Är detta GTA V på pc?

Robot
Är detta GTA V på pc?

Rockstar fortsätter att knipa men detta kan vara den första läckan.

#nyhetstips, #grand-theft-auto, #grand-theft-auto-v, #rockstar


Medlem
Är detta GTA V på pc?

Meh.. inge snyggare grafik än till Xbox.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Ja vi ser väl, men vad jag vet så kan man inte använda mus och tangentbord till gta V på konsoll så något är detta och vad jag vet med så finns det inget modd till gta IV som gör att spelet ser ut som femman.

Medlem

Musen rör ju sig väldigt "stelt"

Medlem

Om de var till pc, var han sjukt seg med att använda musen iaf

ELF
Medlem

Vem vet. Kan vara en tidig utvecklingsversion. Många spel verkar använda koden för handkontroller även till möss.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ja plus att det kändes som någon satt där med en mus för att försöka syncha klickljudet

Medlem

Det osar fake här.

Medlem

Hade personligen hellre sett RDR till PC men det lär väl aldrig hända. GTAV till Pc känns som det bara är en tidsfråga.

Medlem

Hmm ja, detta kan vara PC...och de kan ha styrt med en 360-kontroll.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

tyvärr så tror jag inte att denna gta portningen kommer bli jättehet denna gång heller, men kan ju hoppas iaf.

Medlem

fingers crossed

Medlem

Vore det inte enklare för personen att bara filma sitt tangentbord, mus och självaste datorn om det nu ska bevisas att det kör på PC? Det ser ju bara efterblivet ut att filma skärmen på det där sättet om man inte utnyttjar det. Å andra sidan är det ju jobbigt att avslöja sin egen bluff genom att filma annat än just skärmen.

Medlem

Ofta någon har så långsam mus

Medlem

Garanterat fake

Medlem

OM det här är pc-versionen är det verkligen sämst att dom inte ökat på antalet fotgängare!
Bristen på fotgängare var verkligen något som fick den stora staden att kännas rätt död i GTAV

FM-guru
F.d. Sisyr

Solklar fake, tyvärr. Jag är dock ändå övertygad (i min villfarelse?) att spelet kommer till PC!

Medlem

Som att styra musen på ett SNES.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hade personligen hellre sett RDR till PC men det lär väl aldrig hända. GTAV till Pc känns som det bara är en tidsfråga.

Samma här. Mitt favoritspel från förra generationen, och jag skulle ha älskat att ha det i mitt PC-bibliotek.
Det är så mycket smidigare att spela ett lite äldre spel på PC än att behöva ta fram en undanröjd konsol (vilket min Ps3 snart kommer att bli) och hålla på och koppla in den...

Medlem

troligtvis fake men man kan alltid hoppas.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Musen rör ju sig väldigt "stelt"

Skrivet av Naida:

Om de var till pc, var han sjukt seg med att använda musen iaf

Skrivet av Superior:

Ofta någon har så långsam mus

Skrivet av Hipshot:

Som att styra musen på ett SNES.

Nu har jag inga särskilda poänger angående just det här klippets äkthet (även om jag faktiskt inte betvivlar att det är riktigt, av skäl så som Nvidias optimeringskommentarer för några månader sedan, det faktum att alla GTA-spel hitills släppts till PC, att konsollexklusiviteten så smått rör sig mot sitt slut, att RAGE-motorn redan funkar till PC etc) men iallfall - angående musen.

Jag vet inte om ni grabbar någonsin filmat en skärm med en extern kamera (alltså, till skillnad från att köra t.ex. fraps) t.ex. för en instruktionsfilm av något slag.

I det fallet är det iallafall SJUKT lätt hänt att musen försvinner i alla rappa rörelser. Om man dessutom hoppar menyer för snabbt och inte låter bilden stanna (så pixelimmigrationen i låg bitrate upphör och bilden klarnar) så blir i allmänhet så där liten text fullkomligt oläslig.

Så för mig är det högst självklart att han rör musen som han gör. Det är såklart för att han är mån om att man ser vad som faktiskt pågår, och eftersom han filmar en skärm med en extern kamera (vilket såklart är cardinal sin om mjukvaruinspelning finns att tillgå ).

Medlem

Förr eller senare kommer det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hade personligen hellre sett RDR till PC men det lär väl aldrig hända. GTAV till Pc känns som det bara är en tidsfråga.

detta fick mig bara att känna mig som världens största rövhål.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

GTA V TILL PC!

Medlem

PC versionen kommer, lugna ner er, det gör den alltid, kanske Inte RDR men det var ju bara det bästa spelet som överhuvudtaget släpptes till förra generationens konsoller så vem bryr sig


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Komplett verkar tro att det kommer den 18e Mars, dock står det ovanför: "Obs! Release date not set".

http://www.komplett.se/grand-theft-auto-v/653743

Medlem

Det hörs som att han använder sig av en XBOX 360 kontroller. Jag provade att klicka på A knappen och den hörs nästan som från hans film.

Medlem

Fake eller inte, har consoles DX11? Det är ju något iaf. I videon är det på DX11 alltså.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=8O4G2yWBwiE 1:40 in så är det samma gameplay. Så... fake.

Såg på: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=751208&page=4 kommentar #161


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

12
Skriv svar