phi
Medlem
Kung Fury

Tänkte bara hoppa in här och tipsa om en - enligt mig - fullkomligt episk grej, nämligen Kung Fury. Det handlar om ett gäng personer från Umeå som håller på att filma en helt galen film som tar inspiration från 80-talets actionfilmer med allt vad det innebär och lite till; kung fu, delorean, tor, vikingar, dinosaurier, power glove, laserskjutande arkadmaskiner, nazister och självaste Adolf Hitler.

För er som inte redan känner till den så måste ni bara se trailern:

De har redan nått sitt kickstartermål för att kunna göra en 30 mins kortfilm men det slutliga målet är att nå $1 000 000 för att kunna göra en långfilm. Det sjuka är att de redan blivit kontaktade av folk från hollywood som har visat ett stort intresse för projektet.

Medlem

Som att han skulle ha en chans mot Kung Fuhrer??

Medlem

Gud så löjligt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av phi:

De har redan nått sitt kickstartermål för att kunna göra en 30 mins kortfilm men det slutliga målet är att nå $1 000 000 för att kunna göra en långfilm. Det sjuka är att de redan blivit kontaktade av folk från hollywood som har visat ett stort intresse för projektet.

Jag hoppas dom tar kontakt med hollywood och gör en deal att hollywood kan investera och inte blanda in sig i deras EGNA film. Det blir svårt.

Medlem

Lite överdrivet kanske. Tveksamt om det funkar som långfilm.

Njae, kul idé, men är inte säker på utförandet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

hehe ja det här har jag följt en tid. Personligen tycker jag hela idén verkar hur kul som helst.
Dock så blir det ju enormt digitalt allting men då de inte går in för att skapa jordens mest verklighetstrogna film så köper jag det med hull och hår


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ni förstår väl att det är typ en snubbe i Umeå och hans egna pengar som har gått till trailern.
På så sätt är det riktigt imponerande.

Jag tokgillar all cornyness i den, sen om det håller i en hel film är en annan fråga.

Inaktiv

Det är så här filmer skall vara!
Tack för tipset, det blev insta-share på facebook.

1
Skriv svar