Läser eller ser du på japanska serier?

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av IceMan:

nej, dåligt teknat med "samma" story och stil helatiden. nepp.

Hur menar du nu? Du kan omöjligen ha tittat på något större urval av anime. Får inte din kommentar att gå ihop med verkligheten.

Även som sporadisk tittare av anime så känns din kommentar bara fel ju.

Upplys mig, snälla:)

håller med dig BULP.


signatur

Rawr

Inaktiv

De äldre på forumet förstår sig inte på anime.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av IceMan:

nej, dåligt teknat med "samma" story och stil helatiden. nepp.

Hur menar du nu? Du kan omöjligen ha tittat på något större urval av anime. Får inte din kommentar att gå ihop med verkligheten.

Även som sporadisk tittare av anime så känns din kommentar bara fel ju.

Upplys mig, snälla:)

Förvänta dig aldrig några vettiga och substantiella inlägg från IceMan. Det kommer aldrig att hända.

On topic:

Brukar vara väldigt periodvis för min del. Får jag ett tips om en intressant serie så kör jag så gott som alltid ett marathon och nöter igenom serien från början till slut. Sen kan det gå flera månader innan jag tittar på anime igen.

Manga skulle jag däremot aldrig orka engagera mig i.

Medlem

Jag har en längre tid velat köpa Akira-mangan men den är så dyr. Skulle helst vilja ha den i färg också, de volymer som finns (tror det är 4 el. 5) men senast den gavs ut i färg var 1995 tror jag, alltså svårt som tusan att få tag på i Sverige (aldrig använt mig av ebay). På senare tid har jag funderat på att köpa Ghost in the Shell-mangan. Ska även försöka börja kolla på Gits: Stand alone complex men det går lite segt.

Jag föredrar anime-filmer framför anime-serier men efter jag plöjt igenom Sac kanske det blir ändring på det...

Medlem
Skrivet av asdfg:

Jag har en längre tid velat köpa Akira-mangan men den är så dyr. Skulle helst vilja ha den i färg också, de volymer som finns (tror det är 4 el. 5) men senast den gavs ut i färg var 1995 tror jag, alltså svårt som tusan att få tag på i Sverige (aldrig använt mig av ebay). På senare tid har jag funderat på att köpa Ghost in the Shell-mangan. Ska även försöka börja kolla på Gits: Stand alone complex men det går lite segt.

Jag föredrar anime-filmer framför anime-serier men efter jag plöjt igenom Sac kanske det blir ändring på det...

Har du sett Sword of a Stranger?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Har du sett Sword of a Stranger?

Nej, aldrig hört talas om den, är den ngt att ha?

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Crawller:

Har du sett Sword of a Stranger?

Nej, aldrig hört talas om den, är den ngt att ha?

Nej.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Crawller:

Har du sett Sword of a Stranger?

Nej, aldrig hört talas om den, är den ngt att ha?

Nej.

Mja, den är ok.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Crawller:

Har du sett Sword of a Stranger?

Nej, aldrig hört talas om den, är den ngt att ha?

Min åsikt: AWESOME!!!
Älskade den. Ta en titt.


signatur

Rawr

Inaktiv

Nej.

Mja, den är ok.

AWESOME!!!

Är det någon som sett filmen:
Miyamoto Musashi: Souken ni Haseru Yume?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag har inte sett den. Är den värd en titt menar du?


signatur

Rawr

Medlem

Ja! Är ett stort fan av serier i allmänhet och japanska serier i synnerhet! Här är några av mina favoriter:

One Piece (grym karaktärsdesign som aldrig upphör att överraska, älskar den verkligen)
Tintin (klassiker, identifierade mig som kapten Haddock då jag var liten, haha!)
Marsipilamu (fransk serie om ett långsvansat djur som kan göra nästan vad som helst med svansen)
Kodomo no Jikan (erotiskt kittlande lolicon med djupa undertoner)
Kalle Anka (haha, jag vet! Men den är, eller åtminstone var, så otroligt vältecknad... det finns många scenarier jag minns än idag)

Medlem
Skrivet av Oshita:

Kodomo no Jikan (erotiskt kittlande lolicon med djupa undertoner)

Medan det säkert finns filmer, böcker, serier, etc som bemöter pedofili på ett vuxet och analyserande sätt. Så betvivlar jag verkligen att Kodomo No Jikan är ett av dem. Har kommit i kontakt med serien ett flertal gånger på bland annat youtube och jag inte säga något annat än att det skrämmer mig. En simpel googlesökning på mangan tar upp bilder på diverse "fanservicescener". Något som jag vanligen inte personligen tar till mig så hårt av. Men när man försöker få barn att framstå som sexiga är det bara läskigt.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Oshita:

Kodomo no Jikan (erotiskt kittlande lolicon med djupa undertoner)

Medan det säkert finns filmer, böcker, serier, etc som bemöter pedofili på ett vuxet och analyserande sätt. Så betvivlar jag verkligen att Kodomo No Jikan är ett av dem. Har kommit i kontakt med serien ett flertal gånger på bland annat youtube och jag inte säga något annat än att det skrämmer mig. En simpel googlesökning på mangan tar upp bilder på diverse "fanservicescener". Något som jag vanligen inte personligen tar till mig så hårt av. Men när man försöker få barn att framstå som sexiga är det bara läskigt.

Sssshhh... man får inte prata om sådant där på FZ, det är emot reglerna. Jag PM:ar dig för vidare diskussion.

Just det, inget snack om pedofili, inga trådar inga bilder ingen skugglobbying.
Det vet du Oshita, även PM i våra system inräknas av den regeln. Inget pedofili material eller snack på FZ.se.
Den regeln följer vi hårt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Just det, inget snack om pedofili, inga trådar inga bilder ingen skugglobbying.
Det vet du Oshita, även PM i våra system inräknas av den regeln. Inget pedofili material eller snack på FZ.se.
Den regeln följer vi hårt.

Hur kan ni veta vad medlemmarna skriver till varandra via PM?

Vad jag säger är att systemadmin kan vid anledning gå in och se allt som sker på vår plattform, för redaktörerna har alla nycklarna till vårt eget system som även PM är en del av, det finns inga gömställen från de som sköter servern.
För att vid misstanke om illegal aktivitet såsom droger eller pedofilrelaterat material etc göra ett beslut om denne person ska vara kvar. Eller vid grova fall göra en korrekt polisanmälan enligt lag.
Inget konstigt alls, Vad som krävs är given misstanke så kan vi vid bevisning hindra att vårt system utnyttjas för mörka syften
.

Så att även med varningar i bagaget försöka kringgå oss får sig ett extra hinder.

som sagt inget konstigt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vad jag säger är att systemadmin kan vid anledning gå in och se allt som sker på vår plattform, för redaktörerna har alla nycklarna till vårt eget system som även PM är en del av, det finns inga gömställen från de som sköter servern.
För att vid misstanke om illegal aktivitet såsom droger eller pedofilrelaterat material etc göra ett beslut om denne person ska vara kvar. Eller vid grova fall göra en korrekt polisanmälan enligt lag.
Inget konstigt alls, Vad som krävs är given misstanke så kan vi vid bevisning hindra att vårt system utnyttjas för mörka syften
.

Så att även med varningar i bagaget försöka kringgå oss får sig ett extra hinder.

som sagt inget konstigt.

Har inte fortsätt diskussionen med Oshita över PM. Men jag ändå nyfiken på en sak: Vart går gränsen egentligen? Jag ogillar pedofili precis som de flesta friska människor. Men det måste väl finnas en gräns mellan diskussion och delning? Vi säger tillexempel om ett par medlemmar skulle diskutera Simon Lundströms mangafall här på FZ. Skulle det bryta mot reglerna? I övrigt förstår jag att det är fel om två medlemmar tillexempel skulle sitta och dela diverse olika material med varandra som uppenbart är olagligt.

12
Skriv svar