Windows 9 kan presenteras i april

Robot
Windows 9 kan presenteras i april

Och det spekuleras i premär redan våren 2015.

#microsoft


Medlem
Windows 9 kan presenteras i april

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Medlem

Jag är då väldigt nöjd med Windows 8.1 på min stationära. Det kändes som ett lyft från Windows 7. Men jag skulle inte klara mig utan Classic Shell.

Medlem

suck redan dags för ett nytt windows..suck..

hur vore det om dom spenderade lite tid på varje windows o inte släppte en massa buggade operatifv system hela tiden..

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dagonath:

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Vad än folk tycker om funktionaliteten så är W8 ändå bättre när det kommer till prestanda, inte så illa faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför har de finska flaggan som logo?


signatur

Jäh!

Medlem

Spännande! Jag är väldigt glad för Win8 och hoppar mer än gärna på nästa version om de fortsätter med samma prissättning.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Om det är lika "bra" som W8.1. avstår jag med glädje.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag trivs med gränssnittet i Win8.1 och prestandan är mycket bättre än tidigare versioner.

Det känns lite lustigt att folk som normalt är bra på att ta till sig ny teknik och nya idéer är så konservativa när det gäller ett GUI. Kanske bara är en smaksak. Men sedan förstår jag inte hur MS tänkte när dom inte gav ut en slags övergångsversion där man kunde välja vilket man ville använda sig utav och sedan gå över till Metro helt i nästa version - om det blev lyckat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dagonath:

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Vad än folk tycker om funktionaliteten så är W8 ändå bättre när det kommer till prestanda, inte så illa faktiskt.

Håller med. W8 + spel funkar alldeles utmärkt. Jag börjar tro att många som klagar på Windows kör med piratkopior.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Coolt, det ser jag fram emot isåfall.

Skrivet av 73mpl4R:

Coolt, det ser jag fram emot isåfall.

Jag kan tänka mig att testa om de kör med samma bra priser som när W8 släpptes. Köpte licens till ett par datorer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dagonath:

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Vad än folk tycker om funktionaliteten så är W8 ändå bättre när det kommer till prestanda, inte så illa faktiskt.

Håller med. W8 + spel funkar alldeles utmärkt. Jag börjar tro att många som klagar på Windows kör med piratkopior.

Folk hatar gränssnittet, det är påtvingat och folk vill inte bli påtvingade saker.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dagonath:

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Vad än folk tycker om funktionaliteten så är W8 ändå bättre när det kommer till prestanda, inte så illa faktiskt.

Håller med. W8 + spel funkar alldeles utmärkt. Jag börjar tro att många som klagar på Windows kör med piratkopior.

Mycket klagande kommer från hörsägen. Folk läser om andra människor som klagar på nätet, som i sin tur har läst någon annanstans, osv, osv.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dagonath:

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Vad än folk tycker om funktionaliteten så är W8 ändå bättre när det kommer till prestanda, inte så illa faktiskt.

Håller med. W8 + spel funkar alldeles utmärkt. Jag börjar tro att många som klagar på Windows kör med piratkopior.

Folk hatar gränssnittet, det är påtvingat och folk vill inte bli påtvingade saker.

Det tar 5 sekunder att fixa med "Classic Shell", sedan ser det ut som det alltid har gjort:

www.classicshell.net


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spännande, ser fram emot det

Medlem

Finns ingen anledning att köpa ett nytt windows för mig, jag har 7an och det duger fint till de jag har det till. ser ingen skillnad på 7an och 8an mer än lite visuellt.. och de flesta användare tror jag inte bryr sig om hardcore innehållet... tycker de borde lägga lite mer kräm i att utveckla nått nytt, och låt de ta längre tid. säger sig själv att 8an blir ett fiasko när så många kör på xp fortfarande och då 7an är det "nya" i jämförelse med xp. 8an var bara överflödig och för lite skillnad.

Medlem
Skrivet av wallde:

ser ingen skillnad på 7an och 8an mer än lite visuellt. ... 8an var bara överflödig och för lite skillnad.

Hur menar du med "ser ingen skillnad"? Ett OS är mer än bara GUI, t ex prestandan, stabilitet och säkerhet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Varför sitter så många kvar på Windows 8 när 8.1 är en gratisuppdatering?

Inaktiv
Skrivet av wallde:

Finns ingen anledning att köpa ett nytt windows för mig, jag har 7an och det duger fint till de jag har det till. ser ingen skillnad på 7an och 8an mer än lite visuellt.. och de flesta användare tror jag inte bryr sig om hardcore innehållet... tycker de borde lägga lite mer kräm i att utveckla nått nytt, och låt de ta längre tid. säger sig själv att 8an blir ett fiasko när så många kör på xp fortfarande och då 7an är det "nya" i jämförelse med xp. 8an var bara överflödig och för lite skillnad.

8 är mer optimerat för flerkärninga processorer vilket ger bättre man märker direkt i t,ex BF4 där Win8.1 ger bättre prestanda än Win7.

Och som sagt, bättre säkerhet och stabilitet.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av wallde:

ser ingen skillnad på 7an och 8an mer än lite visuellt. ... 8an var bara överflödig och för lite skillnad.

Hur menar du med "ser ingen skillnad"? Ett OS är mer än bara GUI, t ex prestandan, stabilitet och säkerhet.

Precis. Jag märkte enorm skillnad med min SSD när jag gick från 7 till 8, och det var egentligen den enda anledningen till att jag stannade kvar.

Inaktiv
Skrivet av Dagonath:

Undrar om Ms kommer fortsätta med mönstret "varannan bra".

Man kan ju alltid hoppas, då W8 inte direkt räknas som en av de bättre...

Förklara vad som var så dålit i W8 eller har du bara hakat på flametåget ? Nämner du Metro-fönstret som alla andra så kommer jag sucka djuuupt.

Medlem

"Windows 2000 64bit 2014 Edition" tack!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av wallde:

Finns ingen anledning att köpa ett nytt windows för mig, jag har 7an och det duger fint till de jag har det till. ser ingen skillnad på 7an och 8an mer än lite visuellt.. och de flesta användare tror jag inte bryr sig om hardcore innehållet... tycker de borde lägga lite mer kräm i att utveckla nått nytt, och låt de ta längre tid. säger sig själv att 8an blir ett fiasko när så många kör på xp fortfarande och då 7an är det "nya" i jämförelse med xp. 8an var bara överflödig och för lite skillnad.

8 är mer optimerat för flerkärninga processorer vilket ger bättre man märker direkt i t,ex BF4 där Win8.1 ger bättre prestanda än Win7.

Och som sagt, bättre säkerhet och stabilitet.

Nä, det är bara parkeringen av cores som infördes i win7 om är den stora skillnaden. unparkar man så har man inte performanceskillnaden.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Chrester:

Varför har de finska flaggan som logo?

Arvet efter Nokia...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

På mina datorer hemma har jag alltid kört varannangångsprincipen. Körde 98/98SE, hoppade över ME. Körde XP, hoppade över Vista. Körde 7, hoppade 8/8.1. Så det lär väl bli en uppgradering nu när Windows 9 dyker upp.

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag är då väldigt nöjd med Windows 8.1 på min stationära. Det kändes som ett lyft från Windows 7. Men jag skulle inte klara mig utan Classic Shell.

Är bara metro ui som suger.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hatar att menyn och alla ikoner ser ut som win 98. varför inte göra windows 9 lite som windows 7

Medlem
Skrivet av morgan:

hatar att menyn och alla ikoner ser ut som win 98. varför inte göra windows 9 lite som windows 7

Huh? Menar du nyhetsbilden? Den är nog en skärmdump från Win98 som dom har lagt in Win8-loggan i.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av morgan:

hatar att menyn och alla ikoner ser ut som win 98. varför inte göra windows 9 lite som windows 7

you serious?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

123
Skriv svar