Splinter Cell: Blacklist , 2013 års sista spel.

Testpilot
Splinter Cell: Blacklist , 2013 års sista spel.

Nytt år , nya tag!

Normalt skulle jag tagit och skrivit fördelar och nackdelar som jag brukar då jag skriver recensioner men det börjar kännas som ett tråkigt format så jag mixar istället utan att lista som jag gjort förut.
Under jullovet hade jag tid så jag tog chansen på steam rean och köpte Splinter Cell: Blacklist.
Har ju tidigare kört splinter cell men usch vad serien gått på dekis i de senare iterationerna.

Minns inte vilket av spelen jag testade av de lite nyare och det var en buggig röra med sunkig styrning som jag avinstallerade rätt fort.
Detta spel må jag säga var riktigt okej att spela trots att man t.ex. ej kan aldrig vara 100% säker på att göra en takedown av en fiende.
Följande saker har hänt mig:

1: Takedown bakifrån av fiende, fienden lyckas blocka (!!) och jag blir pepprad av honom och hans kompisar. Vissa takedowns misslyckas också då de har reaktion som en kobra trots att man smyger med lägsta hastighet bakifrån . Surt nog har de tagit bort hastighetsföränding man hade i gamla spel på mouse-wheel. Nu har man bara walk/run.
Hoppas på gear-upgrades för att fixa detta och att det inte är ren o skär kass spelmekanik.
(Jup , gear upgrades fixar det mesta även om en del takedowns fortfarande går kasst så funkar andra för bra istället , haha)
2: Headshot av fiende, studsar ? och kräver ytterligare skott (Nej fienden hade INTE hjälm och man såg att skottet träffade)
Trots uppgraderingar (som hjälper) så är headshots ganska skakigt , särskilt med sniperbössa så tycks det vara "realistiskt" så att ett skott som ej träffar på själva hjälmen är direkt dödande medan skott på hjälm skyddar.

Dock med armor piercing ammo och sniperbössa kan man headshotta med hjälm men INTE då fienden är beredda (?) , ööh well okejjjj , troligen mekanik som kräver viss skada av vapen för att ens gå igenom huden på fiender.

3: Är dold bakom ett hörn , fienden kommer , ser en inte och man klickar på takedown, nope är de misstänksamma eller aggro = nix nope never.

Just detta med fiender , så de har byggt HEAVY fiender , dom är tungt bepansrade = helt ok , de har gasmask = okej , de tål tazer = WTF!? , de tål 1 smäll av en proximity mine = WTF? , ok kan köpa att de tål tazer rakt i bröstet men då man klipper dem på benen med en armborstpil eller med en mina ? urgh.

Gillar dock att man har en grymt stor arsenal av vapen som är roliga och enkla att använda och smygkänslan är tillbaka till stor del.
Checkpoint skit , hatar sånt på smygspel där man ofta gör fel och vill klippa den där perfekta smygsessionen men icke då , det sket sig och då man misslyckats tillräckligt många gånger pga ren och skär dålig spelmekanik så tröttnar man och skiter i att göra det perfekt för att SLIPPA spela om section X igen för 15e gången.

Turligt nog är de flesta checkpoints skapligt placerade så man tappar inte för mycket då man misslyckas , dock är vissa av de extranivåerna (ej singleplay storyn) de gjort kassa på detta då hela nivån skall klaras eller så misslyckas man och det är stora nivåer.
Storyn känns lite kort, de verkar tappat tråden för att bygga lite extranivåer i multiplay och coop medan singleplay storyn blev lidande.

Sunkigt system att uppgradera , rörigt mellan 1 meny för missions och dina upgrades och sen får man kuta runt planet för att komma till uppgraderingar av planet, suck.
Jeje det är småsaker som man irriteras över medan på det stora hela är ett riktigt bra spel som jag spelade igenom och fann riktigt nöjsamt under julen.

Jag testade också det mobila spelet på min platta , men det var inget roligt gjort. Spel på en platta där man är tvungen att styra sin karaktär med en ”joystick” på själva plattan istället för att direkt klicka eller dra på plattan dit man vill att nåt skall hända är inte min grej.
Tycker det är dålig utformning av spel på en platta som inte utnyttjar formatets styrkor.

Godkänt spelbart spel helt enkelt och får man tag på det i en framtida Rea på spel så rekommenderar jag dig att skaffa det för att få tag i ett helt okej smygarspel.

Nästa blogg blir nog en sammanfattning av 2013års bästa spel tror jag , kiri OUT!

#blogg

Medlem
Splinter Cell: Blacklist , 2013 års sista spel.

Tyckte Blacklist var riktigt kul. Hade mycket kul i spelets multiplayerläge, få spel som kan få en att känna sig så bra som när man plockar 2-3 merc's med tunga bössor utan att någon ser en.

Medlem

Jag gillade verkligen Blacklist Den är klart bättre än närmaste föregångaren.. vad den nu hette. Conviction kansk? Men visst att fienderna måste vara oförberedda för att headshot ska fungera är ju lite så dår.

Blacklist är bättre än föregående spel, men det finns fortfarande lite irritationsmoment, men säg mig den gamer som någonsin är helt nöjd


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Blacklist är bättre än föregående spel, men det finns fortfarande lite irritationsmoment, men säg mig den gamer som någonsin är helt nöjd

True true! det hör till att få gnälla lite.
Sen måste man dock ha lite självinsikt så man också skriver positiva saker !!

1
Skriv svar