Hackat/stulet PSN konto ich Hotmail, vad gör man?

Medlem
Hackat/stulet PSN konto ich Hotmail, vad gör man?

Har en polare vars psn konto blivit hackat/stulet. Han saknar all tillgång till det. Och givetvis är kontot kopplattill en gammal Hotmail han inte använder sen 10år, och den har han nu inte åtkomst till heller.

Tänkte om någon med samma erfarenhet har tips på hur man går vidare.

Han har kontaktat Sony och väntar svar. Han tänkte börja med snacka med Sony och försöka koppla om kontot till hans aktiva gmail.

Gäller väl hans ps3 och ps4.

Jag tänkte höra mig för här eftersom han inte hänger på forum så mycket och frågade mig, men jag har inga bra tips med erfarenhet i ärendet.

Medlem

Varför kan han inte beställa lösenordsbyte på sitt Hotmailkonto?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Varför kan han inte beställa lösenordsbyte på sitt Hotmailkonto?

För det är antagligen där säkerheten brustit som givit tillgång till just det för psn kontot. Kommer ju inte åt Hotmailen för lösenordet är ändrat.

Jaja, har någon några tips så är det välkommet, annars kan jag ju dela med mig av historiens slut här för andra när det hela är löst/olöst

Misstaget som han inser själv är ju, som jag sa till han, att han använt en gammal mail som han inte bevakar istället för flytta psn kontot till rätt mail när han flyttade från hotmail till gmail. Menmen. Lätt vara efterklok hehe

Medlem

https://account.live.com/acsr

Det kan vara en lite seg process, särskilt om det är ett gammalt konto som man inte använt på länge. Men jag har flera bekanta som lyckats återfå sina konton den vägen.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

https://account.live.com/acsr

Det kan vara en lite seg process, särskilt om det är ett gammalt konto som man inte använt på länge. Men jag har flera bekanta som lyckats återfå sina konton den vägen.

/ LordDaimos

Tack! Vidarebefordrar the Lord's message till min homie

Medlem

Storyn slutade väl. Var tydligen adobe konton som läckt ut som delade lösen med hotmailen.
Anledningen till att det var borta var för npgon "hacker" tagit bort kontot så det inte kunde användas till skada. Det får man tro så mycket man vill. Det är ju allt vad sony gav han som förklaring

Han ringde Sony's svenska hotline och de hittade han direkt och hans psn var avaktiverad. Han behövde bara uppge början o slut av sitt kortnummer för bekräfta han var den hann utgav sig för. Sedan koppplade de om hans konto till gmailen han använder och alltär återställt.

Ibland funkar det fint

Medlem

Hur vet han att det var hans Adobe-konto som läckt ut?

Och varför skulle en hacker ta sig tiden att ta bort någon annans kapade konto för att det inte ska göra skada?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hur vet han att det var hans Adobe-konto som läckt ut?

Detta är Sonys ord. De sade att det läckt ut ohashade kontoinfo från adobe och min polare hade samma lösen på adobe som den gamla hotmailen. Så de menar på så vis.

Skrivet av Stag:

Och varför skulle en hacker ta sig tiden att ta bort någon annans kapade konto för att det inte ska göra skada?

Det får du fråga Sony, hehe, både jag och min polare sa att det låter ju trevligt i en perfekt värld men högst otroligt. Osar lite bull över det hela.

Men han fick tillbaka sitt borttagna konto iaf samma dag så är väl något positivt i denna udda misstänksamma situation.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Kommer ju inte åt Hotmailen för lösenordet är ändrat.

Jamen, ett hotmail konto återställs ju inte till hotmailkontot. Koden skickas ju till ett backupkonto, ex yahoo.
Så du behöver inte komma åt hotmailen för att återställa det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av pillveke:

Kommer ju inte åt Hotmailen för lösenordet är ändrat.

Jamen, ett hotmail konto återställs ju inte till hotmailkontot. Koden skickas ju till ett backupkonto, ex yahoo.
Så du behöver inte komma åt hotmailen för att återställa det.

Förutsätter väl att man fixat ett backupkonto innan. Dock så är väl högst troligt att den som kommit åt mailen säkerligen täppt till den lösningen. Vi snackar en mail som var aktivt använd för ca 9 år sedan. Kan vara värt ha i åtanke.

Själv flyttar/byter jag ju alltid allting om jag skaffar ny mail (knappast man gör särskilt ofta). Jävligt tråkig syssla men minimerar iaf såna här tråkigheter.
Man far illa som det är även man har koll på sina konton

1
Skriv svar