Se hur Lara Croft ser ut på next-gen

Robot
Se hur Lara Croft ser ut på next-gen

Jamförande video från Playstation 3- och 4-versionen av Tomb Raider.

#tomb-raider-definitive-edition, #eidos


Medlem
Se hur Lara Croft ser ut på next-gen

lirade ej TR på krysslådan så det blir nog ett köp till PS4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ska bli intressant hur dom ska lyckas göra spelet snyggare än pc versionen och lyckas dom är det rätt så imponerande att den att en ps4 presterar bättre än gtx 680 / 7970.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alltid lika uppmuntrande att betala 600kr för fylligare frisyr.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Alltid lika uppmuntrande att betala 600kr för fylligare frisyr.

Det är bara acceptabelt hos frisören.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Alltid lika uppmuntrande att betala 600kr för fylligare frisyr.

Såg du inte fler skillnader så borde du avstå ett köp

Medlem

Jag är försiktigt optimistisk. Efter alla dessa skandaler av att spel inte blir lika snygga som dom visar på mässor, tester, teasers etc. så vågar jag inte tro på dom helt och hållet.

Men lyckas dom hålla vad dom lovar så blir jag imponerad. Kanske mest för att dom då skulle lyckas hålla löftet mer än att göra alla texturer och partikeleffekter bättre.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

men orka lite bättre grafik hit å dit.. gameplayet var det inget fel på eller grafiken.. ska folk köpa detta som spelat för bara d? va löjligt.

Medlem

Intervjun är luddig.
Polygonmässigt verkar spelarmodellen vara identisk.. men med skillnaden bättre texture, shaders, hår och kollsionsform. (De tog väl åt sig av klagomålen om knepig hår-kollision bl.a).

EDIT: ansiktet har tjockats till lite.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ska bli intressant hur dom ska lyckas göra spelet snyggare än pc versionen och lyckas dom är det rätt så imponerande att den att en ps4 presterar bättre än gtx 680 / 7970.

Bara för att det är snyggare behöver PS4 inte vara bättre? Kan ju vara att de lagt ner massa extra tid efter de släppt förra versionen för att göra spelet snyggare så folk tror att konsoler är bättre.

Medlem

vad snyggt det blev..vilken skillnad gillar att man ser hårstråna o allt

Medlem

Ser ut som PC versionen

Medlem

Förstår faktiskt inte varför de gör en nyversion av det här spelet? det var väl rätt så kasst?
väldigt linjärt och så.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av marcus8958:

Ska bli intressant hur dom ska lyckas göra spelet snyggare än pc versionen och lyckas dom är det rätt så imponerande att den att en ps4 presterar bättre än gtx 680 / 7970.

Bara för att det är snyggare behöver PS4 inte vara bättre? Kan ju vara att de lagt ner massa extra tid efter de släppt förra versionen för att göra spelet snyggare så folk tror att konsoler är bättre.

Bättre optimerad är rätta ordet.

Men ska bli roligt att se hur det blir.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bara jag som föredrar ps3 versionen? Kolla på klippet runt 1:50 när Lara klättrar på stegen, lägg märke till hur metallen och självaste Lara utskiljer sig från omgivningen medans i ps3 versionen så smälter Lara och radiopelaren in. Hela spelet ser retuscherat ut för att se bättre ut på ps4an. En nackdel när ett spel inte är gjord på den hårdvaran från första början

Medlem

Jag såg nästan ingen skillnad från sedan jag spelade sist, sedan insåg att jag spelade ju det här på PC!

hahaha....

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår faktiskt inte varför de gör en nyversion av det här spelet? det var väl rätt så kasst?
väldigt linjärt och så.

Framröstad som ett av top 10 spelen i år till pc.

Förra året.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag såg nästan ingen skillnad från sedan jag spelade sist, sedan insåg att jag spelade ju det här på PC!

hahaha....

Ganska stor skillnad. Jag kunde köra med allt på max förutom tressfx med nvidia surround.
Ser stor skillnad på nästan allt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Går in och kollar på Youtube, fnissar lite lätt när jag ser vart namnet bryts av för att det är för långt:

"Tomb Raider: Definitive Edition - PS4/PS3 Comparison and Anal..."

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår faktiskt inte varför de gör en nyversion av det här spelet? det var väl rätt så kasst?
väldigt linjärt och så.

Jag tycker det var jättebra, ett av de bättre spelen från förra året.

Medlem

Jag stör mig enormt på att de kände sig tvungna att göra om hennes ansikte. Dvs att de har gjort henne mer attraktiv och mer mogen/sassy. Hon ser inte ut som samma Lara längre och om jag känner för att spela om det så blir det inte definitive edition i alla fall.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Förstår faktiskt inte varför de gör en nyversion av det här spelet? det var väl rätt så kasst?
väldigt linjärt och så.

Framröstad som ett av top 10 spelen i år till pc.

Förra året.

Knepigt...
anledningen till varför jag inte skaffade spelet var för att det var för mycket handhållet

Medlem

Var på väg att skaffa det till PS3 men nu blir det ett köp till PS4 istället. Ser riktigt bra ut på PS4

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Förstår faktiskt inte varför de gör en nyversion av det här spelet? det var väl rätt så kasst?
väldigt linjärt och så.

Framröstad som ett av top 10 spelen i år till pc.

Förra året.

Knepigt...
anledningen till varför jag inte skaffade spelet var för att det var för mycket handhållet

Ön öppnar upp sig mer och mer vartefter man spelar. Men ja i grunden är det rätt linjärt men måste det alltid vara dåligt? Förstår inte folk som klagar på linjära spel. De blir inte automatiskt dåliga bara för att man inte kan gå vilse hela tiden. Skit i det och njut av atmosfären istället. Personligen älskar jag spel som Tomb raider och Walking dead just FÖR ATT de är linjära och fokuserar på story, atmosfär, ljud och grafik etc. Skitsamma om gameplayet är enkelt ibland. Vill man spela open-world och sånt så finns GTA och mycket annat att välja på. Båda typerna bjuder på sin typ av underhållning.

Inaktiv

Snyggare grafik? Nja det räcker att jag köpte Tombraider på PC förra året och hade kul med det trots en del invändningar till visa delar av spelet.

Blir inget köp till PS 4, det var väldigt snyggt till min burk. Ni som inte äger det och har en PS 4 så kan jag rekomendera det. Själv hoppar jag om det bara är ögongodis vi pratar om här.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår faktiskt inte varför de gör en nyversion av det här spelet? det var väl rätt så kasst?
väldigt linjärt och så.

4/5 på FZ och 86 i metacritic så kasst känns ju lite väl hårt att kalla det

Back on topic. Ska nog fixa det till ps4an då jag inte äger detta sen innan och det har stått på min köplista ett tag.

Inaktiv

jaha ? grafiken är inte så mkt snyggare att det motiverar att uppgradera från ps3

Medlem

Nu när dom har optimerat motorn till Ps4/Xbox One så kan dom väl ta och pumpa ut en uppföljare?

Medlem
Skrivet av nils45:

Bara jag som föredrar ps3 versionen? Kolla på klippet runt 1:50 när Lara klättrar på stegen, lägg märke till hur metallen och självaste Lara utskiljer sig från omgivningen medans i ps3 versionen så smälter Lara och radiopelaren in. Hela spelet ser retuscherat ut för att se bättre ut på ps4an. En nackdel när ett spel inte är gjord på den hårdvaran från första början

PS4 versionen har ju bättre texturer och så men jag håller med dig om att PS4 ser skumt ut.

En annan sak jag stör mig på är färgerna, svårt att få en rättvis jämförelse när de har sån skillnad i färg på de två versionerna, vilket knappast beror på att PS4:an har mycket högre prestanda.

Geeks Gaming
Skrivet av Bojkott:

Alltid lika uppmuntrande att betala 600kr för fylligare frisyr.

Bara om du betalar för DLC^^

123
Skriv svar