearthstone/ - Sammanfattar i princip hur stor inverkan card draws och RNG har i spelet.
För mig som aldrig spelat eller sett detta spel så blir jag nyfiken på vad "RNG" betyder!?
Random Number Generation
I det här fallet syftar folk på att det är väldigt random vad du drar för kort, vad du får för kort i starten osv.
På kort sikt är spelets matcher väldigt slumpmässiga, men på lång sikt kommer du att vinna fler matcher än vad du förlorar om du är duktig på spelet.
De flesta syftar antagligen inte på vilka kort man drar och vad man får för kort i början, visst är det till en viss del Rng.
Dock tror jag att de flesta syftar på kort så som Mad Bomber vilket gör 3 damage på random gubbe. Finns flertal kort som är sådär. Tror inte jag sett något liknande i MTG.
När man kan förlora 5-6 matcher på raken till följd av att man inte drar några minions förrän turn 5 mot t.ex en snabb rush deck så är det en hel del RNG i vad man får och väljer för kort i starten och vad man drar för kort. Man kan ju i princip förutse redan efter ett par turns ifall man kommer förlora eller ej mot specifika decks.
Visst är det som du säger att det även finns många kort som fullkomligt kan vända eller vinna en match åt dig. Men det är inte det folk syftar på när de pratar om RNG.
http://ihearthu.com/rng-and-the-role-of-skill-in-hearthstone/ - Sammanfattar i princip hur stor inverkan card draws och RNG har i spelet.
Exakt det här är det jag syftar till.
Spelar ingen roll om man får discarda 3 kort i början. Får man upp 3 kort som är 4-6 mana i början som man byter och får tre exakt lika högt värderade kort, är i princip matchen redan bestämd om man möter någon som har fått omvänt, massa minions och låga kort. Får man dessutom de närmsta 2-3 omgångarna skitkort eller spells som är beroende av minons osv så är man rökt.
Jag har testat massor med builds och sammansättningar som ändå resulterar i samma sak, oavsett hur jag bygger kortleken så kommer RNG draw fram som ger "fel" kort ett par rundor och sen är man rökt oavsett vad man får fram.
Quake? Är det smittsamt?
För mig som aldrig spelat eller sett detta spel så blir jag nyfiken på vad "RNG" betyder!?
Random Number Generation
I det här fallet syftar folk på att det är väldigt random vad du drar för kort, vad du får för kort i starten osv.
På kort sikt är spelets matcher väldigt slumpmässiga, men på lång sikt kommer du att vinna fler matcher än vad du förlorar om du är duktig på spelet.
De flesta syftar antagligen inte på vilka kort man drar och vad man får för kort i början, visst är det till en viss del Rng.
Dock tror jag att de flesta syftar på kort så som Mad Bomber vilket gör 3 damage på random gubbe. Finns flertal kort som är sådär. Tror inte jag sett något liknande i MTG.
När man kan förlora 5-6 matcher på raken till följd av att man inte drar några minions förrän turn 5 mot t.ex en snabb rush deck så är det en hel del RNG i vad man får och väljer för kort i starten och vad man drar för kort. Man kan ju i princip förutse redan efter ett par turns ifall man kommer förlora eller ej mot specifika decks.
Visst är det som du säger att det även finns många kort som fullkomligt kan vända eller vinna en match åt dig. Men det är inte det folk syftar på när de pratar om RNG.
http://ihearthu.com/rng-and-the-role-of-skill-in-hearthstone/ - Sammanfattar i princip hur stor inverkan card draws och RNG har i spelet.
Exakt det här är det jag syftar till.
Spelar ingen roll om man får discarda 3 kort i början. Får man upp 3 kort som är 4-6 mana i början som man byter och får tre exakt lika högt värderade kort, är i princip matchen redan bestämd om man möter någon som har fått omvänt, massa minions och låga kort. Får man dessutom de närmsta 2-3 omgångarna skitkort eller spells som är beroende av minons osv så är man rökt.
Jag har testat massor med builds och sammansättningar som ändå resulterar i samma sak, oavsett hur jag bygger kortleken så kommer RNG draw fram som ger "fel" kort ett par rundor och sen är man rökt oavsett vad man får fram.
Som sagt, det är ett "kortspel", även om det är i digital form. Sett något annat kortspel där din "skicklighet" garanterar vinst? Att det är random är ju liksom kärnan i spelet, se bara till att bygga ett stabilt deck för att minimera chansen att det händer. Utan random skulle alla bara gå in på Elitis Jjerk, kolla vinnarbuilden, och så var det klart.