Battlefield 4 – ny patch ökar stabiliteten

Robot
Battlefield 4 – ny patch ökar stabiliteten

Pc-versionen är patchad, och flera konsoluppdateringar släpps under dagen.

#nyhetstips, #battlefield-4, #dice


Medlem
Battlefield 4 – ny patch ökar stabiliteten

Hmmm. Undrar om man ska skaffa BF4 som tidsfördriv? 249:- är ju helt ok. Inget spel som jag ser mig spela i framtiden särskilt frekvent men för en billig peng kan man ju prova.

Medlem
Medlem

Synd om DICE som pressas till att släppa halvfärdiga produkter. Det är tyvärr likadant för alla utvecklare som köps upp av EA.

Medlem

Nu är det rätt stabilt och fortfarande förbaskat roligt.

Inaktiv

bf4 är bannemig asbra och de flesta buggar är nu borta. men haters gonna hate

Medlem

najs, dags att ta upp och testa nu igen då efter ett uppehåll. Kul att se att dom jobbar på och försöker få ordning på det.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

e fan dax för dom att släppa second assault tycker jag...

Medlem

Enda problem jag har just nu är att det kan vara svårt att joina vissa servrar. Kan få nöta upp till en 15 gånger innan jag kommer in på polaren. Annars funkar allt annat tip top, och kul är det också

Medlem

Det fungerar hyggligt till xbox one. Men att spela ett småbuggigt bf4 vs att spela en reskin&ship a la Ghost så spelar jag ett småbuggigt bf4 alla dagar i veckan.

Medlem

Nä fan screw it, jag har inget annat fps multiplayer spel för tillfället så ska nog ge BF4 chans nu när det satt sig lite. Vem vet, kanske blir överraskad

Medlem

Inge FoV fix ännu..

trist.

man blir ju spyfärdig att köra vissa fordon i första person.

Men woohoo yayaaaah! äntligen blir spelet stabilt å bra

Medlem
Skrivet av pillveke:

Hmmm. Undrar om man ska skaffa BF4 som tidsfördriv? 249:- är ju helt ok. Inget spel som jag ser mig spela i framtiden särskilt frekvent men för en billig peng kan man ju prova.

Helt klart värt pengarna om du gillar FPS. Dock får du nästan räkna in att du kommer vilja ha expansionerna senare.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja vet mycket strul har det varit.:)
Men om man verkligen tänker efter så är det en jäla massa saker som ska funka i ett spel som BF4 så på något vis är jag ändå imponerad av jobbet o gissar att DICE pressas av EA till tidigt släpp. Dice gör nog så gott de kan på den tid de får av EA.

Så tummen upp för Dice som trots allt gjort spelet bra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag har inte haft ett enda problem med BF4...

Medlem

Jag vet inte om denna patchen gjorde speciellt mycket nytta. Istället för att man såg fiendens hälsa på 100 trots att man var säker på att man träffat så springer han runt med 0 istället.

Hälften av det dom patchar får ju bara ett nytt problem eller hjälper inte.

Men på något vredet jävla sätt är ju spelet fortfarande roligt.


signatur

- Wiiga -

a little to late brokenfield 4

Medlem

Möjligtvis blev spelet mer stabilt iom gårdagens patch(mindre krascher). Dock så suger fortfarande netcode nåt så fruktansvärt. Multipla headshots från <3m dödar inte alltid och granater skadar inte trots att man ser den explodera 1mm från fiendens fot. Dice har fortfarande en otroligt lång väg kvar för att göra det här till ett kompetent kompetetivt fps.

Jag har ca 200 timmar loggade, jag börjar dock tröttna för att de sällan fixar det som verkligen märks.

Medlem

Gött!

Jag har iofs inte märkt av så mycket instabilitet. Enda gångerna det har krashat är mellan omgångar. Lirar på ps4 och börjar faktiskt bli hyfsat dålig på recon.

Vilket är en uppgradering från helt jävla hopplöst usel.


signatur

The Emperor protects.

Geeks Gaming

Tycker spelet har varit stabilt sedan november.. men det är kul dom fixar små saker också:)

Medlem

De borde fixa nnätkoden. Annars funkar det bra. Kör ps4

Avstängd

Har inte haft några problem alls sedan några veckor efter release. Riktigt kul om man spelar med vänner!

Medlem

Vafan gjorde dom inte så här med Battlefield 3 för? Skitspelet kraschade var femte minut från releasedagen fram till jag skaffade ny dator (ett år sedan)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sprang rakt in i 3 fiender idag, mejade ner de 2 första, sen slut på skott varpå jag hoppade förbi den tredje och knivar honom bakifrån. Squad wipe:) Det är just såna ögonblick som gör battlefield bäst:) Angående buggar så har de gjort ett bra jobb den senaste tiden, det enda jag märkt är att det kan vara svårt att connecta till servrar ibland, samt att origin verkar tappa kommunikationen med en online ibland så att man får lov att öppna enhetshanteraren. Dock bara när jag ska connecta, det var länge sen jag hade en regelrätt krasch.

Fix the game!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fortfarande långt ifrån klart. Många buggar är borta, men det är många kvar också. Sen får man inte glömma alla 1000 balanseringar som måste göras på olika vapen och fordon.

Medlem
Skrivet av Javas:

Vafan gjorde dom inte så här med Battlefield 3 för? Skitspelet kraschade var femte minut från releasedagen fram till jag skaffade ny dator (ett år sedan)

BF3 var rock solid!

Medlem

Jag försöker verkligen njuta av Battlefield 4, men i slutändan hamnar jag ändå alltid i Planetside 2. Mycket bra spel med tanke på att det är gratis.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Någon mer än jag som upplevde Patchen som dålig? Fick mer lagg av patchen... Konstigt nog.. Innan flöt de på hur bra som helst.. well well Still love it!

Medlem
Skrivet av anon_165499:

bf4 är bannemig asbra och de flesta buggar är nu borta. men haters gonna hate

Om vi bortser ifrån att banorna överlag är riktigt jävla tråkiga i Conquest och dera "Levolution" är lika jävla mycket trams som deras "HD Destruction" till BF3..

Nee Nu är det dags att släppa Wake Island och de gamla banorna från BF2 som var så roliga! De skulle passa in kanon i 4an!

Mashtuur city...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar