Lång genomgång av Kirby: Triple Deluxe

Robot
Medlem
Lång genomgång av Kirby: Triple Deluxe

Nej, vad säger ni, Nintendo? Dags för lite speltitlar till Nintendo Wii U snart, kanske?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Medlem
Skrivet av doom:

tjejspel. xD

Fördomar? Jag skulle inte få för mig att spela de bara för att jag är tjej o:

Medlem
Skrivet av Klaudia:
Skrivet av doom:

tjejspel. xD

Fördomar? Jag skulle inte få för mig att spela de bara för att jag är tjej o:

Jag skulle få för mig att spela det för att jag hade jävligt kul med Kirby på min NES-emulator när jag var yngre Om något är det väl mer ett barnspel. Plattformandet blir ju inte så utmanande när man kan sväva omkring som man vill (men det kan ju vara roligt ändå).

Medlem

Hade helt missat att det skulle komma ett Kirby till 3DS.
Ser lite för lätt ut, men kanske är kul.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Klaudia:
Skrivet av doom:

tjejspel. xD

Fördomar? Jag skulle inte få för mig att spela de bara för att jag är tjej o:

Jag skulle få för mig att spela det för att jag hade jävligt kul med Kirby på min NES-emulator när jag var yngre Om något är det väl mer ett barnspel. Plattformandet blir ju inte så utmanande när man kan sväva omkring som man vill (men det kan ju vara roligt ändå).

Det är ju fint det! ^_^
Men Doom riktade ju spelet direkt mot tjejerna, bara för att det ser gulligt ut.
Personligen så lockar spelet inte mig, men det lockar ju andra (:

Medlem

Har spelat ett par timmar av det nu och måste säga att det är väldigt mysigt Inte direkt utmanande, men det gör mig ingenting alls för det är så gulligt att man inte kan annat än bli glad av att spela det. Bara musiken är underbar i sig tycker jag.

Kirby är en av mina favoritkaraktärer någonsin, så det är kanske inte konstigt att jag gillar spelet, men jämfört med Return to Dream Land som kom till Wii är detta faktiskt mycket roligare. Även om det mestadels inte är särskilt svårt kan bossarna faktiskt vara lite utmanande (i alla fall specialbossarna man kan låsa upp av att ta alla solstenarna).

Kontrollerna flyter på bra och det är alltid lika kul att testa alla krafter Kirby suger åt sig. Alltid trevligt att spelet flyter på i 60fps också, då det faktiskt är förvånansvärt många snabba attacker och effekter som kan dra nytta av det Kan inte säga något om hur spelet är i "3D", då jag tycker det är en överflödig funktion som jag själv inte använder (plus att mina ögon bara blir trötta av det).

Angående kontrollerna (om någon undrar) är dom väldigt simpla. Blev väldigt glad över att det går att välja fritt mellan styrkorset och den analoga spaken. Mestadels är det endast två knappar man använder, det vill säga hoppa (A) och slå (B). Finns en del kombinationer ihop med rörelser också som gör att det blir lite mer djup i det och dom flesta dräkterna fungerar på olika sätt Utöver det används givetvis en knapp till att suga (Y) och en för att kasta av sig sin superdräkt (X). L och R är mest till för att blocka.

Själv har jag inget problem i att erkänna att jag som 22:årig kille älskar Kirby och tycker att spelet är avkopplande för att det är så sött. Tycker det är riktigt mysigt att spela några banor innan jag ska sova på kvällen. Det är faktiskt kul att spela också, mycket tack vare alla smådetaljer överallt. Rekommenderar det starkt till alla som funderar på att köpa det när det kommer till Europa (om inte annat till barnen).


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Klaudia:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Klaudia:
Skrivet av doom:

tjejspel. xD

Fördomar? Jag skulle inte få för mig att spela de bara för att jag är tjej o:

Jag skulle få för mig att spela det för att jag hade jävligt kul med Kirby på min NES-emulator när jag var yngre Om något är det väl mer ett barnspel. Plattformandet blir ju inte så utmanande när man kan sväva omkring som man vill (men det kan ju vara roligt ändå).

Det är ju fint det! ^_^
Men Doom riktade ju spelet direkt mot tjejerna, bara för att det ser gulligt ut.
Personligen så lockar spelet inte mig, men det lockar ju andra (:

Gulligt säljer iofs bra hos tjejer Det jag minns av Kirby till NES var att det ändå var rätt svårt. Men den här videon får allting att se väldigt simpelt ut bara. Jag har två små halvsystrar på åtta år med en 3DS, dom skulle säkert uppskatta en sån här rosa kudde, särskilt nu när dom tröttnat på Mario Dom tyckte det var roligare att spela Super Mario 3 på NES-emulatorn med mig trots den något spartanska grafiken

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Klaudia:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Klaudia:
Skrivet av doom:

tjejspel. xD

Fördomar? Jag skulle inte få för mig att spela de bara för att jag är tjej o:

Jag skulle få för mig att spela det för att jag hade jävligt kul med Kirby på min NES-emulator när jag var yngre Om något är det väl mer ett barnspel. Plattformandet blir ju inte så utmanande när man kan sväva omkring som man vill (men det kan ju vara roligt ändå).

Det är ju fint det! ^_^
Men Doom riktade ju spelet direkt mot tjejerna, bara för att det ser gulligt ut.
Personligen så lockar spelet inte mig, men det lockar ju andra (:

Gulligt säljer iofs bra hos tjejer Det jag minns av Kirby till NES var att det ändå var rätt svårt. Men den här videon får allting att se väldigt simpelt ut bara. Jag har två små halvsystrar på åtta år med en 3DS, dom skulle säkert uppskatta en sån här rosa kudde, särskilt nu när dom tröttnat på Mario Dom tyckte det var roligare att spela Super Mario 3 på NES-emulatorn med mig trots den något spartanska grafiken

Det säljer hos vissa tjejer men inte hos alla. Så man ska ju inte dra alla tjejer över en kant bara, det är så jag tänker (:
Men jag kan tänka mig att vissa yngre tycker om det ja, men jag har aldrig varit så mycket för gulliga spel.

1
Skriv svar